Ohlédnutí za rokem 2023

Rok 2023 byl opravdu náročný. Bylo toho tolik, že mám problém si to všechno utřídit a vzpomenout si. Ale tak jedem...


LEDEN
Dětičky byly s klubem Kamarádů na výletě ve Světě medúz a v České televizi. S dcerou jsem byla v PPP, matika fakt není její oblíbený předmět... S manželem jsem si dali dobrou kávu v Myška kafé. Byla jsem na třídní schůzce u dvojčat i u syna. Povinnost byla prezidentské volby. Byla jsem na kontrole po vyříznutí bazaliomu a vše v pořádku. Dceři se udělal váček pod zubem, takže šla na trhání. Naštěstí ještě mléčný. S kamarádkou Kristýnou jsem byla na kafču v An. Syn měl narozeniny.
Divadlo: Lovci bobrů
Přečteno: Krysař; Lakomec; Bílá nemoc; Střípky; Znič to jméno; Musím tě zradit; Smrt krásných srnců; Netopýr; Přitažlivost planety Krypton; R. U. R.; Modlitba za Černobyl; Robinson Crusoe



ÚNOR
S manželem jsme absolvovali můj vánoční dárek - jednodenní výlet do italského Bergama. Zúčastnili jsme se stochovského Masopustu. Děti byly s Kamarády na výletě v Národním muzeu a v Majalendu. Také měli v klubovně Jarní workshop. Únoru navíc přezdívám Vánoce 2. Je v něm totiž velké množství svátků a narozenin.
Divadlo: O princezně, která ráčkovala (s dětmi); 7 pádů Honzy Dědka
Přečteno: Slib; Inkoust; Devátý hrob; Panský dům; Opuštěný dům



BŘEZEN
Dvojčata byla se školou na výletě v Národním technickém muzeu. Trošku se u nás marodilo - 2x. Byla jsem u lékaře. Byla jsem na školení. Ve škole byl sběr papíru. Manžel byl na kamarádově rozlučce s prací v Technických službách.
Divadlo: Svatba bez obřadu; Osm eur na hodinu
Přečteno: Čtvrtá opice; Balzamovač; Nebe, na němž nesvítily hvězdy; Pátá oběť



DUBEN
Velká rodinná dovolená v Hurghadě. Velikonoce. Oprava mého auta. Kontrala s migrénami na neurologii. Opět se trochu marodilo - opět 2x. Děti na prevenci u zubařky. Manžel byl na třídních schůzkách u syna. Manžel měl svátek. Byli jsme na Čarodějnicích.
Koncert: 4 tenoři
Přečteno: Hlas; Šesté dítě; Osmnáct pod nulou; Nana



KVĚTEN
Byli jsme na tuchlovické pouti, včetně folklorního festivalu. Byla jsem na třídních schůzkách u dvojčat. S kamarádkami Zuzkou a Mílou jsme se sešly na kávu v Creperii Žirafa na Suchdole. S kolegyní Hankou jsme byly na Světě knih. Děti byly s Kamarády na bowlingu. Byla jsem na srazu s bývalými kolegy Petrem, Luckou a Adámkem. Dvojčata byla na škole v přírodě. Dcera měla svátek. Já měla svátek. Dcera spadla ve škole ze schodů, tak jí pro jistotu vzal manžel na pohotovost. Naštěstí vše jen naražené. I přesto dostala na ruku ortézu. Byla jsem na poslední návštěvě u mojí kosmetičky, protože mateřská... Byla jsem na kontrole na kardiologii - vše v pořádku. Prý mě budou muset ve 100 zastřelit, aby se mě zbavili... :-) Syn byl se školou v Toulcově dvoře. Dále byl syn na narozeninovém pikniku spolužačky. A účastnil se Dětského dne na Stochově. Manželovi umřela prateta.
Divadlo: Třináct u stolu; Iluzionista show (s dětmi); Sirény na cestách; S Pydlou v zádech (s kamarádkou)
Přečteno: Panský dům a jeho dcery; Smrt přichází na prohlídku; Tři sestry



ČERVEN
Manžel vzal děti několikrát na cyklovýlety. S dětmi jsem byla na Festivalu ambasád. Všichni jsme byli na Noční bojovce pořádané Kamarády. Opět větší servis na mém autě. Všichni jsem byli na Veteránech na Stochově. S dětmi jsem byla na akci pro zaměstnance - Den otevřených dveří u Czech Airlines Technics. Děti byly s Kamarády na výletě v Mirákulu. Holky v rámci rozlučky s družinou byly na noční přespávačce - téma piráti. Holky si připravily se třídou vystoupení do Školní akademie - téma country. Třída holek se zúčastnila školní Miniolympiády. Syn byl na s Kamarády na divadelním představení v rámci 100chovského léta - O princezně, Luciášovi a makových buchtách. Měli jsem výročí svatby. Bylo vysvědčení. Byla u nás velká grilovací párty s kolegy z práce.
Přečteno: Zlodějka knih; Motiv X; Panenky z ráje; Žítkovské bohyně; Činy mrtvých



ČERVENEC
Dcera celý měsíc promarodila. A tak druhou dceru a syna musela uspokojit alespoň návštěva koupaliště buď s manželem nebo s tchýňaty. Druhá dcera měla svátek. S kamarádkou Kristýnou jsem byla na kafču v Šodó. Na chalupu jsem se dostali až v posledních dnech. Bohužel jsme se tam dozvěděli, že Neckyády už nebudou... 
Divadlo: Lovci bobrů (s kolegyní na letní scéně)
Přečteno: Kyselé třešně; X způsobů smrti; Vesničanka; Bývali jsme bratři



SRPEN
Všichni jsme byli na výletě v ZOO Jihlava. S dětmi jsem byla na výletě v Sázavě (Sázavský klášter, Huť František). Všichni jsem byli na výletě v ZOO Vídeň. A na hradě Český Šternberk. Syn měl svátek. A taky byl na narozeninové oslavě spolužáka. Jezdilo se na koupaliště v Srbči. Manžel byl na pivu s kamarádem. Manžel s dětmi na cyklovýletech.
Přečteno: Tajemství Malinové hůrky; Všechny touhy vedou do Říma; Vetřelec; Pod karmínovým nebem



ZÁŘÍ
Začátek školního roku a hned třídní schůzky u dvojčat. Dvojčata měla první kulaté narozeniny. Děti měly ředitelské volno kvůli havárii vody. S manželem jsme absolvovali jeho vánoční dárek - prodloužený víkend v Edinburghu. S dětmi jsem jela do Legolandu v Německu. Dvojčata zahájila plavecký kurz se školou. Děti absolvovali s Kamarády Pirátskou stezku a Pohádkový les. Děti byli s tetou a jejím přítelem na Stochovském posvícení. Manžel s dětmi na cyklovýletech.
Divadlo: Štěstí; Sylvie
Přečteno: Sesterstvo sobotního souvignonu; Dívka, která se dotkla nebe; Páté jablko



ŘÍJEN
Byli jsme na posvícení v Tuchlovicích. Bohužel jsem se museli rozloučit s psím kamarádem Jeníčkem. Netrvalo však dlouho a přivítali jsme nového psího kamaráda Františka. Proběhla Stochovská Thalie. Byla jsem na zážitkovém letu ČSA. Dvojčata byla se školou na výletě v ZOO Plasy a na minigolfu. Syn byl s družinou na farmě u spolužačky (mají mimo jiné i pštrosy). Manžel si přivezl "nové" auto. Byli jsme na tchánově oslavě narozenin. V Kamarádech se všichni 3 zúčastnili Drakiády a Pexesiády. Děti byly s tetou a jejím přítelem v kině na Esa z pralesa 2. Trochu se marodilo - 2x.
Divadlo: Honza málem králem (s dětmi); S tvojí dcerou ne; Deštivé dny; Saturnin; Limonádový Joe; Maková panenka a motýl Emanuel (s dcerou); Dovolená paní Josefy
Přečteno: Červený pokoj; Smrt číhá na jarmarku



LISTOPAD
Byli jsme na prvních narozeninách synovce. S dcerou jsem byla v kině na Malá mořská víla - v rámci Dětského filmového festivalu na Stochově.. Dětičky byly na Halloweenské párty v Kamarádech. S Kamarády byly i na filmu Mimoňové 2: Padouch přichází - v rámci Dětského filmového festivalu na Stochově. Manžel byl s kamarády na pivu. Byli třídní schůzky u dvojčat. Byla jsem na třídním srazu se základkou. Manžel byl s kamarádem na pivu. Byla jsem s kamarádkou Kristýnou na kafču v Kolektoru. Trošku se marodilo, včetně mě. Měla jsem neschopenku a nešli jsme tak na vánoční večírek z práce.
Divadlo: Hrdinové; Čochtan vypravuje (s kamarádkou)
Přečteno: Poslední hřebík; Svatojánské ořechy; Šikmý kostel; Panský dům a jeho dědictví; Gajša
Koncert: Recitál Dana Hůlky



PROSINEC
Manžel začal rekvalifikační kurz. Všichni jsme byli na slavnostním rozsvícení vánočního stromu na Stochově. Dvojčata tam navíc měla pěvecké vystoupení se školou. S dětmi jsem byla na výstavě betlémů v Klementinu a v Betlémské kapli. A pak jsme šli za čerty na Staromák. Dcera byla na výletě se školou v Čokoládovně v Šestajovicích. Dcera a syn byli na Pekelné přespávačce v Kamarádech. Dvojčata byla na exkurzi v Muzeu Nové Strašecí. Prvně jsem vyjeli na nákup do Marienbergu. Manžel byl s bývalými kolegy na pivu a pak jsem je já rozvážela domu (ne všechny). Trošku jsme marodili. Děti byly se školou v kině na Letíme 2. Syn měl Vánoční projektový den v kačickém mlýně. Děti měly ve škole besídky. Děti mely ředitelské volno. Měla jsem narozeniny. Byly Vánoce. S dětmi jsem byla na výstavě ledových soch Ice Magic v Praze. Byl Silvestr.
Divadlo: Líbánky na Jadranu (s kolegyní); Kouzelný pohádkář (s dětmi); Škola základ života; Losos v kaluži (s kolegyní)
Přečteno: Majonéza k snídani; Violka


A do toho všeho oba na plném úvazku. Dvanáctihodinové směny. Denní, noční, svátky, víkendy. Občas mám pocit, že si doma podáváme jen klidu od dveří. Popřípadě se potkáváme na dálnici, protože jeden jede domů a druhý do práce. Děti se díky tomu učí větší samostatnosti, což je fajn. Ale občas je to na palici, co si budem.
Samozřejmě taky takové ty běžné starosti kolem chodu domácnosti a zahrady. Dvě kočky, pes. Prostě se nenudíme. Nechápu ty kňourání bezdětných kolegyň v práci, jak jsou unavené a nic nestíhají. 

Rok 2023 byl skvělý. Jsem zvědavá, co přinese ten 2024.

Komentáře