Čtenářské okénko - K. Bixen a Vzpomínky na Afriku

Karen Bixenová, dánská spisovatelka, autorka knihy, pocházela z aristokratického prostředí. Kniha Vzpomínky na Afriku je její biografií. V roce 1914 se se svým manželem vydala do Keni, tehdejší britské kolonie. Kniha popisuje různé velké i malé úspěchy, neúspěchy a trampoty, se kterými se musela potýkat. Mně osobně čtení knihy moc nezaujalo. Spíš naopak. Znám filmovou verzi, viděla jsem několikrát. Meryl Streep a Robert Redford asi zůstanou v paměti hodně zakořeněné. Sice má kniha vysoké hodnocení na databázi knihy, ale nějak jsem se nemohla do příběhu začíst. Byla to jedna z mála knih, kterou jsem v loňském roce nedočetla. A musím se přiznat, že jsem si stanovila pravidlo - nekoukat na filmy podle knihy či opačně. Když mám přečtenou knihu, film je spíš rušivým elementem po zážitku s knihou. A naopak. Když jsem viděla film, kniha už mě tolik "nebere". Určitě je to dobré a odpočinkové čtení, ale za mě ne.
Kniha byla půjčena od babičky.

Komentáře