Čtenářské okénko - únor 2021

 První knihou února byla To je celá Aisling od Emer McLysaghtové a Sarah Breenové. Knihu jsem rozečetla předposlední den v lednu. A právě z toho důvodu, že to bylo takhle na závěr, jsem si jí nechala s hodnocením a započítáním do února. Musím se přiznat, že začátek čtení šel hodně ztuha a musela jsem se do toho vcelku nutit (pak se to ale docela příjemně rozjelo a šlo to dobře). Aisling je vcelku ufňukaná a ve všem vidí nějaký problém. Jelikož má jinou představu o životě, než její přítel, ale není se schopná "vyžvejknout", rozcházejí se. Ona chce svatbu, on to tak nehrotí. Celá kniha je vlastně o tom, jak je nešťastná po rozchodu. Do toho prožívá nemoc svého táty, který nakonec zemře. No, přečetla jsem, hodnotím takovým středem. 


Po knížce To je celá Aisling přišla veliká čtenářská krize a dobrých 14 dní jsem nevzala knížku do ruky. Nechápu, protože většinou během zimy přečtu nejvíc knih a méně čtu během léta. Ale v posledním únorovém týdnu jsem sáhla po druhé knížce, Spiknutí od Nicolase Beugleta. A krize byla zažehnána. Spiknutí začíná vraždou norské premiérky. Vyšetřování nás zavede na studený sever, do antického Byblosu, Německa i Vatikánu. Příběh je velmi čtivý, tzv. to pěkně odsejpá. Jen tedy toho feminismu na mě bylo víc, než dost. Kniha je ze série a ačkoliv je na Databázi knih uvedena kniha Spiknutí, jako první ze série, je to kniha druhá. Sarah Geringërová již jeden případ vyšetřovala a během čtení je na tento první příběh několik "odkazů". Tím, že jsem první díl nečetla, nevěděla jsem o co přesně jde. A kniha toho moc neprozradí. Naštěstí má Křik, jak se jednička jmenuje, naše knihovna. Takže až přejde tahle šílená doba a já budu moct opět do knihovny, půjčím si ji. A dokonce vyšel i třetí díl. Křik je zatím hodnocený nejlépe. 





LEDEN   4
ÚNOR   2
CELKEM ZA ROK 2021   6

Komentáře