Cestovatelské okénko - Vyhlídkový let s ČSA 2020

Vzhledem k tomu, jakým způsobem probíhal minulý rok, byla vcelku výhra, že se mi podařilo se alespoň jednou proletět. A jak to probíhalo? Zde z mého cestovatelského deníčku:

Letos jsme chtěli více investovat zase do baráku, takže větší dovolenou k moři jsme neplánovali. Nakonec ale všechny plány „padly“ kvůli koronaviru. Veškerá letecká doprava se takřka zastavila. Všichni se bojí a s okolními státy jsme tak trochu v izolaci. ČSA se proto rozhodlo využít uzemněné stroje k několika akcím. Nejen pro Runway Park (kde jsem byla s dětmi a manžel jednou pracovně), ale i k vyhlídkovým letům nad Prahou. Termínů bylo víc a ty první takřka bortily rezervační systém náporem zájemců. I mě tak 2 víkendy v červenci unikly. Díky bývalému kolegovi jsem se ale včas dozvěděla o třetím víkendu a zařídila jsem se podle toho.

27. 7. 2020:

Jsem v práci a každou chvíli si aktualizuji prohlížeč s rezervačním systémem. Navíc mám mít dnes dozor z Key Advantage, tak se toho děsím, že to opět prošvihnu. Ale mám štěstí. Sice trochu bojuji s platbou, protože starý telefon, kde mám nainstalované bankovnictví, mám doma, ale daří se to včas vyřešit a mám koupenou letenku! I letos se proletím (i když jen okružně).


31. 7.2020:

Odbavit na let se může nejdříve 36 hodin před odletem. Děti dnes spí u tchýňat a já jdu s manželem do letního kina na Poslední aristokratku. V 22 musím své zážitku z filmu přerušit a odbavuji se. Bohužel zjišťuji, že už mám přidělené místo 7D, což je ulička a změnit se to už nedá. No, nedá se nic dělat. Uvidím, na místě.


1.8. 2020:

Bývalá šéfová na recepci posádek, mi posílá složení posádky na zítřejší let: CP Kurka, FO Šomodiová, VK Pos Nová a PP Kučera. Odpoledne se mi podařilo komentovat jednu fotku ohledně dnešního vyhlídkového letu u bývalého kolegy. Chvíli jsme si psali. A je z toho změna seatingu na 17F, tedy okénko.


2. 8. 2020:

Budík mám nařízený na 8:15, ale je to spíš pro jistotu. Vzhůru jsem dřív, stejně tak syn s manželem. Holky jsou druhou noc u tchýňat. Syn chtěl, jako jediný, včera domu. Jdu dělat snídani. Máme čokoládové rolky a čaj. Sotva dojíme a začínám se vypravovat na cestu na letiště. Odlet je z Terminálu 3, takže parkuji na Starém letišti. 




Jelikož mám palubní vstupenku vytištěnou z domova, jdu rovnou na bezpečností kontrolu. Chtějí ale palubní vstupenku z check-inu a tak se vracím. Kontrolují doklady (v gate už to prý dělat nebudou). Dávají mi klasickou palubku. Opět přicházím na bezpečnostní kontrolu. Tentokrát pískám. A dělají mi i test na výbušniny. Pak jdu do jediné čekárny na T3. Chvilku čekáme. Pak se zahajuje nástup. Jdeme pěšky k připravenému ATR 72. Fotím. V pozadí je OK-YBA. Nastupujeme.



Když je nástup kompletní, zahlásí kapitán cca 20 minut slot. A díky tomu nás pouští do kokpitu. Každý měl na sedačce vodu a amenity kit. Vedle mě sedí táta od dvou kluků, co jsou přes uličku. Ale je to pohodář. 

Rolujeme. Vidíme odstavená letadla i techniku, co jsou na Runway Park. Dále Travel Service, KLM, ČSA, LOT a FedEx).



Star je z dráhy 06. Let je ve výšce 1.227 m. n. m. a maximální rychlost je 370 km/h. Z mého místa 17F vidím krásně Prahu, letiště Kbely, řeku Sázavu, D1, Vranovskou přehradu, Karlštejn, Nižbor, Červený Újezd a ŘLP. Bohužel, Ondřejovskou hvězdárnu a Konopiště mám na druhé straně. Nevadí.











Přistáváme opět na dráhu 06 a hned rolujeme na Staré letiště. Při výlezu dostáváme Certifikát o absolvování letu. Opět ještě fotím.



Platím si parkoviště a odjíždím za ségrou a švagrem.


Pěkný zážitek, dobrá dohlednost a skvělý kapitán, který nám vše popisoval. Škoda jen, že to je asi jediný letošní zážitek s cestováním… L




A ano, byl to jediný cestovatelský zážitek loňského roku. Bohužel. A vzhledem k tomu, jak se situace vyvíjí i letos, moc optimisticky to nevidím.

Komentáře