Čtenářské okénko - září 2021

První knihou přečtenou v září byla Velké maličkosti od Jodi Picoult. Od této autorky už mám přečtenou knihu Čas odejít. Tehdy mě dost překvapil konec. Těšila jsem se na další autorčiny knihy. V naší knihovně je jich k půjčení vcelku dost. Kamarádka mi vyprávěla, že četla Je to i můj život. A že se jí nelíbil, jak rychle kniha skončila. A musím říct, že u Velkých maličkostí to asi bude podobné. Předlouho se zaobírá autorka problémem z pohledu tří lidí. Obviněné zdravotní sestry, otce zemřelého miminka a obhájkyně obviněné. Zdravotní sestra se z rasových důvodů nesměla k chlapci přiblížit. To zemřelo. A stála před soudem za to, že nedodržela slib a nepostarala se o to malé, které zemřelo. Hodně dlouho se debatovalo na téma, zda poslechnout nadřízeného nebo svoje svědomí. Docela bych čekala, že i ten závěr nějak autorka rozvede. Zvlášť, když má knížka 500 stran. Ale ne. Prostě šlus, finíto, rozhodl jeden odstavec a hotovo. To mě trochu mrzelo. Ale jinak pěkná knížka, i když s těžkým tématem. Smrt miminka se opravdu nečte dobře. Proto mi trvalo docela dlouho, než jsem knihu přečetla.




Druhou knížkou srpna byl Sen letící želvy od české autorky Nory Eckhardtové. Docela bych použila jednu větu z hodnocení na Databázi knih - "Celé je to divné, už teď vím, že o knize nic nevím." Opravdu zvláštní knížka. Manželé, kteří spolu žijí, ale spíš jako kamarádi. Ona si najde milence, se kterým otěhotní. Do toho běží příběh záhadného pana Z, který vraždí mladé ženy a usekává jim prsteníčky. No, prapodivný příběh. Přečteno, splněno a teď něco dalšího.




Ještě jsem stačila rozečíst knihu Mariánské léto od Hany Kavurové. Dočetla jsem až v říjnu, ale jelikož příspěvek vládám v době, když už mám dávno dočteno, započítám do září. Mariánské léto se mi líbilo docela dost. Ale tak 2/3 knížky. Ten závěr se Styxem, kdy je hlavní hrdinka v prostoru mezi živými a mrtvými, se mi nelíbil. Hlavní postava totiž nemá ráda život a chce s ním skoncovat. Během toho se stane, že někoho potká a taky zjistí, že je nemocná. Když se v rámci nemoci dostane do kómatu, přichází na řadu právě Styx. No, přečtěte si.




V říjnu bude nějaké čtení asi hodně špatné. Jdu si sice vyzvednout rezervovanou knížku do knihovny, ale mám tam hodně jiných aktivit. A tak jsem zvědavá, jak se ke knihám dokopám. Myslím, že letos rekord nepadne.

LEDEN            4
ÚNOR              2
BŘEZEN         3
DUBEN            0
KVĚTEN         6
ČERVEN          5
ČERVENEC    1
SRPEN             3
ZÁŘÍ                3

CELKEM ZA ROK 2021            27

Komentáře