Ráno
20. září procházím své oblíbené weby. Děti ve školce, manžel v práci. Na
webu kamarádky, www.yirina.net, nacházím akční nabídku
na speciálně vypravovaný let do Bratislavy s Airbus 330 ČSA OK-YBA za 1.920,- za zpáteční
let. Posílám odkaz manželovi a on, že ho to nezajímá, ale ať prý si to koupím já.
Nevěřím vlastním očím a uším. Chvilku na to téma diskutujeme a nakonec jdu na
web ČSA a kupuju si, jen pro sebe, letenku. Platím 1.919,-. Web mi dovoluje si
vybrat sedadlo, ačkoliv na stránkách ČSA píšou, že to bude možné až 38 hodin
před odletem. Tedy v době, kdy se budu moct i odbavit. No, uvidíme, jestli
mi mé 49A zůstanou. V Bratislavě si vystoupíme na krátkou prohlídku
letadla a zase poletíme zpět. Moc se
těším. Snad se nic nepo… Manžel bude 6.10 po noční.
4.10.:
Ve
22:00 byl otevřený on-line check-in pro cestu do Bratislavy. Moje sedadlo
vybrané při rezervaci letenky mi zůstalo. Tedy 49A. Cestu zpátky mi psalo, že
se dá odbavit až 6.10 od 10:00, tak uvidíme. Palubní vstupenku mám
v e-mailu.
6.10.:
Sobotní
budíček v 6:25 nic moc. Ale tentokrát to není z povinnosti, ale pro
potěšení a to je něco jiného. Navíc děti jsou už půl hodiny vzhůru.
Vstáváme, čistíme si zuby a snídáme. Oblékáme se a po
čtvrt na osm vyjíždím s dětmi k našim. Manžel je po noční, cestou se
míjíme, takže mají děti radost. Nechávám děti u našich a jedu zaparkovat na
letiště, k mé práci. Dojíždím busem 119. Odbavení na tento let probíhá z přepážky 216 na Terminálu 2. Já
si vyzvedávám palubní vstupenku na přepážce informací, kde mi jí manžel nechal
(mám ráda papírovou verzi), ale kvůli zpáteční cestě přeci jen jdu i na tu
přepážku. Prý se zatím neví, ale jelikož vůbec v Bratislavě nepůjdeme do
haly, nejspíš bude platit ta samá palubní vstupenka i zpět. Procházím tedy
bezpečnostní kontrolou, kolem východů D a usedám kousek od informační přepážky
v tranzitní části. Východ je zatím daný z všeobecně z východů C, tak uvidíme. YBA
ještě stála před hangárem, když jsem dojížděla na letiště busem. Včera
přiletěla ze Soulu se zpožděním, večer tam letí znovu.
Východ
dlouho nebyl znát, ale přehlídnout Airbus 330 ČSA se nedá. Takže jdu ke gate
C10 a C11. Posádka přišla něco po 9. Posádka je ve složení: Kotzina, Ždánský, Vančurová, Kučerová, Jirásková, Miklianová, Čáp, Vítková, Sekuličová, Bujňák. Po 9:30 se začalo s nástupem. U
východů byla fronta, jako na banány. Vidím pilotku ČSA, několik známých
spotterů, 1x wheelchair, 1x slepý cestující a spoustu dětí. Nástup proběhl rychle.
Všichni maximálně kabelku či batůžek (s foťákem). Vedle mě sedí starší paní,
ale naprosto v pohodě. Super místa všude kolem, ne jako v Ryanair, prostě wide
body. Rychle rolujeme na dráhu 24, a jelikož je letadlo opravdu lehké, jsme ve
vzduchu velmi rychle. Podlétáme Prahu. Posádka roznáší šampaňské, dětem nealko.
Let má trvat +/- 45 minut. Máme sice oparový výhled, ale vidím vše pěkně.
Včetně brněnského okruhu. Přistáváme na dráhu 22. Trošku to s námi házelo,
fouká vítr. Při pojíždění si nás fotili nejen místní spotteři, ale i
zaměstnanci. Když jsme zastavili na stojánce, rozdala nám posádka občerstvení.
Ciabatta s kuřecím masem, Manner sušenka, vodu – vše v krabičce. A
pak se ještě roznášely nápoje. Poté jsme mohli ven na focení.
Pozdravila jsem se s VK, která mě poznala, byla jsem ráda. Spousta focení
a zase zpět do letadla. Krátké pojíždění a vzlet z dráhy 13. Tentokrát
snad ještě rychlejší, než v Praze. Po vystoupání do letové hladiny se
roznášela voda a čokoládička. Opět krátký let, jsou vidět i Alpy, klesáme.
Stále přetrvává oparový výhled. Praha, Horoměřice a přistání na dráhu 24.
Krátké taxování a jsme opět u gate C10 + C11. Jako upomínku dostáváme u východu
z letadla certifikát o absolvování letu k dnešnímu 95 výročí založení
ČSA.
Při
cestě do Bratislavy bylo na letišti v Praze vidět: Air Malta A320, Travel
Service B737, LOT s Embraerem, KLM s E190, ČSA s ATRkou, China
Eastern s A330,…
V Bratislavě
bylo vidět několik prskoletů, vládní TU154 a 2x Fokker, Travel Service B737,
vysloužilá letadla Austrian Airlines a DHL B767.
Po
příletu do Prahy jsou vidět: China Eastern s A330, Sichuan Airlines
s A330, Emirates s A380, Ryanair s B737,…
Kapitán
nás během letu informoval maximálně o délce letu a počasí v cílových
destinacích. Žádné výšky či rychlosti apod. Po příletu jsem si tedy dohledala informace
na Flightradaru. Cesta PRG-BTS – rychlost: 750km/h, výška 7.100m n. m. Cesta
BTS-PRG – rychlost 780km/h, výška 7.300m n. m.
Po
výstupu do terminálu jsem si odskočila a pak zamířila k východu. 119 mě
opět dovezla na Staré letiště, došla jsem si pro auto a jela pro děti do
Horoměřic. Táta natáčel náš přílet, tak mám i tuto záznamovou vzpomínku. Dala
jsem si u našich kafe a frčeli jsme domu.
Moc hezký zážitek. Nebyl to takový můj speciální let. První byl už v roce 1999, kdy se Swissair loučil s Jumbem. Tedy s Boeing 747 ve svých službách. Tohle měl být výroční let k 95 výročí ČSA. Obojí tedy bylo velmi netradiční, skvělé, smutné.
Bohužel, v současné době se do Bratislavy už nelétá.
Komentáře
Okomentovat