Ohlédnutí za rokem 2020

Rok se s rokem sešel a my jsme opět na konci. Jaký byl ten uplynulý?

LEDEN
S kamarádkou Kristýnou jsem byla na kafču v Cocovance. Při té příležitosti jsem se prošla po Čertovce a bylo to boží. Manžel byl s kamarády na pivu. Byla jsem na menším spottingu na valu v Kněževsi. Anetka byla naposledy na ortopedii s nožičkami. Byla jsem na druhém odstranění bazaliomu. Dětičky spali u babičky. S kamarádou Zuzkou jsem byla na kafču v Café Pointa. S kamarádkou Luckou jsme byli na kafču v Kamzíku. Manžel byl na víkend u kamaráda. S tchyní jsem byla na divadelním představení Dva nahatý chlapi. Domča měl 5 narozeniny. S manželem jsme si udělali výlet do Vlašimi.
Knihy za leden: Holka pro všechno, Osvětimská ukolébavka, Byt v Paříži, Láska pro samouky, Neviditelná republika.




ÚNOR
Nastoupila jsem do malého odborného nakladatelství. Ale jelikož to nebylo pravé ořechové a oči se mi otevřely hned první den, hned jsem také odešla. Dvojčata začala v rámci školky navštěvovat plavecký kurz. S dětmi jsem se zúčastnila Masopustu na Stochově. Byla jsem na třídní schůzce s pedagogicko-psychologickou poradkyní, kvůli zápisu do školy (dvojčata). S manželem jsme byli na divadelním představení Na ostro, děti byli na noc u babičky. Syn pokračoval v navštěvování logopedky. Celá rodinka jsme si udělali výlet za sněhem na Boží dar. S dětmi jsem byla v kině na Medvídci Boonie: Cesta do pravěku. Nastoupila jsem do nového zaměstnání (na HPP, i když hodinově zkrácený). S dětmi jsem byla v kině na Tlapkové patrole (sešla se tam půlka školky). Manžel byl s kamarády na pivu. Měla jsem sraz s holkama ze střední v Cobra u Strossmayerova náměstí. Děti měli ve školce nejen divadelní představení, ale i živá zvířata v rámci projektu Zvířata do školek.
Knihy za únor: Bez slitování, Archanděl, Motýlí dům, Jako zvěř, V pasti lží.




BŘEZEN
V březnu jsem byla sama na divadelním představení Zub za zub. Manžel měl sraz s kamarády na pivu. Já měla sraz s bývalými kolegy (ale hlavně s kamarády) Luckou, Petrem a Adámkem. Domča absolvoval 5ti letou prohlídku u pediatričky. A byl uznán plně zdráv :-) . Bohužel, další dění v březnu ovlivnil koronavirus. Takže pak už následovala série zrušených událostí: skončila docházka do školky, dvojčata neměla 3 poslední lekce plavání, Domčovi byla zrušená logopedie, já musela zrušit vínko s kamarádkami Zuzkou a Mílou, dětem bylo zrušeno focení v MŠ (dvojčata se měla navíc fotit na tablo pro předškoláky), byla mi zrušena letecká burza Convention, bylo nám zrušeno (nebo spíš přesunuto, ale zatím bez náhradního termínu) divadelní představení Blbec k večeři (měla jsem jít s manželem a tchánovci. Poprvé tak měla hlídat švagrová). Měsíc byl plný "střídavé" péče. Oba jsme chodili s manželem do práce. Když měl ale směnu, já byla na home office. Když měl volno, tak jsem mohla jet do práce. Půlka měsíce tak byla plná vaření, pečení a dalších domácích prací.
Knihy za březen: Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel; Němci; Doupě; Paní plukovníková. Rozečtena, ale až v dubnu dočteno: Berge.




DUBEN
Proběhl zápis do ZŠ u dvojčat. Bohužel bez jejich přítomnosti, což mě dost mrzelo. V kruhu rodinném jsme si užili Velikonoce. Byla zahájena stavba pergoly. Bylo mi zrušeno divadelní představení Kdo nepláče není Čech s Lukášem Pavláskem. Na zahradě jsem si udělali malou fatru na Čarodějnice. Už aby šel ten virus do pr... Tolik zrušených akci... :-/
Knihy za duben: Sněhurčina rakev; Chlapec, který přestal plakat; Prvok, Šampón, Tečka a Karel.
Rozečtena, ale až v květnu dočtena kniha: Dopisy ztraceným.




KVĚTEN
Pokračovali jsme v práci na pergole. Holky byly přijaty do 1. třídy ZŠ. Domča si dal první video hovor s logopedkou. Anetka měla svátek. Manžel si dal s klukama pivo na otevřených zahrádkách. Já měla svátek. Konečně se otevřela školka (i když za příšerných podmínek). Byla jsem na kontrole na kardiologii.
Zrušené akce: tuchlovická pouť, Svět knih, Tuchlovické pivní slavnosti, divadelní představení Líbánky na Jadranu, výlet s manželovou pratetou (organizovaný do Zeměráje)
Knihy za květen: dočtena knížka Dopisy ztraceným rozečtena v dubnu, Panství Farleigh, Nejlepší pro všechny, V šedých tónech a Pravý leopardí kožich.




ČERVEN
Už byl podstatně veselejší, protože korona se dala na "ústup" a zvolňování podmínek přineslo i nějaké to dění navíc.
Poslední předprázdninový hovor s logopedkou si střihnul Domča a já s ním. Já byla na kontrole s bazaliomem a prý vše OK. Anetka byla na trhání zoubků, protože se jí prořezaly nové a mléčné se stále neměly k vypadnutí. A bohužel jí asi čeká pokračování. S dětmi jsem se projela lodí po Vltavě. Ukázala sem jim i Orloj. Moc mě potěšilo, jak je to všechno bavilo. Jen jsme při cestě domu parádně zmokli. Pořídili jsme si zahradní bazének, tak se rácháme, když je hezky. Byla jsem u kamarádky Lucky na chalupě v Prosečnici. Původně měli jet i děti, ale kvůli počasí zůstali doma. Bylo nás tam asi 17 a bylo to moc fajn. Děti byli s tchýňaty v ZOO Praha. Anetka se konečně odvážila a začala jezdit na kole. Anča pořádá 9km jízdy s tchánem. Měla jsem sraz se spolužačkami ze střední ve Spižírně. Byla jsem na pracovní večeři v Country Clubu Dřevák na Kladně. S dětmi jsem byla na výstavě Z. Müllera - Krtečka v Kladenském zámku. V rámci prohlídky jsme byli i ve štole. Jen medvědy jsme neviděli, protože zahrada byla kvůli svatbě zavřená. Naši se ségrou, švagrem a babičkou u nás byli na grilovačce. Manžel tu měl kolegy z práce na velké grilovačce (i tu přespali). Konečně jsem se odhodlala na pravidelné docházení na pedikuru, masáž a kosmetiku. Holky oficiálně ukončily docházku do školky (ještě chodí o prázdninách, ale jen v nutných případech).
Knihy za červen: Treblinka, slovo jako z dětské říkanky; Malinka; Potrhaná křídla; Nomád.




ČERVENEC
Konečně se trošku uvolnila situace a my jsme si tak mohli užívat léto, se vším všudy. S manželem jsme byli v letním kině na filmu Vlastníci. Tchýně s tchánem, švagrová s přítelem a jeho mamkou u nás byli na velké grilovačce. S dětmi jsem byla na Runway Park. S dětmi jsem byla v Planetáriu na promítání Polaris 1. Měli jsme tu na grilovačku tchánovu tetu. Manžel byl s klukama na pivku. Byla jsem pozvána na grilovačku spotterů v Kněževsi. Byla jsem u kamarádky Týnky v Lidicích. Manžel byl na pivku s jinými kamarády. Byli jsme na rodinném výletě v Mrači, kde se "odehrávala" Středověká bitva. Anička měla svátek. Děti byli 3 noci u našich. Anetka byla na dalším trhání zoubků. A byli jsme v letním kině na filmu Poslední aristokratka.
Knihy za červenec: Stojednaletý stařík, který se vrátil, aby zachránil svět; Proč máma nadává; Clona; Vzplanutí.




SRPEN
Srpen začal skvěle, protože jsem se zúčastnila zážitkového letu ČSA. Pořídila jsem si první tetování. Manžel byl s kamarády na pivu. Společně jsme strávili 3 dny na chalupě, kde jsme měli pestrý program: Žralokovy necky, návštěva kamarádky v Sázavě, návštěva příbuzných ve Zruči nad Sázavou a návštěva Farmaparku v Soběhrdech. Byla jsem 4 dny nemocná. Měli jsme tu manželovy kolegy na grilovačce. A to hned 2x. Přivezli jsme si štěně. Byla jsem na pohovoru a to místo dostala. Byla jsem s dětmi na výletě v Zeměráji. Byla jsem s bývalými kolegy z check-inu na příjemném srazu u Adámka na chalupě. Tahle parta mi vždycky zvedne náladu.
Knihy za srpen: Žena v okně, Přiveď mě zpátky, Náhradník, Jedno manželství, Zůstaň se mnou.




ZÁŘÍ
Září přineslo do naší rodiny velké změny. Z nejmladšího člena rodiny je předškolák a z dvojčat školačky. Začaly chodit do první třídy a tím se jejich životní etapa opět posunula. První den září jsem tak strávili na oficiálním zahájení školního roku. I když vše bylo poznamenáno koronavirem. V rámci začátku školního roku jsem si střihla i 3 třídní schůzky. Dvě na základce a jednu ve školce. Takže jsem přeinformovaná... :-) Byla jsem na divadelním představení Blbec k večeři. Dvojčata oslavila sedmé narozeniny. Měli jsme tu kamarádku Zuzku s manželem a dcerou na grilovačce. Kvůli koronaviru mi byl zrušený koncert Olgy Lounové (ale je přesunutý na příští rok, tak snad už to pak klapne). Byla jsem na divadelním představení Normální debil. Manžel změnil vůz.
Knihy za září: Svatá hlava, Květy slunce, Anežka, Dobře mi tak.




ŘÍJEN
Moje ségra oslavila kulatiny a její manžel pro ni přichystal velmi hezkou oslavu ve Stromovce. Dvojčata jela na výlet se školou - na Křivoklát. Syn si dal online rozhovor s logopedkou. Už ho čeká poslední pohovor, ale až na jaře, aby dostal "vysvědčení" a mohl v klidu do školy. S Anetkou jsme řešily rovnátka. Respektive křivě rostoucí zuby, ale naštěstí to není nic, co by se muselo řešit akutně. Aničce se ulomil kus stoličky, takže byla na trhání zubu. Naštěstí to byl mléčný zub, takže nic vážného. Obě byly na rentgenu zubů a vypadá to, že další problémy už nás nečekají. S Domčou jsem byla cca týden na ošetřovačce. Oficiálně průjem, neoficiálně rýma, ve skutečnosti maminčil zápal švindlu. Po ošetřovačce jsem nastoupila na dovolenou, která byla až do konce října. A pak už jsem skončila s prací pro Call Time. A zbytek října už byl ovlivněný koronavirem. Opět. Zrušené posvícení v Tuchlovicích. Zrušena celá Stochovská Thalie. Zrušeno vystoupení Lukáše Pavláska (opět a tentokrát bez náhrady). Dvojčata měla domácí výuku a prodloužené podzimní prázdniny. Domča byl doma taky. Po "nemoci" jsem ho nechala doma taky, protože se nám nechtělo vstávat kvůli 1. A i bylo doporučení, že když jsme doma se starším dítětem, má být doma i mladší. Jediné, co jsme ke konci října udělali, bylo vyřezání dýně.
Knihy za říjen: Dívka na kusy; Jsou světla, která nevidíme; Pokoj.




LISTOPAD
Listopad byl takový kolotoč, že ani nevím, že ten měsíc byl. Začalo to nástupem do nové práce. Mám jí v Praze, takže první dva dny jsem poctivě dojížděla. Pak jsem dostala počítač domu a začal celoměsíční home office. Anča si zlomila nohu, respektive kůstku v nártu, když běžela vyvenčit psa. Bylo mi 2x zrušeno divadelní představení. Byla online výuka dvojčat. Byla zavřená školka, kvůli karanténě (ale syn byl stejně doma). Bylo několik online třídních schůzek. Když už konečně otevřeli školu, byla to pro nás spíš komplikace. Anča totiž zůstala kvůli noze doma. Zadělali a upekli jsme perníčky. Udělala jsem dětem poprvé i perníkovou chaloupku. Ale výsledek spíš vypadal, jak perníková zřícenina. Nepublikovatelné!
Knihy za listopad: Zrcadlový muž; Žena z kajuty č. 10; To prší moře.




PROSINEC
Prosinec jsem proseděla celý doma na home office. Domča měl ve školce Čertí rej. Anče byla sundaná sádra a mohla zase do školy. Dětem jsem nechala zaslat dopisy od čertů. Měla jsem další online třídní schůzku se ZŠ (té naší učitelce se to nějak zalíbilo...). Byla oslava kulatých narozenin tchyně. Byla jsem s dětmi na návštěvě u kamarádky Zdeňky. S kamarádkou Kristýnou jsme se sešly v Místu. Domča byl na noc u našich. Holky měly besídku na základce. Domča svojí neměl, protože měl rýmu a ve školce ho nechtěli. Tak měl prodloužené vánoční prázdniny. Dvojčata měla prodlouženy vánoční prázdniny o ředitelské volno. My to ale měli plánované už od září, takže to pro nás nebylo tak hrozné. Byla jsem na kontrole bazaliomu. Děti byli na noc u tchýňat. Já měla půlkulatiny. Vánoce. Vánoce u tchýňat. Děti opět na noc u tchýňat. Silvestr.
Zrušen: Mikuláš; Andělská diskotéka pro děti, divadelní představení Na zlatém jezeře; Vánoce u našich, protože měli oba coronavirus.
Z cukroví připraveno: cookies, pracny, čokoládové kytičky, išlské dortíčky, linecké, rohlíčky, medovníkové koule, kávová zrna, rumové kuličky, tatrankové kuličky, vosí hnízda, punčové kuličky.
Knihy za prosinec: Čas odejít; Útěk z tábora 14.




Tento rok začal tak krásně a tak strašně se pokazil. Dá se najít spousta pozitivních věcí. Výlety s dětmi v létě, vyhlídkový let ČSA, můj osobní rekord v počtu přečtených knih (48). Bohužel i spousta negativ: hromady zrušených divadelních představeních, zrušených akcí a spousta zrušených manželových směn.

Co čekat od roku 2021? Nevím. Doufám, že se situace začne zlepšovat. Že se budeme moct vracet do starých dobrých kolejích. Už žádné online výuky, zavřené obchody a restaurace.

Mnoho zdraví všem!

Komentáře