Kulturní okénko - červenec 2021

Konečně jsem se dočkala otevření letních kin. Musím říct, že letní kino mě baví daleko víc, než to klasické. I díky té letní atmosféře, venku. Je to prostě něco jiného.

Plánů na letní kino v červenci bylo hned několik, ale počasí nám zase vše zhatilo. Chodíme do letního kina v Tuchlovicích. Na programu v červenci byl: Šarlatán, Pulp Fiction, Bábovky, Palm Springs, Staříci. Chtěla jsem všechno, až na Palm Springs. Vyšel jen film Bábovky. Knížku Bábovky od Radky Třeštíkové jsem četla v roce 2016 (najdete ve článku Čtenářské okénko - R. Třeštíková a Bábovky). Úryvek z mého příspěvku: "Když jsem jí dočetla, říkala jsem si: "A to je konec? Další kapitola už není?" Jednotlivé kapitoly na sebe navazují, ale tak nenuceným způsobem, že máte vlastně dvanáct samostatných kapitol... ... Dvanáct příběhů, dvanáct žen. Příběhy, které se i v reálném životě můžou stát. Skvělá odpočinková knížka, kterou s klidným svědomím doporučuji." Na Databázi knih tak hvězdné hodnocení nemá (71%), ale mě se opravdu líbila. Přesvědčila jsem tedy manžela, že bych to ráda viděla i filmově zpracované. I když filmy podle knížky nemám ráda, protože mě pořád "ruší", že v knížce to a tamto bylo jinak a pořád mám tendenci ten film opravovat. Film Bábovky má ještě menší hodnocení, než knížka. 62%. Někde jsem četla, že si Radka Třeštíková hodně hlídala film - režiséra, filmaře, herce,... Aby film byl co nejvěrnější knížce. Jasně, nemůžete film poskládat, jako 12 různých příběhů. Ve filmu se tak hezky prolínají. Ale myslím, že její dohled udělal opravdu hodně. Musím říct, že to tak hezky navazovalo, že mi vůbec nevadilo, že jsem už knihu četla. Jasně, pecka, ze které si člověk sedne na zadek to není, ale pobaví, uvolní a možná je v něm něco i k zamyšlení.



Komentáře