V kuchyni - červenec 2021

V květnu a v červnu jsem si od intenzivnějšího vaření odpočinula. Online výuka nebyla, školka fungovala, takže veget. V červenci ale intenzita opět vzrostla. Recepty se ale začínají dost opakovat, takže i červenec se vejde do jednoho příspěvku.

Jako první jsem v červenci připravovala květákové placičky. Děti, když viděli květák, začali se docela ofrňovat. Ale pak ochutnali a nestíhala jsem připravovat. Menší hlavičku květáku rozeberete na růžičky a vaříme v osolené a okmínované vodě jen 15 minut. Necháme vychladnout. Mezitím si pokrájíme asi 15dkg uzeného masa nebo dobré šunky (jako já), přidáme žloutky ze 4 vajec, 120g polohrubé mouky, 50ml mléka, nasekaný květák (nadrobno), špetku muškátového oříšku a sníh z 4 bílků (vyšleháme se špetkou soli). Lžící dáváme na pánev s trochou oleje a smažíme placičky. Já dávala s dipem a zeleninou. Jedny květákové placičky už tu mám - V kuchyni - březen 2021, část 1. Ale přiznám se, že tyhle mi chutnají víc.



První se v červenci pekla kefírová bublanina. 3 vejce a 1 hrnek krupicového cukru vyšleháme do hustší pěny. Přilijeme hrnek kefíru. Promícháme. Přidáme 1 hrnek polohrubé mouky a 1,5 lžičky prášku do pečiva. Promícháme. Dáme na plech. Posypeme ovocem. V mém případě třešněmi. A pečeme 20 minut na 180°C. Kefírovou bublaninu jsem vezla i na sraz kamarádek ze střední. Úspěch byl veliký a dokonce byl vyžádán i recept, takže je opravdu ověřený a dobrý!


Další jídlo bylo kus pečeného kuřecího masa. Klasika v troubě, s kuskusem. Děti mají kuskus moc rádi a to jsem ráda. Zmizelo rychle, ani jsem nestačila fotit. A než se upeklo kuře, stihla jsem připravit rychlé jahodové pohárky. Rozdrcené Lotusky s troškou rozpuštěného másla. Dát na dno skleniček. Tvarohu prošlehat se zakysanou smetanou a vanilkovým cukrem. Střídat s ovocnou vrstvou. Já použila rozmixované jahody.


Dalším jídlem bylo kuřecí maso naložené v sojové omáčce. Pak rychle osmahlé. Podávané s divokou rýží. Také jsem nestihla vyfotit...

V kuchyni - leden 2021, část 1 mám recept na bábovku s pudinkem. V kuchyni - březen 2021, část 1 mám recept na pistáciovou bábovku. A teď jeden bábovkový univerzál. Je to recept, který peču pokaždé, když zrovna neexperimentuju. A vždy se povede. Navíc je velmi dobře měnící se. Ale postupně. Klasické ingredience: 2 hrnky polohrubé mouky, 1 prášek do pečiva, 2 vejce, 1 hrnek cukru, 1/2 hrnku oleje, 1 vanilkový cukr, 1 hrnek mléka. I z tohoto základního receptu upečete dobrotu. Když do části těsta přidáte 1 lžíci holandského kakaa, můžete vytvořit klasickou mramorovou bábovku. A pak je tu pár ingrediencí, kterými ten základ můžete vylepšit: vanilkový pudink (prášek), oříšky (různé, mleté, sekané), čokoláda (nasekaná), rozinky, kandované ovoce, kokos, rozmačkané banány,... Takhle bych mohla pokračovat dlouho. Já tentokrát vylepšila citronovou šťávou a kůrou.


Také jsem dětem připravila americkou limonádu. Do sklenice trochu jahodového sirupu. Zalít pomerančovým džusem a sklenici dolít perlivou vodou. Dala jsem i čerstvé ovoce, které bylo po ruce.


Pekla jsem i lotrinský koláč. Nakrájíme si na nudličky anglickou slaninu. Nasucho vyškvaříme na pánvičce. Přidáme na stejné nudličky nakrájenou šunku. Přidáme lžíci másla, po chviličce nasekanou cibulku. Listové těsto rozválíme a dáme na plech s pečicím papírem. Dáme slaninovou směs. Zasypeme strouhaným sýrem. A přelijeme smetanou ke šlehání. Pečeme na 200°C dozlatova.


Pak následovaly klasiky, jako špagety s boloňskou omáčkou (recept na rychlou boloňskou je V kuchyni - červen 2021); kuře na paprice (V kuchyni - březen 2021, část 2); plněné tortilly; zeleninové saláty se vším možným; toasty; buchtičky s vanilkovým krémem (V kuchyni - březen 2021, část 1); domácí pizza (V kuchyni - leden 2021, část 2); bramborové placky (recept najdete V kuchyni - březen 2021, část 2. Je u receptu bramborové placičky se salámem. Základ je stejný); rajskou omáčku (V kuchyni - únor 2021, část 2). Spousta grilování: sami - sýry (hermelín, který nakládá manžel; halloumi, balsýr na gril), maso či klobásky, zelenina, topinky; s kamarády Zuzkou, Petrem, Aličkou, Mílou a Haničkou - hamburgery.








Od vaření mě občas osvobodily babičky. Buď tam děťátka spala nebo mi bylo něco dovezeno.

Pekl se rybízový koláč. Základní recept - jogurtový koláč je u receptu na rebarborový koláč (V kuchyni - červen 2021). Jak je i u červnového receptu, ráda na jogurtovém základu ovoce střídám. Takže tentokrát šel na řadu rybíz.


Podruhé jsem dala mix ovoce, který byl zrovna po ruce - rybíz, borůvky, maliny.

Tchyně s tchánem přinesli z lesa houby. Takže manžel vařil smaženici.

Pekla jsem makovec. Recept jsem tentokrát vylepšila o rybíz, který jsem dala do těsta. Recept na makovec je V kuchyni - leden 2021, část 1. Opět jsem nestihla vyfotit.

Podle mamky receptu jsem uvařila meruňkové knedlíky. Recept je na tvarohové těsto a vyjde cca na 13 kousků. Záleží na velikosti ovoce, které do těsta dáváte. 250g měkkého tvarohu, 250g polohrubé mouky, 1 vejce. Vaříme v osolené vodě. Zdobíme dle chuti. Já rozpuštěným máslem, strouhaným tvarohem. A jelikož jsem měla v lednici zbytek šlehačky, použila jsem i ji.


Buřtguláš - cibule, brambory = osmahnout. Podlít vodou, přidat nakrájené buřty, majoránku a mletou papriku.



Dcera měla svátek, takže jsem jí udělala pěkně ozdobené vafle. Recept V kuchyni - leden 2021, část 2.


Šunkofleky - cca půl balíčku těstovin (záleží na tvaru) uvaříme. Nakrájíme cca 400g uzeného masa (šunky, gothaje). Promícháme s uvařenými těstovinami. Rozmícháme asi 6 vajec, osolíme, opepříme a přelijeme těstoviny s uzeným. Já většinou na pekáči přeliju ještě dvěma dalšími rozšlehanými vejci. Peču asi 40 minut na 160°C. Zkraje přikryté alobalem, pak bez (aby si udělala křupavá kůrčička).


Plněné cukety. Recept na plněné cukety mám V kuchyni - červen 2021. Tam jsem plnila soudkové kupované cukety. A doplnila jsem vařenou rýží. Tentokrát už byly cukety naše, ze zahrádky. A klasické dlouhé. Ani příloha potřeba nebyla.


Pekla jsem borůvkový chlebíček. V misce prošleháme 150g rozpuštěného másla, 200g cukru krupice, 1 vanilkový cukr, 2 vejce, citronovou kůru a 140g bílého jogurtu. Přidáme 220g hladké mouky smíchanou s 2 lžičkami prášku do pečiva. Dáme do formy na biskupský chlebíček. Poklademe borůvkami. Pečeme na 160°C. Hlídejte špejlí, ale trvá to něco kolem hodiny.



DOBROU CHUŤ!

Komentáře