Čtenářské okénko - listopad 2020

Říjen jsem skončila knihou Pokoj od Emmy Donoghue. Započítala jsem si ji do října, ale dočítala jsem až v listopadu. Proto se o ní rozepíšu až teď. Pokoj byla velice zajímavá knížka. Každou chvíli slyšíme o lidech, kteří byli proti své vůli drženi ve sklepech, v pokojích či jiných obytných místnostech jinými lidmi. A právě o tom je tato knížka. Hrozně zajímavé téma, zajímavý příběh. Bohužel, trochu mi knihu "degradovalo" to, že je celá vyprávěna 5ti letým klukem. Tenhle styl mi opravdu neseděl.

První oficiální kniha listopadu byla Zrcadlový muž od Larse Keplera. Na tuhle novinku jsem čekala dlouho a objednanou jsem jí měla ještě před tím, než vyšla. Další strhující příběh vyšetřovatele Joony Linny. O únosu mladých dívek, držení je na statku, kde se musí podřizovat "babičce" a pánovi. Lars Kepler opět nezklamal.




Druhá kniha listopadu byla Žena z kajuty č. 10 od Ruth Ware. Téma této knížky bylo hodně podobné s knížkami Žena v okně nebo Dívka ve vlaku. Mladá novinářka vidí na plavbě lodí, která míří za polární září, vraždu. Nebo si to alespoň myslí. A nemůže nikoho přesvědčit o opaku. Věří ji jen její bývalý přítel, který se plavby zúčastní také. Ale během celé knihy je nejednou hlavní postavou podezříván. Nečetla se tato kniha špatně, konec byl vcelku napínavý. Zlatý střed.




Třetí kniha listopadu byla To prší moře od Radky Třeštíkové. O mladé holce, která se vyrovnává s nelehkým osudem. Nejprve rozvod rodičů, pak smrt otce a následně i matky. Je nešťastně zamilovaná do svého nevlastního bratra. A jediný, kdo s ní má trpělivost, je její babička, která taktéž neměla lehký osud. Takové klidné čtení.




LEDEN 5
ÚNOR 5
BŘEZEN 5
DUBEN 3
KVĚTEN 5
ČERVEN 4
ČERVENEC 4
SRPEN 5
ZÁŘÍ 4
ŘÍJEN 3
LISTOPAD 3
CELKEM V ROCE 2020 - 46

Je znát, že ve čtení polevuji. Je to novou prací, doteď zavřenými školami a home office. Večer už moc energie není. Navíc blížící se Vánoce, to to tempo zase bude klesat, to je mi jasné.

Komentáře