Cestovatelské okénko - Drážďany 2022

Už v předešlých letech jsme se o adventní trhy s dětmi několikrát pokoušeli. Ale buď se marodilo, nebo nebyla vhodná příležitost. Když jsme v létě rezervovali dovolenou v Hurghadě, do Cestovatelského deníku jsem ještě nezačala zapisovat, protože jsem doufala, že se nám to letos s adventními trhy povede. V práci jsem koukala po různých webových stránkách a na Krušnohorci.cz jsem objevila zajímavé typy na výlet do Drážďan. Chceme tak spojit výlet a Advent dohromady. Doufám, že nám to klapne. Moc si to přeji. Jinak bych byla s letošním cestováním na nule…

20. 12.:
Dneska ráno jsme se vzbudili do pěkné ledovky. Oba jsme si hned vzpomněli na náš pokus o Drážďany v roce 2011. Tehdy jsme se museli za Slaným otočit a pokus vzdát. Na čtvrtek ale hlásí teploty nad nulou a déšť. Jsem zvědavá, jestli to klapne. Dětem večer ruším obědy na čtvrtek, píši jim omluvenky a jsme tak rozhodnuti jet.

21. 12.:
Dnešek byl opravdu náročný. Nákup, balení dárků, dodělávání cukroví, praní apod. Večer už jsem byla úplně grogy. Manžel za mě vzal páteční pohotovost, a tak mám radost, že ještě v pátek budu mít určitě volno. Těsně před spaním ještě připravuji toasty na cestu, protože zítra opravdu všichni vyrážíme.

22. 12.:
Budíček máme na 7. Ráno probíhá stejně, jako bychom vstávali do školy, takže po 8 jsme nasnídaní, převlečení a nasedáme s veškerým vybavením do auta. Ještě zastavujeme u Tesca, manžel vybíhá pro pití a vyrážíme.
U nás je docela slušné počasí a teplo a my doufáme, že to tak bude i po celou dobu jízdy. Řídím já, ale jsme domluveni, že si předáme řízení před Drážďany. Jedeme směr Slaný, Mělník a pak nahoru po D8. Už za Slaným se snesla mlha a doprovází nás až k hranicím. U Roudnice je vidět alespoň Říp, jinak nevidíme vůbec nic. Mlha, déšť a teplota kolem 2°C v Krušných horách. Trošku se bojíme, aby silnice neklouzaly. Ale naštěstí je to v pořádku. Projedeme tunely a jsme v Německu. Vnímá to jen Anetka, zbytek spí (všichni mají Kinedryl). Za hranicemi mlha ustupuje a zvedá se i teplota.
Nakonec řídím já až do zaparkování v Centrum - Galerie. Parkujeme v přízemí. Dojíždíme kolem 10 hodiny. Odskakujeme si. V nákupním centru je WC zpoplatněno 0,50€/1 osoba. Naštěstí u sebe ještě nějaké drobné mám. A jdeme do ulic.
Nejprve máme namířeno do Muzea dopravy. Jdeme po Prager Str., Schloßstraße a Rosmaringasse. Muzeum stojí na Naumarkt, takže procházíme i nejznámějším adventním trhem. Vstupné do muzea pro rodinu 2+3 je 22€. Muzeum je pěkné a velké. Expozice jsou rozděleny podle témat – letectví, lodní doprava, železnice,… Navíc probíhá výstava motocyklů Sympson. Mají tu i ten, který měl manžel. Všichni vypadají spokojeně a tak mám radost. Na závěr si Domča s Ančou odskakují a vycházíme ven.







Anča sice na Zwinger nechce, ale ostatní ano a tak jdeme. Je to jen kousíček pěšky. Ulicí Tascenberg na náměstí Theaterplatz. Zwinger je volně přístupný, ale probíhají tu nějaké archeologické práce a tak je část uzavřena. Moc dlouho se nezdržujeme. Fotíme. Jdeme se podívat k řece Labi a pak se vracíme na Altmarkt, kde jsou trhy. Já si dávám svařák, protože chci hrneček z trhů jako suvenýr. Svařák stojí 4,50€, ale i se zálohou na hrneček se částka vyšplhá na 8,50€. Vyškrábu tedy poslední drobné, protože karty neberou.






 

Děti chtějí jídlo v McDonald’s a tak se vracíme do Centrum - Galerie. 2x hamburger, 3x cheeseburger, 5x hranolky, 3x kečup a 1x velká cola. Celkem 27€. Manžel platil muzeum, takže tentokrát jsem na řadě s placením já. V klidu sedíme, jíme a povídáme si. Manžel se vrací s dětmi k autu, já ještě mířím do Starbucks pro kávu. On nechtěl, já si dávám oblíbenou White chocolate mocca a dětem beru Double chocolate cookies. Jdu za zbytkem do auta. Za parkování platí manžel 12€. A zase usedám za volant. Kolem 15 vyrážíme domů. V Drážďanech je krásných 12°C. Občas svítilo sluníčko, občas drobně mrholilo. Bohužel, jakmile jsme přejeli hranice, opět se přihlásila o slovo mlha, déšť a zima.
Na první benzinové stanici v ČR zastavujeme. Anča s Domčou spí, Anetka je vzhůru, ale nic nechce. Manžel si odskakuje a kupuje si pivo. Domu jedeme po stejné trase, jako do Německa. Tzn. Roudnice, Mělník, Slaný a domov. Doma jsme kolem 17 hodiny.

Byl to moc hezký výlet. Jsem ráda, že jsou děti dostatečně velké, aby mohli s námi takto cestovat. Užili jsme si to všichni.

Komentáře