Ohlédnutí se za rokem 2019

Rok se s rokem sešel. Opět. A tak se pojďme podívat, jak jsme si jej užili.

LEDEN - Pokračovala jsem, jako brigádník u Czech Airlines Handling na Kontaktním centru. Nastoupila jsem v dubnu 2018. A bohužel už v lednu jsme věděli, že to všechno v dubnu skončí. Každopádně jsme měli skvělou partu, tak jsme v lednu nikdo nepomýšlel na konec. V lednu jsme byli  s dětmi v Mořském světě v Holešovicích. O tomto výletě tu máte samostatný příspěvek. Byla u nás v "prodejně" párty s manželovými kolegy z práce. S manželem jsme byli na divadelním představení Báječná neděle v parku Creve Coeur (v hlavní roli se Sabinou Remundovou, Lucií Žáčkovou, Barborou Munzarovou a hlavně Ivou Janžurovou, které to celé i režírovala). Dětičky nám marodili. S kamarádkami ze střední jsme měly sraz v kavárně Místo. Domča měl narozeniny. A s kamarádkou Luckou jsme byly na Slam Poetry v baru Ježkovy Voči.




ÚNOR - Začali jsme koncertem kapely Katapult. Holky pokračovaly v docházce na logopedii (po vánoční pauze). Ve školce byl karneval. S lidmi z check-inu jsme měli sraz v Brusce. S kamarádkou Vlastou jsme měly jít na Partičku do KD Kladno. Kamarádka ale onemocněla a zaslala za sebe svojí mamku. I tak to bylo fajn. Manžel měl sraz s kamarády z práce.




BŘEZEN - Nejprve rozlučka se svobodou kamarádky Petry v Nebi. S dětmi jsem se zúčastnila Masopustního průvodu. S kamarádkami Zuzkou a Mílou jsme si daly kafčo v Pointě. Celá rodinka jsme si udělali výlet do Karlových Varů - do Motýlího domu (viz samostatný článek). Manžel měl opět sraz s klukama z práce. Já byla na svatbě kamarádky Petry na zámku Svinaře. S dětmi jsem zajela do kina na třetí díl Jak vycvičit draka. Byla jsem na divadelním představení Můžem i s mužem (s Vandou Hybnerovou, Kateřinou Hrachovcovou, Jitkou Sedláčkovou a Dášou Zázvůrkovou). Manžel byl na srazu s gymplem. S kamarádkou Kristýnou jsme si daly kafčo v Pauseterii. A skončila jsem brigádu na Kontaktním centru (o měsíc dřív, než celé KC).




DUBEN - Začala má krátká zkušenost, jako brigádník v Souvenir shopu na Terminálu 3. I s dětmi jsem byla na letecké burze Convention. Manžel byl na pracovním pivu. Měli jsme "prodejna" párty s místními kamarády. S kamarádkou Luckou jsme byly na Slam Poetry v Jamm Clubu. S dětmi, kamarádkami Zuzkou a Mílou a jejich dcerami, jsme byli v Zemědělském muzeu v Praze. S manželem jsme byli na divadelním představení Velké lásky v malém hotelu (s Lukášem Vaculíkem, Bety Stankovou, Olgou Želenskou, Romanem Štolpou a dalšími). Byli Velikonoce, takže jsme pekli, zdobili vajíčka, veselili se. Byla jsem v Muzeu Stochov na výstavě Sokolské století. Zúčastnila jsem se oficiálního rozloučení s Kontaktním centrem, protože posledním dubnem toto pracoviště úplně zaniklo. S dětmi jsme se zúčastnili lampionového průvodu a následných Čarodějnic u nás na Stochově.




KVĚTEN - Hned zkraje května jsem se pohádala se šéfovou a dohodly jsme se na ukončení spolupráce k poslednímu květnu. Ona však moje směny rozdala, takže jsem měla skoro celý květen volno. Udělali jsme si výlet na Oslí farmu Svárov (děti si užili krmení, hřebelcování, ale i jízdu na oslících - měli to jako dárek od mojí sestry k Vánocům - samostatný článek už tu je). S dětmi jsme byli na výletě v Dino Parku Plzeň a v Medvědáriu Beroun. Byla jsem na knižním veletrhu Svět knih. Jako diváci jsme byli na letištním turnaji ve fotbale, kde hráli manželovi kolegové. S manželem jsem byli na Pivních slavnostech v Tuchlovicích (Brutus, Sto zvířat, Mňága a Žďorb,...). Tchyně byla s dětmi na zájezdním představení Pohádky pro Hurvínka v kladenském divadle. Narodila se mi sestřenice Lea. Měla jsem sraz s holkama ze střední v Pointě. A dala jsem si i kafčo s kamarádkou Týnou v OC Central Kladno.




ČERVEN - S dětmi jsme byli na akci Den dětí na Mírovém náměstí na Stochově. Nastoupila jsem na administrativní pozici do Euroinstitutu ve Slaném (střední škola, zkrácený úvazek). V KD Stochov jsme měli besídku ze školky. V rámci pracovní cesty jsem navštívila chrám v Panenském Týnci. Byla jsem v muzeu T. G. Masaryka na Lánech. S dětmi jsem si udělali výlet parní lokomotivou směr Rakovník - Nižbor - Křivoklát - Rakovník. V Nižboře jsme si udělali piknik u řeky Berounky a cestou zpátky jsem navštívili hrad Křivoklát s přilehlou vyhlídkou. Anetka měla zánět spojivek. Byla jsem na svatbě své sestřenice Natalie na zámku Bon Repos. S dětmi jsem si udělala výlet k valu do Kněževse (mají letadla rádi čím dál tím víc). Anetka dostala diplom na logopedii a ukončila tak docházku. Zato Domča byl přihlášen a začne od září. Děti odjeli na Šumavu s tchánovci. My měli s manželem 10 výročí svatby. Chtěli jsme si udělat výlet do Německa. Ale druhý den po odjezdu na Šumavu si Anička zlomila ruku. Nejen, že bylo po našem i jejich výletě, ale bohužel jsme si poležely v Motole.




ČERVENEC - Po 4 dnech v Motole (a zákroku v plné narkóze), jsme opustily s Aničkou Motol. S dráty v ruce, částečnou sádrou. Vzhledem k prognózám a možnostech, jsme se v Euroinstitutu dohodli na ukončení spolupráce k polovině měsíce. Pak jsem nastoupila na Úřad práce, kde jsem doteď. Jelikož Anička nesměla do kolektivu, zrušili jsme prázdninovou docházku do školky pro všechny. Takže si dětičky užili 2 měsíce doma. Byla u nás kamarádka Zuzka s manželem Foxxem a dcerou Aličkou na grilovačce. Alička "bo bo bo" tancuje dodnes. S kamarádkou Kristýnou jsme byly na kafču v Yes Café. Manžel byl na pivu s kolegy z práce. Aničce vypadl první mléčný zub. S dětmi jsem opět strávila jedno velmi příjemné dopoledne v Kněževsi. A350 se prostě nevidí denně v Praze.




SRPEN - Aničce sundali sádru a vyndali dráty. Ty dráty šly ven bez umrtvení, narkozy,... Prostě vzal doktor kleště a vytáhl je ven... S dětmi jsme se poprvé vydali letadlem k moři. Navštívili jsme italské Focene a Řím. 4 noci a bylo to tak akorát, napoprvé. S manželem jsme absolvovali červnový zrušený výlet do Německa. Navštívili jsme Berlín a Sachsenhausen. Dětičky byly u tchýňat. Začala rekonstrukce naší druhé koupelny, konečně. S dětmi jsem byla v kině na novém zpracování Lvího krále. S kamarádkou Zuzkou a s dětmi jsme si dali kafčo v Creperii Giraffe a pak jsme šli společně na hřiště. S dětmi, kamarádkou Zdeňkou a jejími dvojčaty jsem si udělali tradiční výlet do pražské ZOO. S dětmi jsem byla v Muzeu ČD v Lužné u Rakovníka a v Muzeu amerických veteránů (taktéž v Lužné). Manžel byl s klukama na pivu.




ZÁŘÍ - Začal nový školní (školkový) rok. Holky jako předškolačky. Takže jsem absolvovala i třídní schůzku. Dvojčata měla narozeniny. S dětmi jsem byla na výletě ve Dvoře Králové - ZOO Safari. Měli jsme tu grilovačku s mými kolegy z check-inu. S kamarádkou Zuzkou jsem byla na Dyzajn Marketu Podzim. Anča začala druhý rok na logopedii, Domča měl první sezení. Zúčastnila jsem se festivalu Kolem světa, který byl pořádaný na letišti. S dětmi jsem byla na Stochovském posvícení. Respektive s dětmi dopoledne, pak jsem je odvezla na noc k mým rodičům. Večer jsme totiž šli na posvícení s manželem a jeho kolegy z práce, kteří u nás pak přespali. Skvělá byla kapela The Backwords (nejlepší revival kapela The Beatles), pak J. Schelinger revival a samozřejmě YoYo Band.




ŘÍJEN - Nejprve jsem navštívila podzimní Convention. S dětmi jsem byla na Michalovi Nesvadbovi, který měl v našem KD vystoupení. Dále jsem absolvovala Stochovskou Thalii, tj. 6 divadleních představení v 5ti dnech. Letos se hrála představení: Maryša (s Tomášem Töpferem), Práskni do bot (s Janem Hrušinským, Vlastimilem Zavřelem, Martinem Sittou,...), Český děják (amatérskou divadelní společností), Drahá legrace (s Janem Šťastným, Pavlem Kikinčukem,...), Příběhy vodníka Česílka (dětské předtavení, takže jsem byla i s dětmi), Kde(s) to byla v noci (s Rudolfem Hrušinským, Janou Švandovou, Josefem Cardou,...). S dětmi jsem byla v Cirkusu Humberto na pražské Letné. Začala jsem řešit kožní (později vysvětlím). Byla jsem na akci OK 96 - Vzpomínky zůstanou. Módní přehlídku uniforem ČSA za jeho 96ti letou historii. Byla jsem s mojí babičkou a tetou. Pořádala kamarádka Jiřinka, moderoval kamarád Adámek s Petrou.




LISTOPAD - Manžel měl mít zase sraz s klukama, ale pro nemoc to zrušil. Marodili i dětičky. S kamarádkami ze střední jsme byly ve Spižírně. Manžel měl sraz s gymplem. Anička dostala diplom na logopedii a tak už teď bude docházet jen Domča. Byla jsem na Hawaii party létajících (ex) ČSA. Byla jsem na divadelním představení Penzion Ponorka (s Lukášem Vaculíkem, Romanem Štolpou,...). Podstoupila jsem chirurgický zákrok, který se týkal již zmíněné kožní lékařky. Dovysvětlím na konci celého článku. S dětmi jsem byla na Pohádkové show v KD Stochov. Manžel měl mít vánoční párty z práce, ale měl noční, tak nikam nešel. U nás byla "prodejna" party s místními kamarády. Dětičky byli pozvány na oslavu narozenin kamaráda Toníka ze školky. S manželem jsem se zúčastnili akce Tvoření dětí s rodiči, pořádané MŠ. S kamarádkou Zdeňkou jsem byla na Dyzajn Market Zima. Začali jsem péct cukroví.




PROSINEC - S dětmi jsem se zúčastnila slavnostního rozsvícení vánočního stromu na Stochově. Byla jsem na divadelním představení Láska a párečky (přesunuta z listopadu, s Janem Révaiem, Jarmilem Škvrnou, Karlem Zimou, Ernesto Čekanem a Kateřinou Janečkovou). Celá rodinka marodila. S dětmi jsem byla na Mikulášské exkurzi na letišti. Děti měli Čertí rej v MŠ. Všichni + s mojí babičkou, jsme byli na Kouzelné Mikulášské cestě v pražských Dejvicích. Manžel byl s kamarády na pivu. Poprvé jsem za jízdy píchnula pneumatiku. S manželem jsem byli na divadelním představení Hrdý Budžes s úžasnou Bárou Hrzánovou. V MŠ byla vánoční besídka. S tchánovou tetou jsem byla na vánočním koncertu Magdy Malé (měla jít s kamarádkou, která onemocněla. Tak aby nepropadla vstupenka, šla jsem já). Byla jsem na vánočním srazu s check-inem. Pořádalo se u kamarádky Irči doma. Po 14 dnech mi přišla z Říčan pokuta, za rychlou jízdu. Se mi ten sraz vyplatil... :D Byla jsem na koncertě Dejvické Píšťalky, kam jsem byla pozvána. Jelikož má Dejvická Píšťalka 30 let od založení a já v ní přes 10 let působila. S dětmi jsem byla na představení Štědrý den u Spejblů v Dejvicích. A pak přišly Vánoce. Na Štědrý den u nás. Na Boží hod vánoční u našich se sestrou, švagrem a babičkou. Na Štěpána jsem se sešli u tchýňat se švagrovou, jejím přítelem a jeho maminkou (bez manžela, ten byl v práci). No a nakonec přišly přípravy na silvestrovské pohoštění a samotný Silvestr. Ten jsme strávili tak, že dětičky vydrželi do 22. Pak šli spát. A s nimi i manžel, protože jak Silvestr, tak na Nový rok, sloužil. Ostatně, jako každý rok. Jen já vydržela do půlnoci. Jak neslyším v TV to klapání posledních vteřin, tak to není ono... :D




Náš uplynulý rok byl tedy velmi pestrý. Nebylo to jen výše uvedené. Těch grilovaček bylo u nás víc, ale s rodinou to prostě nepíšu. XY-krát jsem byli u našich, stejně tak XY-krát jsme byli u tchýňat. Rok byl plný divadla, což je prostě úžasné. A jsem ráda, že v tom budu pokračovat i v nadcházejícím roce. Mám za sebou pohovor, tak se třeba dočkám i nějaké té práce. I když manžel by byl radši, kdybych byla doma a starala se tady o ně. Holky čeká velký rok, půjdou k zápisu do ZŠ a snad i od září do školy. Bude tak první dělení dětiček, protože Domča zůstane sám ve školce.

Uplynulý rok byl i hodně o doktorech. Jak bylo řečeno, tak Anička si zlomila ruku. Tím jsme řešili většinu července a srpna. Naštěstí jí sádru a dráty vyndali den před odletem na dovolenou. Takže si moře užila se vším všudy. Pak klasické preventivní prohlídky. Já stále docházím na neurologii. Ale z každého půl roku se stalo 1x za rok. Stav se nemění a ona se migréna ani moc léčit nedá. Můj kardiolog šel do důchodu, takže jsem si musela najít náhradu. Taky budu docházet 1x za rok. A konečně ta kožní... Docela dost dlouhou dobu jsem měla na zádech takový červený flek. Pokaždé, když jsem byla u své obvoďačky, tak mi řekla, že to bude buď ekzém nebo plíseň. Dostala jsem antibiotickou mastičku. A pokud by nezabrala, tak si mám koupit něco v lékárně na tu plíseň. Nedělo se nic a já spíš řešila naše dětičky a na flek jsem prděla. Až letos, když jsem zůstala bez práce a dětičky byly ve školce, jsem se objednala na kožní. Kožní mi řekla ve své podstatě totéž. Jen se jí nezdálo, že ta antibiotická mast nezabrala. Napsala mi tedy kortikoidní mastičku a že mám za 14 dní přijít znovu. S flekem to opět nehnulo. Což už se doktorce vůbec nelíbilo. A poslala mě na biopsii. Chirurgovi se ale do toho fleku moc píchat nechtělo. Stejně tak, že kdyby se odebrala jen část, nevěděli bychom, jak se to v místě řezu bude hojit. Dohodli jsme se tedy, že to půjde pryč celé, ať je to co je. Když jsem po 14 dnech přišla na vyndání stehů (celkem jich bylo 7), už byly výsledky histologie. Ten flek na zádech byl bazaliom. Zhoubný kožní nádor. Nedělá metastáze. Jeho jediná správná léčba je chirurgické odstranění, jak mi bylo řečeno chirurgem. A i onen chirurg byl překvapen, že je to právě bazaliom. Říká se mu totiž rakovina důchodců. Nejčastěji se objevuje u věkové kategorie 60+, v oblasti hlavy a krku. Je to totiž přímý důsledek slunečního záření. Mně je 30+, měla jsem to na zádech. Co jsem si vyčetla, tak další početná kategorie lidí s výskytem tohoto typu rakoviny, jsou lidé často navštěvující solaria. Já v něm nebyla ani jednou. No co, už se stalo a se zprávou jsem putovala opět ke kožní. Ukázalo se, že v jedné části nebyl bazaliom pevně ohraničený a nejspíš nějaké částečky v tom místě v kůži zůstaly. Takže půjdu hned v lednu na další chirurgický zákrok, aby to nerostlo dál. A pak už bych měla být jen častěji kontrolovaná na kožním. Jelikož se tenhle prevít v 50% objeví znovu.

Co si přát tedy od roku 2020? Hlavně hodně zdraví, protože to není jen ohraná fráze. Je to to nejdůležitější. Když jste zdraví, máte všechno a se vším ostatním se dokážete poprat. Bez zdraví to jde všechno mnohem hůř.

Chtěla jsem teď napsat nějaké předsevzetí. Ale vlastně si ani žádné nedávám. Těším se na to, co nás čeká. Doufám, že ten rok bude opět pestrý. Hlavně žádné špatné zprávy.
Vloni jsem psala, že se budu snažit psát blog častěji, což jsem úplně nedodržela. Ráda bych to teď napsala znovu, ale víte jak... Hlavní důvod, proč sem si jej před časem zakládala, byla nedonošená dvojčata. Abych svými postřehy, poznatky či zkušenostmi, mohla poradit jiným. No, nedonošení už dávno nejsme. Do holek už by to nikdo neřekl. Budu se teď snažit víc psát o knížkách, výletech,... Však ono se vždycky něco najde.

Tak hodně zdraví, štěstí a spokojenosti do roku 2020!!

Děkuju, že čtete!!!

Komentáře