Kulturní okénko - září 2021

Konečně jsem měla možnost si zajít do divadla. Zatím je všechno otevřené a doufám, že to tak i zůstane. Moc mi divadlo chybělo. Ale nebylo to vše jen o divadle, byla jsem s dětmi i v kině. Tak hezky postupně.

Nejdřív jsem byla s dětmi v kině na filmu Croodsovi: Nový věk. Jednalo se o pokračování, ale to jsme netušili. Nevadilo, protože novému příběhu ten předešlý nechyběl. Jednalo se o dvě rodinky v pravěku a musím říct, že jsem se zasmála i já, jako dospělák. Přirovnala bych to k takovým těm animákům, na které může koukat i dospělý a pobaví se u toho - Doba ledová, Hledá se Nemo či podobné. Můžu vřele doporučit, jako skvělou oddychovku.




Také jsem byla s dětmi na filmu Tom & Jerry. T&J se ubytují v hotelu v New Yorku, kde se plánuje velká svatba. Samozřejmě díky těm dvěma to nejde podle plánu a vznikají velmi komické situace. Film je napůl hraný a napůl animovaný. Zajímavá kombinace. Ale tohle už je asi opravdu čistě o dětech.




Pak konečně přišlo na řadu divadlo. Inscenace Na zlatém jezeře v hlavní roli se Simonou Stašovou a Ladislavem Frejem a dalšími herci. Toto divadelní představení bylo přesunuto z loňského roku, kdy bylo všechno zavřeno. Jedná se o starší manželský pár. On si dělá srandu ze smrti. Ona chce, aby se udobřil s dcerou. A díky paní Stašové a panu Frejovi je to prostě všechno o level výš. Docela mě překvapilo, jak je paní Stašová drobná, jak jí televize zkresluje. Kdo můžete, jděte. Je to opravdu moc hezký představení a závěrečný potlesk ve stoje to potvrdil!




Posledního září jsem byla s dětmi opět v kině a to na Mimi šéf: Rodinný podnik. Opět pokračování, ale opět nevadilo, že jsme první díl neviděli. Také bych řekla, že je to čistě pro děti (z těch zářijových filmů se mi prostě ty Croodsovi, jako dospělákovi, líbili nejvíc). Dva dospělí bratři se promění v miminka, aby nejen zachránili svět, ale našli cestu k sobě i k dceři jednoho z nich. 




Začátkem září jsem se s dětmi zúčastnila Pohádkového lesa. Nevím jestli tento příspěvek zařadit do Kulturního okénka a nebo do Výletního. Ale jelikož by v září nic víc (hlavně ze zdravotních důvodu) nebylo, volím okénko Kulturní. Pohádkový les pořádají Kamarádi Stochov každý rok. Je to trasa o několika zastávkách, na které mají děti různé úkoly. Prolézání "pavučiny" (zastávka Spiderman), házení "ledovými koulemi" do obručí (zastávka u Frozen), střílení s luky a šípy (zastávka u indiánů), dokonce se prošli i po střepech. Zastávek bylo hodně. Během trasy se objevují i úkoly pro rodiče (nápovědy pro uhádnutí 2 pohádek + fotky hradů a zámků ke kterým měl člověk přiřadit název). Za splnění úkolů dostali dětičky nějaké drobné sladkosti. A mohli hlasovat, která z pohádkových postaviček se jim líbila nejvíce. Skvělá akce, na kterou děti ještě dlouho vzpomínali. Pokud bude počasí přát, rádi se zúčastníme i v dalších ročnících.


Komentáře