Čtenářské okénko - červenec 2021

Jako obvykle se moje čtecí aktivita během léta snížila. Přečetla jsem jen 1 knížku (a to jsem jí rozečetla už v červnu). Druhou jsem rozečetla, ale stále není dočtená, takže si jí nechám až na srpen.

Jedinou knihou července se tak stala kniha Dítě, které v noci našlo slunce. Spisovatel Luca di Fulvio. S tímto spisovatelem jsem otvírala letošní čtecí rok - s knihou Chlapec, který rozdával sny. Tato kniha se mi natolik líbila, že jsem věděla, že se k di Fulviovi zase vrátím. A tak jsem byla moc ráda, když jsem v naší knihovně objevila právě Dítě, které v noci našlo slunce. Jedná se o historický román. V knize se dokonce objevuje postava Jana Husa. Ale hlavní postavou je nejprve malý chlapec, kterému vyvraždí rodinu. Vše vidí ze svého úkrytu. Není to ledajaký chlapec, je to syn lenního pána z Raühnvalu. Z úkrytu jej vysvobodí a i tím zachrání malá holka, podobně stará. Dcera místní porodní báby. Nový kníže je velmi krutý a nejprve se snaží malého Marcuse najít. Nedaří se mu. Porodní bábě se jej podaří vychovat a další část knihy je vlastně Marcus v dospělém věku. Snaží se vydobýt to, co ztratil. Di Fulvio mě opět nezklamal. Velmi povedené čtení. Trošku jsem se toho, že je to historický román, bála. Ale je to psáno současným jazykem, tak nebyl problém. Tuto knihu mohu velmi doporučit. A nebudu se bát ani dalších di Fulviových knih.



LEDEN            4
ÚNOR              2
BŘEZEN          3
DUBEN           0
KVĚTEN         6
ČERVEN         5
ČERVENEC    1
CELKEM ZA ROK 2021        21

Komentáře