Čtenářské okénko - říjen 2021

Ač jsem to v září vůbec nepředpokládala, rozečetla jsem se v říjnu vcelku slušně. Čtenářské okénko za září jsem končila Mariánským létem. Ale už jsem v tu dobu četla knížku další, tu jsem si nechala do října. Byla to knížka od Radky Třeštíkové Foukneš do pěny. Byla to poslední knížka (když nebudu počítat nově vycházející), která mi od této spisovatelky chyběla. Naše knihovna jí měla k půjčení, tak nebyl problém. Knížka na Databázi nemá moc dobré hodnocení, ale říkala jsem si, že to s ní zkusím. Ano, začátek je hodně zmatený a chvilku trvá, než člověk "najede" na jazyk, kterým je knížka psaná. Nicméně si nemyslím, že by byla tak úplně špatná. Hlavní postavou je žena. Rozvádějící se žena. Trošku jí "hrábne", vezme manželovi auto a vydá se na cestu Evropou. Stalo se jí, co její matce. A to samozřejmě nechtěla. Navíc od ní odešla dcera. Docela chápu zoufalost té hlavní postavy. A pak to člověk vidí i jinýma očima a zas tak špatná knížka to není.




Další knihou v říjnu byla Na Chesilské pláži od I. McEwan. Od tohoto spisovatele mám přečtené Pokání a Betonovou zahradu. Naše knihovna má i další tituly tohoto spisovatele a tak jsem se rozhodla, že si je budu postupně půjčovat a přečtu si od něj něco dalšího. Proto teď padla volba na tuto útlou knížečku. Krátký příběh o dvojici. Jak se poznali, jak se vzali. A jak jejich manželství skončilo během svatební noci. Na závěr je pohled na jeho život. Trošku mi chybí i její pohled. Ale asi to tak mělo být.




Třetí knížkou října byl konečně první R. Bryndza. Nechápu, že mi trvalo tak dlouho, než jsem se k němu dostala. První knížka, Dívka v ledu. Trošku mi téma připomínalo jiné knížky. Mrtvola nalezená v zamrzlém jezírku. Ale spíš bych řekla, že se ostatní autoři inspirovali právě Bryndzou, než naopak. Vyšetřování vraždy dívky z vyšších kruhů nabere nečekaný zvrat, když se dá do spojitosti s vraždami prostitutek. Vraha samozřejmě neprozradím. Prozradím jen to, že mám v knihovně rezervovaný další titul a už se na něj moc těším.




Čtyřka byla Heřmánkové údolí od Hany M. Körnerové. Docela dost oblíbená knížka poslední doby, co jsem si tak všimla. A i já jsem si na ní v knihovně musela počkat. Anna, jako sirotek, přijíždí do poválečného Československa k tetě. Ta jí přislíbila válečnému invalidovi, protože se sama o ni nemůže starat. Tím přichází Anna do Heřmánkového údolí a začíná celý její příběh. Také tu máme příběh ze současné doby, kdy je Anna po operaci a v rámci pooperační rekonvalescence vzpomíná. Kamarádka přirovnala Annu k superženě. Že to ani není možné, co všechno zvládla. Já si ale myslím, že v pováleném období takových superžen bylo hodně. Nic jiného jim totiž nezbývalo. Zvlášť v bývalých Sudetech, kde se příběh odehrává.




5, 6, a 7. Tři knížky, které jsou od jednoho spisovatele - spisovatelky. Catherine Shepherd. Vražda na blatech, Vražda bez soucitu a Vražda v ledu. První knížku, Vraždu na blatech jsem si půjčila od tchyně. Řekněme v sobotu. A když jsem pak u nich byla na návštěvě v úterý, přijel jí akorát kurýr. Přivezl jí dvě zbylé knížky a ona mi je hned půjčila. Měla jsem tak možnost přečíst všechny tři, hezky za sebou. To bylo super. První knížka, jak by se dalo předpokládat, má nejslabší hodnocení na Databázi knih. Čím knížka novější, tím lepší hodnocení. A i já bych řekla, že to tak je. První vražda, jak už název napovídá, se odehraje na blatech. Poblíž tohoto místa jsou posléze nalezena další mrtvá těla. Ženy. A také se poprvé setkáváme s hlavním vyšetřovatelem Kesslerem a soudní patoložkou Schwarzovou. Ti jsou hlavními postavami i v následujících knížkách. Vraždy na blatech mají spojitost s mayskými rituály. Vražda bez soucitu se přímo dotýká patoložky, protože se tak vracíme k vraždě jejího bratra. A poslední, Vražda v ledu, je zase inspirovaná s antickými bohyněmi. Velmi povedené čtení. Přečetla jsem opravdu během pár dní všechny 3. Tím jsem je mohla vrátit a mám tu ještě dvě, tak se na ně jdu vrhnout, ať můžu napsat příspěvek i za listopad.







LEDEN                4
ÚNOR                  2
BŘEZEN              3
DUBEN                0
KVĚTEN             6
ČERVEN              5
ČERVENEC        1
SRPEN                 3
ZÁŘÍ                    3
ŘÍJEN                   7

CELKEM ZA ROK 2021   34

Komentáře