Kulturní okénko - srpen 2021

Moc rádi chodíme do letního kina. A v Tuchlovicích jsme v srpnu byli hned 2x. Tedy já 2x, manžel jednou. Ale hezky postupně. V plánu bylo i třetí kino, ale počasí nepřálo.

Nejprve jsme byli na filmu podle knihy Patrika Hartla - Prvok, Šampon, Tečka a Karel. Když jsem kdysi držela knížku v ruce, divila jsem se tomu názvu. Ale během čtení jsem pochopila. Kniha se mi moc líbila a P. Hartl patří mezi mé oblíbené spisovatele. Proto jsem byla moc zvědavá, jak dopadne film. Patrik Hartl si jej i sám režíroval. Jak jsem psala v červenci, že se mi líbily Bábovky, že hodně odpovídaly knížce (i díky přísnému střežení R. Třeštíkové), tak tento film byl ještě o chlup lepší. Ono i hodnocení na ČSFD 76% říká, že to nebude úplně film k zahození. Líbil se i manželovi. Po dlouhé době tedy dva filmy po sobě, kdy jsem nejprve četla knížku a pak viděla film. A neměla jsem u toho poznámky typu: "ale takhle to v knížce nebylo...". Prvok, Šampon, Tečka a Karel je opravdu super film!


Druhým filmem, na který jsem šla jen já (manžel měl svojí akci s kamarády a děti byli na noc u babičky) byly Matky. No, co k tomuto filmu říct. Čtyři kamarádky, každá s jiným životním osudem. Jako občas jsem se zasmála. Ale člověk neví, jestli to má být komedie a nebo vážné téma. No, moc se tento film nepovedl. Ale na druhou stranu, strávila jsem příjemný večer v kině (neseděla jsem sama doma) a to se taky počítá.


Ke kulturním akcím za srpen se dá určitě počítat i Konec prázdnin. Akce pro děti na Stochově. Místo akce na Den dětí, která byla zrušená, kvůli Covid nařízením. Tak alespoň jsme si mohli užít tuto letní akci. Jen já s dětmi. Na náměstí byl postavený skákací hrad. Byli tu různé zastávky s úkoly pro děti. Byli zde hasiči s technikou. Bylo divadlo. Loutkové a pak měla být Pirátská show. Při té jsme ale parádně zmokli. Děti mohli na pódium k vystupujícím (čti pod střechu) a rodiče se běželi schovat tak různě. Pršet ale nepřestávalo, takže v jednu slabší chvilku jsem si děti vzala a běželi jsme naproti manželovi, který pro nás přijel. Součástí akce měla být točená zmrzlina pro děti zdarma. Akce byla od 14. My přišli lehce po druhé. Půl hodiny jsem čekali ve frontě na skákací hrad. Pak jsme potkali známé, takže jsme si chviličku povídali. A ke zmrzlině jsme přišli něco po 15 hodině. No a měli jsme smůlu. Finance, které město poskytlo na zmrzlinu zdarma již byly vyčerpané, takže od 15 do 17 už hezky za své. A my byli hned ti první. No, co se dalo dělat. Nechtěla jsem dětem zmrzlinu odepřít jen kvůli platbě. Ale je to k zamyšlení pro město do budoucna...

A do kulturních akcí za srpen bych mohla započítat i Setkání prvňáčků. Jelikož letos opět klasický zápis do ZŠ nebyl, poprvé se letošní prvňáčci s učitelkou viděli den před nástupem do školy. Poslední prázdninový den měli děti připraveny různé soutěžní úkoly v areálu školy. Měli asi 6 úkolů. A poslední je zavedl do jejich třídy. Mohli se tak podívat, kam budou od září chodit a co je čeká. Vloni to absolvoval s dvojčaty manžel. Letos se synem já. A bylo to opravdu moc hezké.

Komentáře