Ohlédnutí za rokem 2021

Máme tu konec roku. Opět. Opět ovlivněn někdy až šílenými nařízeními. Smutný i veselý. Jaký ten náš byl?

LEDEN
Jak na Nový rok, tak po celý rok. Nesměla tedy chybět čočka, neviselo prádlo, ani jsme neměli drůbež. Jen manžel byl tradičně v práci. Jinak celý leden ovlivnil stále trvající covid. Děti byli na preventivní prohlídce u zubařky. Tři králové letos neproběhli... :-( Ale za to bylo spousta sněhu, takže se děti vyřádili na bobech. A postavili i sněhuláka. Konečně jsme mohli oslavit i Vánoce u našich. Holky měly v družině akce: zdravé svačinky; šamanské bubnování. Ukončila jsem spolupráci s EUC, ještě ve zkušební době. Prostě mi ta práce nesedla a hodně mě psychicky vysilovala. Udělala jsem si radost a objednala jsem si Yankee Candle. Domča oslavil 6 narozeniny. Dort jsem pro něj měla od kamarádky a spolutrpitelky od Apolináře (také má nedonošená dvojčata). A dvojčata dostala první vysvědčení (samé jedničky).
Zrušené kulturní akce: Beseda s Janem Kačerem.
Přečteno: Chlapec, který rozdával sny; Dívky ve vodě; Tiché roky; Cesty srdce.


ÚNOR
Únor jsme začali jarními prázdninami. Díky Coronaviru jsme byli doma, ale děti ještě mohli k babičkám a tak se nad námi tchýňata slitovala a dětičky tam párkrát přespali. S babičkou chodili na velké procházky se psy do polí a lesů. A v podkroví jim babička připravila klubovnu. Dvojčata měla v družině akce: palačinkování; kouzelné žonglování; korálkování - drátkování. Trošku mě pozlobilo auto, když v krutých mrazech nenaskočilo. Naštěstí se jen vyměnila baterka a nebylo to nic vážného. Byla jsem na jednom pohovoru, ale nelíbila se mi ta práce, takže jsem byla doma dál (jak se to pak v březnu hodilo). Masopust jsme tentokrát "oslavili" jen doma, průvod městem byl zrušen. Mamka měla narozeniny. Manžel měl narozeniny. Domča měl ve školce karneval, byl za Spidermana. Babička měla narozeniny (půlkulaté). Švagrová měla narozeniny. 
Zrušené kulturní akce: Líbánky na Jadranu (opět); 4TET.
Přečteno: To je celá Aisling; Spiknutí.



BŘEZEN
Dvojčata nastoupila na online výuku, synovi zavřeli školku. Byla jsem na kontrole na neurologii, s migrénami. Měli jsme online třídní schůzku kvůli zápisu syna do školy. Zúčastnila jsem se studie esenciálních olejů. Odlovili jsme několik kešek (Konopaská skála, Konopaský mlýn, Stochovská kaplička, Tuchlovická halda, sestřelené letadlo, jezírka, Koněspřežka, dub sv. Václava). Byla změna na letní čas. Manžel vzal několikrát dětičky na cyklovýletech.
Zrušené kulturní akce: Na poslední chvíli; Olga Lounová (opět); Čarodějky v kuchyni (opět); Vladimír Hron (opět).
Přečteno: Láska po řecku; Dětské zoubky; Továrna na sny.


DUBEN
Aprílový měsíc začal Velikonocemi. Nicméně po velikonočních prázdninách jsme se vrátili k online výuce. Dvojčata měla několik cyklovýletů s manželem a tchánem. Domča na kolo stále nenašel chuť. Tak jsem ho brala na geocaching. Nejprve na Antilopy na Lánech a Geokoloběžkování. Další den Kámen T. G. Masaryka, His Majesty Tree. Pak jsme přibrali i holky a šli Marvelovskou sérii, Ploskovskou kaštánku a Ploskov rybník. Po nějaké době jsme ještě dali Čelechovskou sérii + Vojáčkova + Mystery Kameny přátelství. A nakonec sérii k seriálu M*A*S*H 4077. Začala nám rotační výuka, takže týden doma, týden ve škole. Domču jsem taky vodila jen na týdny, kdy byly ve škole i holky. Předplatila jsem si Dramox a shlédla jsem tak tyto představení: Tři holky jako květ; Šťovík, pečené brambory; Báječná Mathilda; Deskový statek; Shyloc. Domča měl zápis do školy (i když opět bez přítomnosti dětí). Měla jsem sraz s kamarádkou Kristýnou, prošly jsme se pěkně Prahou. Byla jsem na masáži u mé bývalé kolegyně Simony, která mě teď dává dohromady. Děti byli na noc u tchýňat. Manžel a tchán měl svátek. A Čarodějnice jsme měli opět na zahradě.
Zrušené kulturní akce: Krasavci na chmelu.
Přečteno: nic.




KVĚTEN
Květen jsme zahájili polibkem pod rozkvetlou magnolií (třešeň na zahradě nemáme). Pokračovali jsme v rotační výuce. Dominik konečně dokončil docházku na logopedii. On by to dal určitě dřív, ale logopedie byla až doteď zavřená. Dcera měla svátek. Konečně jsem si, skoro po roce, došla ke kadeřnici. Došla jsem si opět na masáž. Holky jely na výlet se základkou - do Muzea Nového Strašecí (hlavní je zde keltské téma, ale byla tam i výstava Lega). Manžel byl s klukama na pivu. Na geocaching se šlo na zříceninu hradu Jinčov. Já a moje mamka jsme měly svátek. Začala jsem chodit na relaxační cviky do Vojenské nemocnice, kam mě poslal neurolog. Řeším stále migrény. Po roce jsem byla na kontrole na kardiologii a naštěstí všechno v pořádku. Dala jsem si oběd a kafčo s mojí bývalou šéfovou Luckou z Recepce posádek.
Akce ve školní družině: Čaroklání; Jarní tvoření; Zvířata (živá zvířátka ve škole - hadi, pavouci, chameleon, želvy,...).
Divadlo v MŠ: Lvíček a bolavý zub.
Na Dramoxu shlédnuto: Brouk v hlavě.
Přečtena: Sophiina volba; Marie a Magdaleny; Všechno, co máme; Geniální přítelkyně (1. díl); Hrob třinácté panny; Korálky z klokočí.



ČERVEN
S kamarádkou Luckou jsem si udělala kočárkovou procházku a posezení ve Stromovce. Stromovku znám opravdu a doslova od svého narození. A jsem hrozně nadšená z toho, jak teď Stromovka vypadá. Jen škoda toho vykotlaného stromu, ve kterém jsem si hrávali na schovávanou. Je pokácený. Holky byly pasovány na čtenáře. Je to akce školy a místní knihovny. Většinou se to odehrává právě v knihovně. Ale z epidemiologického hlediska to letos nešlo a tak to proběhlo v altánu na zahradě školy. Myslím si, že to tak bylo lepší. Počasí vyšlo a děti si odnesli knihu, diplom a kartičku na letošní rok do knihovny. S holkama ze střední jsme se sešly u Petry. Peťa nám udělala pohoštění v rámci možností (má malá dvojčátka), já přivezla rebarborový koláč a Kristýna kávu. Bylo to moc fajn. V černu jsem dostala první dávku vakcíny. A pak jsem se sešla s kamarádkami Zuzkou a Mílou. Míla konečně sebrala odvahu a odešla od manžela. A tak jsme se sešly v jejím novém bytě, abychom to oslavily, podpořily a hezky si popovídaly. Děti byli na noc u tchýňat. Pokračovala jsem v relaxačních technikách v ÚVN. Dvojčata měla výlet se ZŠ do ZOO Plzeň. Měli jsme tu posezení s manželovými kamarády z okolí. Měli jsme tu grilovačku s tchýňaty + švagrovou a jejím nastávajícím + jeho mámou. S dětmi jsem byla v kině na Scoob! Se spolužačkou Anetkou jsem se pustila do Reiki. Byla tu grilovačka manželových (ex)kolegů z práce. Byli jsme ve Vlkovci. Měli jsme s manželem 12. výročí svatby. S dětmi jsem byla na výletě v Praze - Petřínská rozhledna, Bludiště, Pražský hrad + geocaching. Dvojčata měla první vysvědčení a ukončili tak prapodivný první rok ve škole. Syn ukončil docházku do školky (školka sice přes léto pojede, ale my jí potřebovat nebudeme). S dětmi jsem byla v kině na: Červený střevíček a 7 statečných.
Přečteno: Všechno, co jsme opustili; Všechno, co dáme; Příběh nového jména (pokračování Geniální přítelkyně); Rychleji mluvit nedokážu.
Akce ve ŠD: Koloběžkování; Mladý chemik - výroba zmrzliny; Papouškové; Tvoření - rukodělná činnost (vyrábění lapačů snů).
Akce v MŠ: rozloučení se školkou (bez rodičů, bylo nám to nahráno na video. Dost smutný. Ve škole pasování na čtenáře šlo, školka se na to evidentně vykašlala).


ČERVENEC
Začali nám prázdniny a tak zase všechno vzhůru nohama. Vymalovali jsem část chodby, kolem koupelny a PC koutku. Dva dny na to nám to pes umazal hlínou... Děti byli nemocné. Děti byli na noc u tchýňat. Měla jsem sraz s kamarádkami ze střední u Kristýny (vezla jsem i děti). Dvojčata byla na noc u našich, Domča u tchýňat (chtěli se tak rozdělit) a my s manželem vyrazili na oslavu kamarádových 40. No a já tam omdlela. Z ostudy kabát... Byla jsem na masáži u mé známé Simči, ke které už nějakou dobu chodím a jsem u ní moc spokojená. Byla jsem na spottingu v Kněževsi. S kamarádkou Kristýnou jsem byla na kafču a výborných francouzských toastech v kavárně Místo. Děti byli opět na noc u tchýňat. S manželem jsme byli v letním kině na Bábovkách. Byla jsem na druhé dávce očkování. Měla jsem auto v servisu. Manžel s tchánem spravovali okap, který poničila bouřka s kroupami. Manžel vzal děti na cyklovýlet. Děti cyklovýletili i s dědou, když spali u tchýňat. Byla jsem i s dětmi na srazu s bývalými kolegy z ČSA (Adámek, Petr, Lucka). Sraz jsme měli ve Stromovce. A už tam nejsem jediná s dětmi... :-) S dětmi jsem byla na výletě na zřícenině hradu Okoř. Měli jsme tu grill párty s Foxxovými (Zuzkou, Petrem a Alicí) + Haničkou a Mílou. Hanka s Mílou tu i přespaly. Dcera měla svátek, takže se oslavovalo. Manžel spal s dětmi na zahradě ve stanu. Několikrát. Byla jsem na relaxačních metodách v ÚVN, v rámci řešení mých migrén.
Přečteno: Dítě, které v noci našlo slunce.



SRPEN
Srpen jsme zahájili oslavou narozenin mého táty. Měli jsme u nás na grilovačce kamarádky ze střední (Kristýnu, Petru s dvojčaty a Markétu s dcerou). Syn slavil svátek. Manžel měl několikrát cyklovýlet s dětmi. S manželem jsme byli v letním kině na filmu Prvok, Šampon, Tečka a Karel. Byli jsme na chalupě, kde jsme se byli podívat na Neckyádu. S dětmi jsme byla v pražské ZOO. Byla jsem na příjemné masáži s názvem Probuzení ženy. Opět jsme jeli na pár dní do Vlkovce. Manžel měl páteční dýchánek s kamarády ve Slaným. Já byla v letním kině na filmu Matky. Měli jsme tu na grilovačce moje rodiče, sestru a babičku. Děti byli na noc i u druhé babičky. Byla jsem na dalším sezení v ÚVN s Mgr. Rumlovou - relaxační metody. Byli jsme na výletě ve Skryjích. Byla jsem na kontrole na neurologii. Byli jsme na akci Veteráni Nové Strašecí - Bucek, kdy v rámci spanilé jízdy udělali menší zastávku i u nás na Stochově. Byla jsem s dětmi na akci: Konec prázdnin (akce pro děti od města - místo Dnu dětí v červnu). Po dlouhé době jsem byla na kosmetice (vrátila se mi kosmetička do Oázy klidu a tak snad tam nějakou dobu zůstane). Byla jsem se synem na setkání prvňáčků (akce školy místo zápisu, který letos opět nebyl...).
Přečteno: Příběh těch, co odcházejí, a těch, co zůstávají (3. díl Geniální přítelkyně); Proč je mámě všechno u!; Příběh ztracené holčičky (4. díl Geniální přítelkyně).



ZÁŘÍ
Září byl velkým okamžikem hlavně pro syna, který nastoupil do první třídy. Dvojčata už do druhé. Takže tím začala další životní etapa. A já si hned dala třídní schůzku. Byla jsem s dětmi na Pohádkovém lese. Dvojčata měla 8 narozeniny. Bohužel jsem se nemohla zúčastnit oslavy 40 narozenin kamarádky Míly, protože jsme marodili. Byla jsem na relaxačních metodách v ÚVN. Na masáži u Simony. I do psa se dal nějaký moribundus. Také dvojčata měla třídní schůzku. Manžel byl na víkendové akci za Rakovníkem. Holky se učily na in-line bruslích. Tchyně si pořídila koťátko. Dvojčata byla na výletě se ZŠ - Zoopark Zájezd. Pes byl na stříhání. Dětem začal kroužek Mláďátka, která provozují Kamarádi Stochov. Měli jsme tu Svatováclavské posvícení. Dětičky si užili den ředitelského volna. Byla jsem na kosmetice u Jany.
Akce v družině: Indiánské tancování, Opékání buřtů (pro prvňáčky)
Kino: Croodsovi: Nový věk, Tom & Jerry, Mimi šéf: Rodinný podnik
Divadlo: Na zlatém jezeře
Přečteno: Velké maličkosti; Sen letící želvy; Mariánské léto


ŘÍJEN
Byli jsme na návštěvě u spolužačky dvojčat - Danielky. Syn mi zůstal s moribundusem doma. Moje sestra měla narozeniny. Splnili jsme občanskou povinnost - volby. S kamarádkami jsem byla na Prvorepublikovém večeru. S kamarádkou Kristýnou jsem byla na kafču v Coffee Room. Oslavovaly se narozeniny tchána. V Tuchlovicích bylo posvícení. Opět jsem si byla popovídat s paní na Úřadu práce. Byla jsem na masáži z Simony. U kadeřnice Gábiny A na kosmetice u Jany. Manžel byl na srazu se spolužáky z gymplu. Krachnul nám dodavatel energií (ne BE). S manželem jsme si udělali výlet do Budapešti. Děti měli podzimní prázdniny. Byli u babičky. V rámci Halloweenu jsem letos jen vydlabala dýni. Vzhledem k výletu jsem se do vaření či pečení nepouštěla.
Akce v Mláďátkách (kromě klasického pátečního kroužku): Drakiáda; Halloweenská párty
Akce v družině: Zdravé svačinky (vaření)
Kino: Dračí země (s dětmi)
Divadlo: Královny; Na poslední chvíli; O statečném kováři Mikešovi (s dětmi); Čarodějky v kuchyni
Přečteno: Foukneš do pěny; Na Chesilské pláži; Dívka v ledu; Heřmánkové údolí; Vražda na blatech; Vražda bez soucitu; Vražda v ledu
Zrušeno: Stochovská Thalie; oslava narozeniny spolužačky dvojčat (její nemoc, přesunuto do listopadu)



LISTOPAD
Dvojčata si dala karanténu s online výukou. Já byla na pracovním pohovoru. Úspěšném pohovoru, takže od ledna na DPČ. Několikrát jsem si naplánovala a také pokaždé zrušila kafčo s kamarádkou Luckou. Pořád do toho něco "lezlo" (většinou karantény). Děti byly na oslavě spolužačky Danielky. A taky na oslavě spolužáka Toníka (byli pozváni všichni, ale kvůli karanténě šel jen syn). Holky šly do druhé karantény. Škola do odvolání zrušila všechny zájmové kroužky. Nás se týkala atletika a hudební hry. Syn šel do karantény a první online výuky. Byla jsem na kontrole na kožním. Bazaliom žádný, tak mám radost.
Akce v Mláďátkách: Pexesiáda; Bowling; Adventní tvoření rodičů s dětmi, Česko čte dětem (u nás pan starosta)
Akce v družině: Strašidelné odpoledne
Kultura: Olga Lounová
Přečteno: Pustina; Stříbrná cesta; Šváb; Okamžiky štěstí; Poslední Vánoce v Paříži; A každé ráno je cesta domu delší a delší; Noční lov
Zrušeno: Krasavci na chmelu, Půjdeš mi za svědka, Líbánky na Jadranu (definitivně), Krampus show, rozsvícení vánočního stromu na náměstí



PROSINEC
Syn pokračoval v karanténě a online výuce, která začala v listopadu. S kočkou jsem musela na zákrok k veterinářce. Nateklo jí ucho. Musela jí ho pod narkózou otevřít, vyčistit a sešít knoflíky. Vyběhávala jsem si všechny náležitosti k nástupu na DPČ od ledna. Mohla jsem se zúčastnit vánoční párty stevardek, ale úplně se mi nechtělo, tak snad příště. Nešla jsem ani na Convention. I letošního Mikuláše jsme strávili doma. Zůstaly zrušené zájmové kroužky školy. A jelikož jsme vždy zůstali v karanténě kvůli družině, přestali do ní v prosinci děti dočasně chodit. Anetka měla akutní zánět nosohltanu, byli jsme s ní i na pohotovosti. Dala si antibiotika. Díky nemoci Anetky jsem se ani já nezúčastnila oslavy narozenin tchyně. Byli jen manžel, Anička a Domča. Byla jsem na další schůzce na Úřadu práce a tím jsem ÚP ukončila. I já dojela na dutiny a dala si přes svátky antibiotika. Stejně tak i Anička. Ta měla zánět Eustachovy trubice. Hodilo se nám tak ředitelské volno, které děti před svátky dostali. My ale ne kvůli Covid situaci. Naše se plánovalo už od září. Já měla narozeniny. V klidu jsme díky nemoci měli Štědrý den. Boží hod jsme strávili u našich (bez manžela, tradičně sloužil). A druhý svátek vánoční u tchyňat. Silvestr a Nový rok manžel tradičně sloužil. Takže oslavy "decentní" (prostě pár jednohubek).
Akce v Mláďátkách: Mikulášský mejdan
Kultura: Vladimír Hron
Přečteno: Sen, který se naplnil
Zrušeno: Fantastická žena



Rok to byl opravdu pestrý. Bohužel, hodně ovlivňovaný Covidem. Zatím to nevypadá na velké změny v 2022. Budeme si však přát, aby už to bylo brzy za námi.

HURÁ DO 2022!!!

Komentáře

Okomentovat