V kuchyni - srpen 2021

Srpen jsem začala nevařením, protože taťka slavil narozeniny a byli jsem na oběd u našich (to mám nejradši). Prvním jídlem, které jsem tedy v srpnu vařila bylo naše oblíbené - meat balls. Recept mám od babičky. Jsou to masové kuličky v rajčatové omáčce. Recept najdete V kuchyni - březen 2021, část 1.




Měli jsme tu na grilovačku moje kamarádky ze střední. Griloval jsme hlavně sýry, zeleninu. A pro děti bylo kuřecí maso. Jako na každý náš sraz, nezapomínám ani něco upéct. Většinou tedy jedu na návštěvu s upečeným koláčem. Tentokrát to bylo u nás, tak jsem si to jen snesla pod pergolu. A pekla jsem cuketovou buchtu. 250g najemno nastrouhané cukety (i se slupkou), 125g polohrubé mouky, 125g drcených oříšků (střídám vlašské, lískové,... prostě co je po ruce), 125 krupicového cukru, 2 vejce, 5 lžic oleje, 4 lžíce mléka, 1/2 balíčku vanilkového cukru, 2 lžičky prášku do pečiva, 1 lžička skořice, špetka jedlé sody. V míse vyšleháme vejce s cukry do pěny, přidáme olej. Poté sypké ingredience, vymačkanou cuketu, ořechy, skořici a mléko. Já peču v kulaté, rozevíratelné formě, cca 45 minut na 170°C. Zkoušejte špejlí.

Cuketové období si vyžádalo i cuketové řízečky. Cuketa se nakrájí na plátky, posolí. Nechá vypotit. Pak se obaluje v klasickém trojobalu a smaží. Podávala jsem s bramborovou kaší.

Došlo i na cuketové lečo. S kuřecím masem a rýží. Recept je V kuchyni - duben 2021, část 2.

Několikrát nám s vařením (i pečením) ulehčily babičky. Ať už tam děťátka přebývala nebo jsme si něco přivezli. A jelikož jsme strávili i pár dní na chalupě, vařilo se s mamkou. Grilovalo se a pak nám mamka připravila buřty na pivu. Mňamka.

Nechyběly ani klasiky, jako šunkofleky, pečené papriky s mletým masem (jako na plněné papriky s omáčkou. Jen se papriky upečou v troubě a podávají se s uvařenými bramborami. Recept na plněné papriky s omáčkou je V kuchyni - duben 2021, část 2), špagety s tátovou omáčkou (V kuchyni - březen 2021, část 2). Nechyběly ani rychlovky, jako vajíčka na rajčatech. Po jednom hlavním jídle mi zůstalo spousta uvařených těstovin, takže jsem je zapekla jen narychlo na pánvičce. Toasty z trouby. Tortilly. Špagety s rychlou boloňskou omáčkou (V kuchyni - červen 2021). A i různé jiné úpravy těstovin.

Grilovali jsme i sami, zase maso, sýry a zelenina. Grilovalo se i s našima a ségrou + švagrem. 

Zase jsem pekla koláč z našeho oblíbeného kelímkového jogurtového těsta. Kromě již zmiňovaných klasik (rebarbora, červený rybíz, borůvky, švestky) jsem pekla i s různými kombinacemi, prostě co bylo doma (i s meruňkami, broskvemi, ostružinami,...). A nechyběla ani klasika se švestkami.



Nestačím prostě fotit. Krásně je to vidět u těch koláčů. Chvilka nepozornosti u snídaně a koláč je téměř celý pryč.

Velký úspěch měli pivní rarášci. Připravíme si těstíčko: 3 vejce, 300ml světlého piva, 100g hladké mouky, 30g strouhanky, čerstvé nebo sušené bylinky (např.: petrželka), sůl. V míse ušleháme vajíčka, přilijeme pivo. Přisypeme mouku a strouhanku. Těstíčko musí mít hustší konzistenci. Takže pokud nemá, přisypeme mouku nebo strouhanku. Osolíme a dáme bylinky. Maso nakrájíme na kousky (kuřecí, krůtí). Kousky tak akorát na sousto. Namáčíme v těstíčku a osmažíme ve vyšší vrstvě tuku. Připravila jsem s americkými bramborami a jen se tiše modlila, že na mě něco zbude. Tak moc velký úspěch to mělo.




Podle Kristýny Bubu (z IG) jsem připravila segedýn a džuveč. Koukněte na její IG profil nebo webové stránky. Má spoustu skvělých receptů. Vždy se mi podle ní povedlo uvařit. A vždy všem chutnalo.




Upekla jsem perník. Najdete V kuchyni - březen 2021, část 1.

Pokračovalo se v cuketových jídlech. Neboli cuketových bramboráčcích. Cuketové bramboráky jsem připravovala jen z cuket a bylo to moc dobré. 1 cuketa, 2 vejce, 4 stroužky česneku, 175g hladké mouky, majoránka, sůl. Oloupanou cuketu nastrouháme najemno. Osolíme a necháme chviličku odpočívat. Promícháme, přidáme mouku, vejce a česnek. Znovu osolíme a přidáme majoránku. Pokud bude směs řídká, přidáme mouku. Smažíme. A je to mňam.




Jeden celý den nám nešla elektrika, takže jsem byla donucena si jídlo objednat. Děti chtěli pizzu. Manžel nebyl doma. Objednala jsem 3. Zůstal jen 1 trojúhelníček.

Pekl se hruškovo-ořechový koláč. Ušleháme 80g másla se 110g krupicového cukru a 30ml medu. Přidáme jedno vejce a jeden žloutek. Postupně přimícháme 150g hladké mouky, špetku soli, lžičku prášku do pečiva, 70g sekaných lískových oříšků. Přilijeme 120ml mléka a špetku vanilky (já měla uschovaný vanilkový lusk, takže jsem použila semínka z půlky lusku). Do těsta přidáme oloupanou a nakrájenou hrušku. Pečeme v koláčové formě. Horký koláč potřeme medem, který jsem si předtím lehce zahráli v kastrůlku.




Poslední se pekl ořechový chlebíček. 160g másla vyšleháme se 3 lžícemi krupicového cukru, přimícháme 2 žloutky a 120ml mléka. Pak přidáme 250g hladké mouky, 2 lžičky prášku do pečiva a 100g mletých lískových oříšků. Ve vedlejší míse vyšleháme 2 bílky s 90g krupicového cukru na pevný sníh. Přidáme do těsta. Postupně. Těsto dáme do formy na chlebíček, posypeme nasekanými lískovými oříšky a pečeme asi 45 minut na 180°C. Zkoušejte špejlí.



Komentáře