Hledání práce

Chtě nechtě, moje rodičovská dovolená se chýlí ke konci. Dětičky ve školce a já si začala obhlížet inzeráty. První otázka, kterou jsem si musela položit před tím, než jsem začala hledat byla, jaký úvazek. Brigáda, zkrácený, plný,... Kamarádka Majda mi teď říkala, že po měsíci plné školky a práce = měsíc plný blázince, se nakonec se svým zaměstnavatelem dohodla a má roční home office. Šťastná to žena, že má tak vstřícného zaměstnavatele. Když si finančně spočítáte, kolik dáte za dojíždění, kolik zaplatíte na daních, kolik by musel člověk na brigádě či zkráceným úvazku brát, aby z toho ještě něco bylo? Dávám tedy přednost plnému úvazku. Druhá otázka byla, jak to zvládat, abychom stačili vodit a vyzvedávat děti do školky. Oslovili jsme tedy tchyni, zda by byla ochotná občas vyzvednout. Prý nemá problém. Ale od září marodí častěji, než naše děti. A pokaždé, když přijedeme, neslyšíme nic jiného, než jak jsme jí nakazili, jakou nemoc jí zase vezeme apod. Takže jsem se snažila, aby pracovní doba vycházela maximálně vstříc našim potřebám a být na tchyni nezávislá. Svoje požadavky jsem tedy vložila do dvou vyhledávačů práce. 1. www.prace.cz a 2. www.jobs.cz . Dále jsem se koukala přímo na stránky pár cestovních kanceláří a na www.cah.cz. Prostě bych ráda pokračovala v oboru, ve kterém jsem pracovala před dětmi. I když je to dost náročné, protože letectví a cestovní ruch je plných dvanáctihodinových směn, což jsem nechtěla. Ale nevyhledávala jsem jen v tomto oboru. Zkoušela jsem to i jinde.
Nejprve jsem odeslala svůj životopis do Českého Aeroholdingu. Jednalo se o administrativní pozici, ale brzy mi přišla odpověď, že nejsem vhodný kandidát. Dále jsem zaslala asi 5 životopisů. Do cestovní kanceláře Blue Style, do společnosti Alpha Flight, do společností Menzies, DHL a na poloviční úvazek do International School of Prague. První mi odepsali ze školy v Nebušicích, kde hledali recepční, nejlépe po MD. Ale odepsali, že nemají zájem. Menzies a DHL hledali uchazeče do oblasti cargo, tedy nákladní přepravy. Ani jedna z firem se neozvala pro jistotu vůbec. Musím říct, že to hodně "zvedne" sebevědomí. Matka tří děti po RD musí být terno pro zaměstnavatele. O tom žádná. Ale naštěstí se to pak zlomilo. Ozvali se mi z Blue Style a Alpha Flight. U obou firem jsem byla na pohovoru, v Alpha Flight dokonce na dvoukolovém výběrovém řízení. Nejprve jsem byla u Blue Style. Hlavní sídlo mají v Karlíně a tenhle typ kanceláří je mi trochu proti srsti. Jednalo se o pozici koordinátora odletů na letiště. Pohovor se vedl ve velmi příjemném duchu, myslím, že spokojenost byla na obou stranách. Nejprve mi dali čas na rozmyšlenou kvůli pracovní době. To jsem konzultovala doma s manželem a shodli jsme se, že by se to dalo zkombinovat, i když bylo by to velmi náročné. Co mě ale odradilo, a jak sama personalistka řekla, že jí to nepřekvapilo, byla nemožnost vzít si dovolenou během hlavní sezony. Tedy od května do října. To si s dětmi dost dobře nedokážu představit. A tak Blue Style padl, i když k mé nelibosti. U Alpha Flight je pracovní doba pro matku tří dětí velmi vstřícná. První kolo výběrového řízení byl jen pohovor, tedy informace o mě, o pozici atd. Prý že se do pondělí ozvou. Volali už v pátek a pozvali mě na druhé kolo výběrového řízení. Docela mě překvapila otázka jednoho z přítomných zástupců firmy, jaký typ práce hledám. Jestli něco stabilního nebo nějakou přestupní stanici. No, jako rodič bych ráda stálý příjem ve stabilní firmě a nezkoušet každou chvíli někde něco jiného. Druhé kolo se skládalo z angličtiny, počítání marží a zkoušky z Excelu. Ha. Docela vtipné, protože marže jsem neviděla od školy (tj. přes 12 let) a Excel používám akorát v domácím prostředí. Ano, u Holidays jsem se o nějaké vzorečky pokoušela, protože se sestavovali ceníky. Ale rodičovská dovolená udělá s mozkem ženy bláto, takže moje sebevědomí bylo na bodě nula. A i z pohovoru jsem odcházela se slovy, že se jdu stydět do kanálů. Ale světe div se, včera mi volali, že mě berou! Páni!!! Po 5 letech mám práci a dokonce jim nevadí, že mám tři malé děti. Nastupuji tedy do firmy Alpha Flight, která spadá a přechází pod firmu Dnata a to je velká sestra Emirates se sídlem v Dubaji. Budu pracovat na pozici Pracovník podpory administrativy. Jsem moc zvědavá, co mě čeká. V pondělí si jdu vyřídit vstupní papíry a dohodnout se na datu nástupu. Jen to kazí fakt, že v tomto týdnu marodíme. Anetka nejprve se zánětem spojivek. A dneska měly obě holky horečky, skoro 39. A tak doufám, že to nějak neohrozí pondělek. Ráda bych od 1.12. Proč? 1. proto, že máme do konce listopadu ještě dvoje doktory. První je můj neurolog, druhý holčičí Centrum komplexní péče; 2. proto, že si musím vyřídit konec rodičovské dovolené; 3. proto, že si chci užít ještě poslední dny volna; 4. proto, že by to byla hezká symbolika. Do své první práce po škole jsem totiž nastoupila 1.12.2005. Po rodičovské by to tedy bylo taky 1.12., i když o 12 let později.

Komentáře

  1. Prvně gratuluju k získání nové práce, snad se ti bude líbit. Jinak ze své zkušenosti tvrdím, že hodně záleží na tom, jak napsat životopis. Co jsem si všimla, tak plno lidí posílá stejný životopis a průvodní dopis všem zaměstnavatelům. Začala jsem to vypracovávat tak, aby to sedělo na míru a ono to fakt zabralo.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat