Divadelní okénko - Stochovská Thalie 2019

Stochovská Thalie je takový malý divadelní maraton, protože v 5ti dnech absolvujete 6 divadelních představení. Přesněji řečeno 5 večerních + 1 dětské. Vloni jsem si permanentku na všechna představení kupovala sama a hrozně jsem se těšila, protože vždy přijíždějí skvělá představení. Alespoň podle toho, co jsem měla načteno z předešlých ročníků (já šla teď poprvé).

Celou Stochovskou Thalii zahájil starosta a poděkovalo se organizátorům. Ale pak už běželo jedno představení za druhým.
První z představení byla klasika. Maryša v hlavní roli s Tomášem Töpferem a Annou Fixovou. Snad ani nemusím říkat, o čem toto představení je, protože Maryšu zná asi každý. Maryšu představilo Příbramské divadlo a řekla bych, že velmi dobře.
Druhé představení byla komedie Práskni do bot. U této komedie byl přívlastek peprná. A opravdu. Sprosté slovo bylo snad v každé větě. Ale co čekáte od party dlaždičů? No, evidentně to na některé dámy bylo moc, protože se uprostřed představení zvedaly a odcházely. Mně se líbilo a zasmála jsem se. Hráli Jan Hrušínský, Vlastimil Zavřel, Marek Sitta a další.
Třetí představení bylo ochotnické divadlo s hrou Český děják. Představení začínalo, jako při hodině ve škole. Při hodině dějepisu. A prošlo se celou naší historií. S fórky, písničkami atd. Samozřejmě toto představení nemělo takovou kvalitu, jako s opravdovými herci. Ale možná právě proto, že se jednalo o ochotníky, jsem si to užila víc.
Čtvrté představení bylo Drahá legrace. Hlavní postava na sebe pošle daňovou kontrolu, aby se udělala zajímavým. A ono se to všechno pěkně zamotá. V hlavních rolích Jan Šťastný, Pavel Kikinčuk, Miroslav Mejzlík, Eva Čížková, Kamila Špráchalová a další.
Páté představení bylo dětské. Příběhy vodníka Česílka. Během tohoto představení si můžete na svojí permanentku vzít děti. Neplatí místa uvedená na vstupence. Takže si člověk najde svoje místečko a je rád, že se děti baví. Naše děti si užili. Já už méně, ale to se dá chápat, když nejsem cílová skupina dětského představení.
Perlička na závěr celé Thalie bylo představení Kde(s) to byla v noci. Klasická komedie o manželské nevěře. Ale skvělé herecké obsazení to posunulo o level výš. Hlavní role totiž byla s Rudolfem Hrušínským. Dále hráli Dana Morávková, Marcela Rojíčková, Josef Carda. Dvě manželské dvojice a spousta srandy.





Letošní Stochovskou Thalii jsem dostala jako dárkový voucher k Vánocům. Tak snad už bude po koroně a já si zase budu moct užít divadelní maraton.

Komentáře