Čtenářské okénko - E. Zola a Zabiják

Emile Zola byl francouzský spisovatel, představitel naturalizmu. Román Zabiják vyšel v roce 1876 a je součástí 20ti dílné řady Les Rougon-Macquart. Další z řady klasické četby, možná i povinné četby na škole. Já jsem jej na škole nečetla. Knížku mi půjčila kamarádka Kristýna. Za mě je to velmi silný příběh. A bohužel i velmi smutný. Příběh se odehrává v Paříži. Zdá se, že Gervaisa po rozchodu se svým manželem najde štěstí a splní si svůj sen. Bohužel se stává pravý opak. A dohání jí démon jménem alkohol. Po přečtení jsem o této knížce dlouho přemýšlela. Opravdu to ve mě zanechalo silný pocit. Volným pokračováním je román Nana, který jsem zatím nečetla. Zabiják byl i zfilmován v roce 1956, pod názvem Gervaise. Já tento film neviděla, ale dle ČSFD je film hodnocen na 80%, tak by to nemuselo být špatné.
Za mě můžu maximálně doporučit!

Komentáře