Kulturní okénko - říjen 2021

Na říjen jsem se velmi těšila. Mělo mě čekat hodně zajímavých představení. Na říjen bylo přesunuto hodně divadelních představeních, které byli v minulé divadelní sezoně přesunuty kvůli Covidu. A také nás měla čekat Stochovská Thálie. Bohužel, dopadlo to všechno jinak. Ale hezky postupně.

Hned prvního října jsem zamířila na divadelní představení Královny. V hlavních rolích Vilma Cibulková, Jana Boušková a Karolína Pucková. Musím říct, že to bylo opravdu moc krásné představení. Tři dámy se sejdou v lázních. Každá s jiným problémem. Z důvodu uzavření pavilonu pro dušení choroby jsou 2 (J. Boušková a K. Pucková), přesunuty do pavilonu s fyzickým problémem (V. Cibulková). Jedna po autonehodě, druhá oslepla a třetí řeší minulost. Opravdu velmi zdařilé a závěrečný potlesk ve stoje byl zasloužený.




Druhým divadelním představením v říjnu bylo Na poslední chvíli. V hlavních rolích Václav Vydra, Jana Boušková (ano, opět. Byla tu během čtyř dnů dvakrát), Josef Carda, Kamila Špráchalová a další. Václav Vydra a jeho dvě domácnosti. S ženou (Jana Boušková) má dceru. V druhém manželství (Kamila Špráchalová) má syna. Děti se náhodně setkají a chtějí spolu chodit. On tomu chce zabránit z pochopitelných důvodů. A to vede ke spoustě komických situací. Zasmála jsem se opravdu od srdce. A opět následoval potlesk ve stoje.




V říjnu jsem vytáhla na divadelní představení i dětičky. O statečném kováři Mikešovi asi známe hlavně díky filmovému zpracování, kdy Mikeše hraje Pavel Kříž. Dětské představení docela dobře kopírovalo známou pohádku, ale i tak se našlo pár rozdílů. Dětičky byly spokojené a Anetka dokonce prohlásila, že se jí divadlo líbilo víc, než kino.




A 13. října jsem byla v divadle zatím naposledy. A to na divadelním představení Čarodějky v kuchyni. Žádné z předešlých představení nebylo vyprodané a řekla bych, že na Čarodějkách bylo diváků nejméně (když nepočítám dětské představení). V hlavních rolích Veronika Žilková, Michaela Dolinová a další. Z konkurentek v kuchařských show se vyklubou konkurentky i v životě. Odhalí se tak, že kdysi byli velmi dobré kamarádky a čas a chlap všechno změnil. Ani tentokrát jsem zakoupeného lístku nelitovala.




Bohužel, pak přišlo velké rušení. Byla zrušena celá Stochovská Thálie. To jest 6 představení (5 dospělých + 1 dětské). Já měla lístek na Stochovskou Thalii jako dárek k Vánocům v roce 2019. Lístek byl pochopitelně na Thalii 2020. Z důvodu Covidu bylo všechno zrušeno. Lístky nám zůstaly s tím, že budou platné na další, tedy letošní ročník. Myslím si, že vloni spousta lidí ani nekoupilo a letos už se opět všichni báli. A tak kvůli malému zájmu byla celá Thalie zrušená. Takže nejen, že jsem přišla o divadelní zážitek, ale i o vánoční dárek. Ach jo.

S dětmi jsem v říjnu zašla do kina jen jednou. A to na Dračí zemi. Jasně, kdo viděl Jak vycvičit draka, tak podobné filmy už nezaujmou. I díky tomu, že právě Škyťák nasadil laťku hodně vysoko (filmy i seriál). No, už jsem viděla lepší. A myslím, že to podobně cítili i dětičky.




A v říjnu jsem se zúčastnila ještě jedné kulturní akce. A ne sama. S kamarádkami Zuzkou a Mílou. Měly jsme rezervované lístky na Prvorepublikový večer v Grand Café Orient. Za zvuku kapely PRK jsme se naučily nějaké ty prvorepublikové tance. Daly jsme si dobrou večeři. Vyslechly jsme si zajímavé povídání právě o První republice. Vše organizoval spolek Praha Neznámá, která dělá po Praze i různé komentované prohlídky. A hlavně mě bavilo vidět všechny ty vymóděné lidičky. Konečně taky něco jiného, než jen džíny, trička a svetry. Na Mílu letěl číšník a na Zuzku zpěvák kapely. Prima večer. Akce se má v prosinci opakovat. Nevím, jestli půjdeme. Ale klidně bych si v budoucnu zopakovala.



Komentáře