Čtenářské okénko - prosinec 2020

Prosinec - měsíc spousty akcí, pečení cukroví a radosti z Vánoc. Tentokrát všechno ovlivněno tím hnusným virem. Ale i tak jsem se nemohla dokopat k více knihám, než 2.


První knihou prosince byl Čas odejít od Jodi Picoultové. Holčička na vlastní pěst pátrá po tom, co se stalo její matce. Jestli jí opravdu ublížil slon nebo v tom bylo něco úplně jiného. Tato knížka je o slonech hodně. Dozvíte se o nich všechno možné. Taky o komunikování s duchy. A závěr knížky byl opravdu velmi zajímavý!



Druhou knihou prosince a zároveň poslední knihou roku 2020 byla kniha Útěk z tábora 14 od Blaine Hardena. Příběh kluka, který se narodil v pracovním táboře v Severní Korei. Neznal nic jiného, než tábor a nepřišlo mu divné, v jakých podmínkách žije. Učil se, jak práskat jeden na druhého. Jak nikdo nikomu nesmí věřit. Ani svým rodičům. Neustálý hlad. Tresty. Fyzicky náročné práce, při kterých se běžně umírá. Jeho život změnilo vyprávění jednoho, který do tábora přišel z "normálního" světa. A tak aniž by věděl, co ho čeká, rozhodne se pro útěk. Kniha obsahuje nejen příběh Sina, ale i různé politické souvislosti, informace a srovnání. Když si čtu knihy s příběhy z druhé světové války, je to hrůza. Ale člověk ví, že to BYLO. U téhle knížky víte, že se to děje TEĎ. O to větší hrůzu to ve vás vyvolá. Asi to není knížka na období Vánoc, jako jsem četla já. Ale doporučuju přečíst. Ať víme, jak se máme dobře.





LEDEN 5
ÚNOR 5
BŘEZEN 5
DUBEN 3
KVĚTEN 5
ČERVEN 4
ČERVENEC 4
SRPEN 5
ZÁŘÍ 4
ŘÍJEN 3
LISTOPAD 3
PROSINEC 2
CELKEM V ROCE 2020 - 48

Celkem jsem tedy za rok 2020 přečetla 48 knih. Všechny, které jsem rozečetla, jsem i dočetla. Doufám, že rozjeté tempo ve čtení udržím. Letos bych se ráda vrátila k autorům, které už jsem v minulosti četla a jejichž knihy se mi líbily. Nebo mají nějaká pokračování. Ale jelikož máme uzavřené knihovny, nevím, jestli se mi bude dařit. Ale knížek mám víc, než dost, tak určitě strádat nebudu :-)

Komentáře