Čtenářské okénko - květen 2020

První kniha května (ale rozečtená poslední den v dubnu) byla Dopisy ztraceným. Že prý young adult. No, z této věkové kategorie jsem vyrostla. A už je to vcelku dlouhá doba. Nicméně knížka to byla velmi příjemná. Zajímavý příběh, jak dokážeme soudit druhé, aniž bychom je znali víc. Dva mladí si začnou psát dopisy, aniž by věděli, kdo je ten druhý. Postupně se odkrývají jejich příběhy. Jen škoda toho konce. Takový: "nakonec si všechno vyříkali a všichni byli happy". Pěkně se četlo, za mě mohu doporučit.




Druhou knihou v květnu bylo Panství Farleigh od Rhys Bowen. Druhá světová válka, Anglie, špioni. Šlechtická rodina, pokus o atentát na Churchilla. Tajné služby. To jsou slova, která dokáží popsat tuto krásnou knížku. Velmi pěkně se čte. Konec byl takový, že se jsem nemohla odložit, dokud se nedočetlo.




Třetí knížkou května byla Nejlepší pro všechny od Petry Soukupové. Od současné české spisovatelky už mám přečtenou knížku Zmizet. A protože mě zaujala, zašla jsem si do naší knihovny a půjčila si i tuto knížku. Nejlepší pro všechny je velmi zajímavá knížka. Chvilku soucítíte se synem, chvilku s mámou a chvilku s babičkou. Všechny chvilku chápete, ale taky se jim divíte, proč jsou takoví. Hanka vychovává Vikiho sama. A protože se chce věnovat více své kariéře, dá Vikiho k babičce. Viki se vzpouzí a je to pěkný spratek. Ale pak ho chápete, že rozhodování "o něj bez něj" není úplně korektní. Hanka je herečka a chce také pro sebe něco lepšího. A tak vezme roli, kvůli které dá Vikiho na "převýchovu" k přísné babičce. Myslí jen na sebe nebo si chce taky užít svého života? A babička. Eva, věčně hádající se s Hankou, která má v oblibě svého syna Adama. Ale stejně nakonec sklonek života tráví u Hanky. Poslední dvě stránky mě ale opravdu dostali, protože to bylo "okénko" z budoucnosti, jak to Viki uvidí s odstupem času a jak příběh pokračoval. Zajímavá knížka, doporučuji.




Čtvrtou knížkou května, je V šedých tónech od Ruty Sepetysové. Ruta Sepetysová je velmi zajímavá spisovatelka současnosti. Všechny její knížky mají na Databázi knih velmi vysoké hodnocení. Příběh se odehrává během druhé světové války, kdy Stalin obsadil Litvu a deportoval vzdělané lidi, kterých se bál, do gulagů a pracovních táborů na Sibiři. O to je to silnější, že příběh vypráví 15ti letá holka. Tuhle knížku jsem zhltla za 2 večery a přiznám se, že o ní budu přemýšlet ještě hodně dlouho. Ten konec mohl být trošku rozepsanější, ale nevadí. Doporučuji! A už se těším na další knížky této spisovatelky.




Pátou knihou května je Pravý leopardí kožich. U této knížky platí rčení - nesuď knihu podle obalu - 100%. A právě proto jsem si jí vybrala v knihovně. Četla jsem si totiž v recenzích, že je to právě chyba, tuto knížku minout kvůli obalu. V knize se vypráví o nedonošeném dítěti, které zemře. O jeho matce, která prožívá šestinedělí bez dítěte a odhaluje se příběh celé rodiny. Dojdeme tak až do období druhé světové války. Babička hlavní hrdinky je totiž jediná z široké rodiny, která přežije koncentrační tábor. A jak s tím souvisí ten leopardí kožich? Přečtěte si a dozvíte se.





LEDEN 5
ÚNOR 5
BŘEZEN 5
DUBEN 3
KVĚTEN 5
CELKEM V ROCE 2020  -  23

Komentáře