V kuchyni - září 2021

Konečně skončily prázdniny a já jsem si i u plotny mohla oddechnout. Děťátka naskočila do školního režimu a to i s obědy, takže už se tak intenzivně nevaří. Ale hezky postupně.

1. září jsme ještě stihli grilovat. Dětičky měli jen 1 vyučovací hodinu a pak jsme využili hezkého počasí. Grilovalo se kuřecí maso a zelenina. Ale negrilovalo se jen prvního září. Pokračovali jsme i o týden později, grilovaným kuřecím masem a halloumi. Při dalším grilování to byla krkovička a zelenina. A zatím poslední grilování byly domácí hamburgery.




Když jsem doma sama, dost často se odbývám něčím rychlým. Nebaví mě si vyvařovat jen pro sebe. A většinou sahám po těstovinách. Zapékala jsem si těstoviny jen na pánvičce s vajíčky a zeleninou. Občas si dělám těstovinové saláty. A nebo s rajčatovou omáčkou. Nebo jen vajíčka na rajčatech, knedlíky s vajíčkem, míchaná vajíčka. Toasty z trouby. S manželem jsme si připravili smaženici a tatarák. A taky párek s fazolemi a volským okem. Tortillu s kuřecím masem.




Jelikož už je chladněji, vrátili jsme se k polévkám, které přes léto nevařím. Začalo se špenátovou polévkou, kterou má ráda hlavně Anička. Recept na špenátovou polévku najdete V kuchyni - duben 2021, část 1.




Vařila jsme i vepřové po provensálsku. Recept mám od babičky a většinou jej vařím z drůbežího masa. Recept už na blogu také mám. Ale připomenu. Maso nakrájíme na kousky a dáme do pekáčku, posolíme a popepříme. Potřeme kečupem. Přidáme nakrájenou cibuli, česnek, posypeme provensálským kořením. Podlijeme vínem. Můžete použít bílé i červené. Já to střídám a dobré je obojí. Nejprve se přeče přikryté. Když je maso měkké, odklopíme a ještě dopečeme cca 10 minut. Pokud je potřeba, podlijeme vodou. Ale většinou už nepodlévám. Dá se podávat s bramborami, drobnými těstovinami či s rýží.
Pekla jsem cookies, které jsem dala dětem na svačinu do školy. 100g másla vyšleháme se 100g třtinového cukru. Přidáme půlku rozmačkaného banánu, pár kapek vanilkové esence, jedno vajíčko a pomerančovou kůru. Ve vedlejší míse smícháme 100g hladké mouky, čtvrt lžičky soli, lžičku prášku do pečiva, 25g strouhaného kokosu, 50g nasekaných ořechů (já použila mix vlašských a lískových) a 70g sušených brusinek. Moučnou směs opatrně zapracujeme do máslové. Z těsta vytvoříme kuličky, které na plechu (vyložený pečícím papírem) zploštíme. Pečeme +/- 20 minut na 180°C.




Vařila jsem bramboračku podle babičky. Recept je V kuchyni - leden 2021, část 1. Hned třetí recept.




Vařila jsem pórkový krém. Také tu recept je, ale připomenu: jeden pórek na krájíme. Osmahneme na máslem. V kastrolu si připravíme z másla a mouky jíšku, zalijeme vodou. Přidáme nakrájené brambory a osmahlý pórek. Osolíme, opepříme a ochutíme muškátovým květem. Vaříme do změknutí, takže asi 20 minut a pak rozmixujeme tyčovým mixérem. Rychlé a dobré.
Pekla jsem limetkovo-pistáciový chlebíček. 150g másla vyšleháme se 160g cukru, limetkovou kůrou a vanilkovou esencí do světlé pěny. Postupné přidáme 4 vejce (po jednom), 180g jemně mletých mandlí, 130g jemně mletých pistácií. Těsto nalijeme do formy na biskupský chlebíček. Pečeme kolem 1 hodiny na 160°C. Zkoušejte špejlí či párátkem, zda je chlebíček upečený.




Také jsem vařila oukrop. Recept je V kuchyni - únor 2021, část 2.
Jednou za čas si děti řeknou o rybí prsty a tak když má manžel směnu, připravím jim je.
Pekla jsem oblíbenou banánovou buchtu. Nějak se mi sešlo víc banánů a tohle je prostě skvělá možnost, jak je zlikvidovat. Recept tu také je, ale připomenu: 2 hrnky hladké mouky, 1 hrnek cukru, 1 prášek do pečiva, 3 vanilkové cukry, 4 rozmačkané banány, 3 vajíčka, 1/2 hrnku oleje, čokoláda nasekaná na kousky a mléka tolik, aby bylo řidší těsto. Nalijeme na vymazaný plech a pečeme na 170°C. Pokud nemáme tolik banánů, stačí z poloviční dávky a připravit jako muffiny.
Vařila jsem i kuřecí maso v sýrové omáčce s těstovinami. Ale byla to taková improvizace, co dům dal, že teď zpětně ani nedokážu napsat, co všechno šlo do omáčky. Jasně, smetana a sýr. Byla v tom i zelenina. Ale fakt hodně velká improvizace.
Vařila jsem dýňový krém. Dyni Hokkaido nakrájíme na menší kousky, zalijeme zeleninovým vývarem a spolu s utřeným česnekem vaříme asi půl hodiny. Rozmixujeme tyčovým mixérem, ochutíme solí, pepřem, muškátovým oříškem a zjemníme smetanou na vaření. Rychlé a dobré. Podávala jsem s opraženými plátky mandlí. Polévka měla úspěch i u manžela, který si na polévky moc nepotrpí (dává přednost bramboračce apod., vývary nemusí vůbec).




Dětem jsem vařila i jejich oblíbenou krupicovou kaši.
Pekla jsem slané muffiny, které měli děti na svačinu do školy. 225g hladké mouky a 225g polohrubé mouky, 2 lžičky prášku do pečiva, 180g strouhaného sýru (např. ementál či eidam), 150g nakrájené šunky. Smícháme v jedné míse. V druhé smícháme 150g ananasu nakrájeného na kousky, 160ml oleje, 2 lžíce rajčatové passaty, 2 vejce a 250ml podmáslí. Pak spojíme moučnou a olejovou hmotu. Plníme muffinovou formu a pečeme na 180°C.




Pekla jsem ořechové řezy. Musím se přiznat, že mě to stálo hodně nervů. Pracuje se s lineckým těstem, které se musí přenést na plech. Samozřejmě se to trhalo a bylo to k vzteku. Ale napíšu vám recept. Je to opravdu moc dobré. 250g másla, 1 žloutek, 250g hladké mouky, 1 vanilkový cukr a 60g krupicového cukru. Vypracujeme těsto. Rozdělíme na polovinu. Vyválíme placku velikosti plechu. Já nakonec tu půlku na tom plechu vyválela (ještě, že mám menší váleček, se kterým to šlo dobře). Na náplň utřeme 3 žloutky se 140g krupicového cukru. Postupně mícháme 140g mletých vlašských ořechů a sníh ze 4 bílků. Natřeme na plát z lineckého těsta. Z druhé půlky také vyválíme plát o velikosti plechu a položíme na ořechovou směs. To šlo dost blbě a musela jsem to rukama na plechu upravit. Ale nakonec to nedopadlo tak špatně. Pečením na 180°C se to dost upraví samo a když to pak teplé pocukrujete, spousta nedokonalostí se ztratí.




Také jsem pekla domácí pizzu. Recept V kuchyni - leden 2021, část 2.
Také jsem připravila krůtí maso obalené v corn flakes. Také už tu recept je: V kuchyni - leden 2021, část 2. Hned první recept - Krůtí prsty v corn flakes.

Komentáře