Čtenářské okénko - červen 2020

První knížkou v červnu byla knížka Treblinka, slovo jak z dětské říkanky. Knihu bych srovnala s hraným dokumentem. Hraný dokument Vás taky nechytne za srdce tolik, jako hraný film. Tahle kniha pro mě byla hraný dokument. Nevtáhla mě tolik, jako jiné knihy na toto téma. Ale tím ji nechci nějak snižovat. Jakákoliv kniha na toto téma je děsivá. A každé takové svědectví hrůz, které se odehrávaly, by mělo být povinné už na základních školách. Aby se nezapomínalo...




Druhá kniha června byla Malinka od Dity Táborské. Zajímavé čtení. Myšlenky a pocity adoptovaného člověka. Záměrně nepíšu dítěte, protože Malinka už je 20letá holka. Její pocity, pokusy hledání skutečné matky. Zmatky v hlavě, příběh celé rodiny. Nakonec Malka otěhotní a příběh nabírá na obrátkách. Na tuto knížku jsem narazila díky kamarádce, která ji měla v TOP 10 jejích knížek. Po dočtení jsem si říkala, že do mých TOP 10 by se asi nedostala. Ale čím déle mám po dočtení, tím nad tím příběhem pořád přemýšlím a říkám si, že to fakt byla dobrá knížka. Děsivá.

Třetí kniha června byla Potrhaná křídla od Ruty Sepetysové. Ruta Sepetysová mě natolik uchvátila knížkou V šedých tónech, že jsem si jí hned dohledala na Databázi knih, abych zjistila, co ještě napsala. Sůl moře mám doma, ale právě Potrhaná křídla mě také zaujala a tak jsem byla nesmírně ráda, že i tuto knihu má naše knihovna. A hned jsem si jí běžela půjčit. Dvě knížky a Ruta Sepetys je rázem moje velmi oblíbená spisovatelka. Potrhaná křídla nás zavede do New Orleans padesátých let. Dcera prostitutky a její sny. Dokáže se vymanit ze stínu své matky a jít za svými sny? A co mafie a její praktiky. Velmi čtivá knížka. Zhltnuto za dva dny.




Čtvrtou knihou června byl Nomád od Jamese Swallowa. Zajímavé prostředí tajných služeb, špionů a teroristů. Knížka se mi četla velmi lehce a byla i napínavá. Bohužel se dostala do špatného období. Respektive venku je tak hezky, že čas mimo práci trávíme hodně na zahradě, pod pergolou, pořádáme různé akce apod. A tak čas na čtení mám v práci při obědové pauze. A tak čtu velmi pomalu. Což je ale u mě běžný prázdninový jev. Takže tempo čtení se teď určitě zpomalí...




LEDEN 5
ÚNOR 5
BŘEZEN 5
DUBEN 3
KVĚTEN 5
ČERVEN 4
CELKEM V ROCE 2020 - 27

Komentáře