S námi 14 dní

Když koukám na nejoblíbenější články, ty nejvíc top jsou například "Jeden den s třemi dětmi" a "14 dní s námi". A tak tedy po roce a kousku opět podobný typ příspěvku.

1. týden

PONDĚLÍ
Tak jako každé ráno, když se vstává do školky, i tentokrát nám zvonil budík v 6:25. Už je pěkná tma. Domča s Ančou přišli k ránu do postele k nám, Anetka vstávala až na budík. Manžel se stará o vstávání dětí a jejich ranní hygienu. Já jdu připravovat snídani. Kokosové muffinky a černý čaj. Recept na kokosové muffinky máte v samostatném příspěvku. Pak se převlíkáme a já odvážím děti do školky. Ano, přiznám se, že je vozím autem. Z 15 minutové procházky s 3 dětmi jsem totiž na 2 minutové jízdě autem. A to je dost dobrý ušetřený čas. Zapisuju příchod dětí do sešítku, převlékají se do školkového oblečení. Vedu je do třídy, loučíme se pusinkou a vracím se domu. Ačkoliv jsou už všechny děti ve školce, práci ještě nemám a tak užívám poslední volné dny, než konečně něco klapne. S manželem dáváme kávu, dávám do pračky a uklízím prádlo ze sušáku.  Jedeme na poštu pro první vánoční dárky a na Kladno. Máme nějaké vyřizování na Vodárnách a pak ještě do Auto Kelly. Vracíme se domu. Dáváme ještě jednu kávu. Manžel jde pak pracovat na zahradu a vyklízet binec z garáže, já jdu sbírat ořechy. Máme na zahradě obrovský vlašský ořech a tak je teď sbírání oříšků naším denním chlebem. Děti vyzvedávám po obědě, u nás je to mezi 12:15 a 12:45. Bohužel mě "vítá" upozornění, že se ve školce objevil svrab a tak jsem zvědavá, kdy si to přineseme domu... :/ Ve školce měli ke svačince rohlík s ovocným mlékem a k obědu rizoto s červenou řepou. Prý byli na hřišti a jako pokaždé, se jim nechce domu. Nejméně "práce" je s Aničkou. Anetka jak kdy a Domču většinou vynáším v náručí ze třídy. Jemu se opravdu vůbec nechce. Převlékají se a jedeme domu. Opět se převlékají a jdou spinkat. Čekám než usnou a pak jdu připravovat oběd pro mě a manžela. Dnes tortilla s lososem a zeleninou. Dáváme si další kávu. Manžel jde zase na zahradu a já čekám, než se děti vzbudí. Ale jelikož se tak nestává ani ve 15, jdu je budit. Jdeme na zahradu všichni. Opět sbíráme ořechy, řežeme prořezané větve stromů a keřů, co se prořezávali minulý týden. Nějaké ořechy dáváme i našim sousedům, od kterých na oplátku dostáváme patizony a děti lízátka. Menší větvičky si bere soused, aby je zlikvidoval na štěpkovači. Čas se neúprosně řítí a tak se po 17 hodině odebíráme do baráčku. Manžel proběhne koupelnou a odchází na noční směnu. Děti koukají na pohádky a já připravuji večeře. Dnes jen chleba s mazacím sýrem, kladenkou a domácími rajčaty. Po Večerníčku dáváme ještě Medvídka Pú. Všichni dostanou kapičky na kašel a Anetce stříknu do nosu kapky na rýmu a pak je ženu do podkroví, kde máme ložnice a ukládám je ke spánku. Čteme si pohádku na dobrou noc a pak čekám, než usnou. Venku prší a bubnování kapek na střešní okno je znervózňuje a hůř usínají. Večer usedám k PC, abych napsala článek o muffinech. Beru si Žofinku, naší kočičku, která je přes den venku nebo v přízemí, k sobě. Na noc jde zase na chodbu. Na pozadí běží seriál Dva a půl chlapa. Hodlám jít brzo spát, ráno nás čeká další vstávání do školky.

ÚTERÝ
V poslední době si náš Domča oblíbil v noci se k nám vkrást do postele. Dneska přišel přesně ve chvíli, kdy začal zvonit budík. Tedy v 6:25. Tatínek stále na noční, takže tentokrát bylo vypravování na mě. Je zajímavé, že je dokážu vypravit stejně rychle, jako když jsme na ně dva. Tentokrát máme k snídani housku s máslem a meruňkovou marmeládou. Po čtvrt na osm vyrážíme do školky, kde nás opět čeká zapsání se do notýsku, převléknutí se a loučení ve třídě. Svrab je prý vyloučen, prý se jedná o infekční vyrážku. Přijíždím domu a manžel ještě není z práce doma. Jelikož je úterý, musím připravit popelnici před barák sama. Nakrmím naší Žofku, dám vyprat prádlo. Poklízím po dětech snídaňové nádobí, ustýlám a uklízím suché prádlo ze sušáku. Teprve teď přijíždí manžel z noční a tak si dáváme společnou kávu. Spát nejde. Jelikož venku vytrvale prší, práce na zahradě nebo okolo baráčku je nemožná. Asi v 9 přijíždí PPL a pak jede manžel vyzvednout tchánovi součástku na auto, kterou mu poveze odpoledne. Pak jde dávat izolaci na trubky od topení do sklepa. Dneska jej ukecávám a jede pro děti po obědě se mnou. Dneska měli děti ve školce ke svačině chléb se sýrovou pomazánkou, k obědu kuřecí polévku s těstovinami a kuře na zelenině s bramborovými knedlíky. Prý jim to chutnalo. Z důvodu počasí venku nebyli. Zato vytvářeli papírové stromy, ze kterých padá barevné listí a ježečky. Ani faktor tatínka nedonutil děti odejít ze třídy. Domča opět vynášen. Nicméně potom byli všichni jako utržený ze řetězu. To obvykle po školce bývají, ale tentokrát to bylo asi stonásobně intenzivnější. Když přijíždíme domu, všichni jdou spát. Já si tedy dělám rychlý oběd a relaxuji. Ve 15 je povinný budíček. Manžela necháváme doma a já s dětmi vyrážím za mojí sestrou. Zítra má narozeniny, tak jí jedeme popřát. U ní se setkáváme i s mými rodiči, tak mají děti radost, že se vidí s dědou a babičkou. Zpátky přijíždíme těsně před 19 hodinou. Děti koukají na Večerníčka a Medvídka Pú, já připravuji večeři. Housku s paštikou. Pak jdeme ukládat děti a mám štěstí, protože pro mě "padla". Pohádku čte tatínek. Já jen ještě poklízím a těším se do postele s burčákem v ruce.

STŘEDA
Budík opět na 6:25, ale tentokrát ho vůbec nepotřebujeme. Domča přišel ještě před 6 a s velkým záchvatem kašle. Takže se jde vařit čaj a pro kapky. Přicházejí i holky. Z postele ale oficiálně vylézáme na zvonění budíku. Dneska máme slanou snídani, pečivo se šunkou. Ale spíš se v tom šťourají. Jdeme se převlékat a odjíždíme do školky. Klasické kolečko ve školce a mířím opět domu. Dáváme si s manželem kávu. Jde dodělat tu izolaci do sklepa. Já uklízím, vysávám, skládám vyprané oblečení a páruju ponožky. Pak zapřaháme vozík za auto a vezeme nějaké větve do sběrného dvora. Pak vyrážíme se štaflemi k našemu topenáři, který si je tu nechal a do IKEA skladu v Hostivicích pro nové skříňky a stolečky. Ještě pro pečivo a jsme doma těstě na 12. Vypřaháme vozík a hurá pro dětičky do školky. Cestou to ještě bereme přes lékárnu pro nové kapky na kašel, vitamíny a kapky na rýmu. S dětičkama je ve školce zase větší práce, když vidí, že je přišel vyzvednout i tatínek. Oni dneska svačili ovocnou přesnídávku a k obědu měli fazolovou polévku a španělský ptáček s rýží. Byli na procházce a přinesli si spoustu kaštanů. Doma je ukládáme k poobědovému spánku. Sami obědváme, zapečené brambory, dáváme si kávu a chviličku relaxujeme. Pak vynášíme nábytek a celé odpoledne až do večera montujeme. Děti se po spánku budí tentokrát sami, už po 14 hodině. Ke svačince mají pudink, já si s nimi dávám jogurt s angrešty. K večeři připravuju palačinky. Děti si je dávají s marmeládou, já s citronovým krémem a manžel se šunkou a sýrem. Večeříme u Šmoulů, Chaloupky na vršku a Medvídka Pú. Dneska povoluju i Aladina, protože se ještě montuje. A ze stejného důvodu dnes čtu pohádku já, což má dost nelibý ohlas u dětí. Nenadělají - nenaděláme nic, taky se mi nechce, ale čtu. A jestli že jsem psala v minulých dnech, že půjdu brzo spát, tak dneska ještě dřív.

A ještě něco k dnešnímu dni... Recept na naše palačinky už tu mám, ale připomenu jej. Mám ho od babičky:

250g mouky (půl napůl hladká s polohrubou)
2 lžíce cukru
3 vejce
1 lžička prášku do pečiva
špetka soli
půl litru mléka

ČTVRTEK
Domča se nám opět v noci přikradl do postele. Ani nevím, kolik bylo. Každopádně když manžel vstával ve 4:40 do práce, vzbudil i Domču a mělo to slzavý dopad. Ale naštěstí ještě usnul a vzbudil nás budík až v 6:25. Dětem se vůbec nechtělo, už je na nich opět vidět blížící se konec pracovního týdne, kdy vstávat musí. Manžel v práci, takže celý ranní kolotoč byl na mě. Ke snídani rohlík s Nutellou. Tu mají rádi, ale dopřávám jí jen jednou za čas. Možná si říkáte, že nemáme moc pestré snídaně. Ale já jsem ráda, že vůbec snídají. Asi před 14 dny mi učitelka ve školce řikala, že Anetka plakala u svačiny. Ptala se jí proč. Prý už nechtěla jíst. A místo toho, aby to řekla, začala pofňukávat. Tak jsem učitelce řekla, že asi hodně snídala, tak neměla chuť na sváču. A učitelka se hrozně divila, že se u nás ráno snídá. Pak jsem se o tom bavila s mojí mamkou, která pracuje jako hlavní kuchařka v MŠ a ZŠ a i ona mi potvrdila, že už i malé děti ve školce doma nesnídají! Takže zlatá Nutella. Vezu děti do školky, převlékáme se, loučíme se a já se vracím domu. Dneska pěkně prší, fouká děsný vítr. Mám prasklou suchou kůži na patě a děsně to bolí. Takže celé dopoledne se snažím odpočívat, aby se mi to uzdravilo. Ale moc to nepomáhá. I přes to musím vyluxovat, dát vyprat, obstarat kočičku,... Vyřizuju změnu adresy na Sociálce, pojišťovně,... na internetu se snažím najít nějakou dobrou nabídku práce. Každopádně čas utíká, jako zběsilý a kromě ranního čaje stíhám ještě jednu kávu. A můžu vyrazit pro děti ve školce. Dneska měli ke svačině chléb s fazolovou pomazánkou (evidentně zbyli včera fazole z polívky) a k obědu vločková polévka a sekanou s bramborem. Dětem se ze třídy nechce, ale v šatně je to klidnější, protože u toho neasistuje tatínek. Doma jdou rovnou spát a spí až do 15. Budí je rachot způsobený větrem a tak je to takové ufňukané vstávaní. Dávám jim rovnou svačinu. Děti si hrají, koukají na pohádky. Já peču ořechovou bábovku k zítřejší snídani. Jakmile je forma v troubě, vařím si brambory k večeři. Dneska máme bramborové placky. Manžel přijíždí z práce těsně před Večerníčkem. Večerní kolečko s dětmi a dneska čte pohádku tatínek. Já poklízím, dávám do myčky a pak už jen klidný relax.

A tady máte náš recept na bramborové placky. I tento recept mám od babičky:

3 vařené brambory, lehce vychlazené a nastrouhané
1 balení bramborového těsta v prášku
špetka soli
1 vejce
Pokud je to těsto lepivé, přisypeme polohrubou mouku. Lžící pak ukrajujeme těsto, na pomoučeném válu vyválíme placičku. A na pánvičce opékáme.

A ještě přidávám recept na ořechovou bábovku:

100g mletých lískových nebo vlašských ořechů smícháme s 500g polohrubé mouky a 1 práškem do pečiva. V druhé misce vymícháme 3 vejce, 250g moučkového cukru a 1 vanilkový cukr do pěny. Přilijeme 1 smetanu na šlehání, přisypeme moučnou směs a ve formě pečeme 45 minut. Nejprve na 180°C, zhruba v půlce času stáhneme na 170°C. Zkoušíme špejlí, zda se těsto nelepí. Kdo chce, může upečenou bábovku polít nugátovou polevou. Já to vynechávám.

PÁTEK
Manžel měl mít denní službu, ale včera si jí vyměnil za noční. Takže ranní kolotoč mám s podporou svého muže. Domík opět přišel před budíkem, takže manžel vstává dřív, aby uvařil čaj a pak se vrací k dětem. Pomáhá jim s ranní hygienou a já jdu do kuchyně. Dneska máme ke snídani včera upečenou ořechovou bábovku a černý čaj s medem. Připravuji oblečení a po čtvrt na osm vyrážíme do školky. Dneska se děti do školky těší, protože mají na programu Dogdancing s border kolií. Ve školce mají ke sváče chleba s budapeští a k obědu špagety. Já se dopoledne snažím relaxovat a nezatěžovat bolavou patu. Ani manžel toho moc nenadělá, takže si užíváme dopolední kávy. Pak přeci jen jede do železářství pro další izolaci potrubí. Tentokrát v podkroví, respektive na půdě. Stráví tím celé odpoledne. Když přivezu děti po obědě domu, jdou hned spát. Jsou unavení a jsem docela ráda, že už je zítra sobota. Já vařím oběd, vepřovou panenku na přírodu s bramborovými kroketami z trouby. Odpoledne je ve znamení přeháněk, takže manžel na půdě, já s dětmi čtu nebo koukáme na pohádky. K odpolední svačině dostávají děti hroznové víno. Před 18 hodinou nás manžel opouští a jede na noční. Děti to nesou špatně, obrečí to. Dětem ohřívám maso od oběda k večeři, jen bez těch kroket. Jen se zeleninou a kousíčkem rohlíku. Koukáme na Večerníček a Pú a jdeme do hajan. Čtu 2 pohádky a čekám, než usnou. Jsou unavení a tak to jde rychle. A já dnes taky půjdu brzo.

SOBOTA
Tak nějak jsem doufala, že když bude sobota a nebudeme muset vstávat na budíka, přispíme si. Povedlo se. O dlouhých 5 minut... Ale ještě se mi dětičky podařilo udržet v klidu asi třičtvrtě hodiny. Pak ale už vstáváme nebo by mi vyškrábali oči. Jdu připravovat snídani. Jelikož je sobota a nemusíme nikam pospíchat, připravuju kakao a k tomu zbytek ořechové bábovky ze včera. A po kakau ještě čaj. Dětem ovocný a sobě černý. Když už jsme po snídani, přijíždí manžel z noční. Sám snídá tlačenku a dětičky mu velmi pomáhají, aby se nepřejedl. Já jdu dát do pračky, uklízím po snídani a vaříme si kávu. Potomci mají ke svačině meloun cantaloupe. Jirka bere děti na zahradu a sbírat ořechy. K obědu mají připravené ovocné tvarohové knedlíky. Já si jedu odpočinout a rozptýlit se na Convention - Leteckou burzu, pořádanou na letišti, organizovanou velmi fajn lidmi - Yirinou, Verčou,... . Kupuji si lístky do tomboli, ale opět bez úspěchu. Prostě neštěstí ve hře,... Asi v půl jedný jdu od hotelu Holiday Inn do Terminálu 1 do Starbucksu pro kávu a jedu zpátky domu. Cestou se ještě zastavuji na nákup pečiva. Přijíždím těsně před 14 hodinou. Měli by spát po obědě. Spí jen tatínek po noční a dětičky dělají binec v podkroví. Ani jeden z nich nespal, doma mega binec. Takže místo obědu a relaxace se pouštím do úklidu a zpacifikování dětí, protože po čtvrt na tři přijíždějí moji rodiče s mojí babičkou na návštěvu. Babičky přivezly dětičkám nějaké dobroty a tak si je dávají ke svačině. Jsou u nás asi do čtvrt na šest. Pak jedou domů a já jdu připravovat večeři. Dnes domácí pizzu. To, že po obědě nespali, se na dětičkách začalo velmi brzy projevovat. Byli protivní a ufňukají. Takže šli po večeři spát. Pohádku čte tatínek.

Recept na tvarohové knedlíky mám od své mamky:
250g tvarohu, 250g polohrubé mouky, 1 vejce. Zaděláme těsto a dáváme jakékoliv ovoce. Vaříme v osolené vodě.

Recept na domácí pizzu mám také od své mamky. Všichni ji milujeme. Těsto je nekynuté, takže příprava je velmi rychlá:
350g hladké mouky, 1/2 pytlíčku prášku do pečiva, 1/2 lžičky soli, 2 lžíce oleje, 2 vejce, 150ml mléka. Mléko přidáváme postupně, aby vzniklo nelepivé těsto. Většinou ani celé mléko nespotřebuji. Spíš přisypávám mouku. Pak rozprostřu na plech. Potřeme rajským protlakem smícháným s troškou kečupu. Posypeme oreganem, dáme plátky šunky, pokrájená rajčata a zasypeme sýrem. Pečeme na 180°C asi 20 minut.

NEDĚLE
Ani tentokrát nám děťátka nedovolila si přispat. Dokonce byli vzhůru dřív, než obvykle. Před 6 hodinou. Ale ležíme, jen to trochu korigujeme a vylejzáme až po sedmé. Manžel dělá kakao, já připravuji snídani. Každý si naporoučí něco jiného. Anička pizzu od večeře, Anetka čokoládovou rolku, Domča ořechovou bábovku, já housku s bylinkovým máslem a manžel kousek bábovky a kousek pečiva. Dopoledne trávíme tím, že montujeme Domčovi větší postýlku. Pak zateplujeme původní vchod do podkroví. Děti dostávají ke svačině termix. Uklízím a vysávám polystyren z podkroví. Ustýlám Domčovi novou postýlku. K obědu máme všichni rizoto a dětičky jdou spát. Odpoledne patří klasice podzimu – Velké Pardubické. Manžel se sousedem konzultuje výběr štěpkovače/drtiče větví. Děti mají ke svačině druhou půlku melounu ze včera a tentokrát červené víno (včera měli bílé). A přijíždí manželův kolega z práce, který tu s námi chviličku pobývá. Stěhují nějaký nábytek. Zkouší se zatopit uhlím. Když strejda Míra odjíždí, jdu připravovat večeři. Chleba s paštikou a bílou papriku. Dětičky pak sedí na tatínkovi, který jim musí číst Krtečka a jiné knížky. Konečně si jej užívají jen pro sebe. Po hygieně opět čte pohádku na dobrou noc tatínek. Ovšem Anetka vypadá, že na ní něco leze. Je teplejší a tvrdí, že jí bolí v krku. Takže dostává na noc Nurofen. Snad z toho nic nebude.  Domča stále užívá kapky na kašel, ale už je to o dost lepší.

2. týden

PONDĚLÍ
Dnes nikdo v noci nepřišel. Hurá! Bohužel, moje včerejší obavy se potvrdili. Ráno mi zazvonil budík, šla jsem k Anetce, sáhla na ní a byla jako žehlička. Takže jsem volala do školky, že dneska nepřijdeme. Manžel na denní a táhnout jednu nemocnou s sebou, aby dva zdravé odvezla do školky nebo jednu nemocnou nechávat doma samotnou, abych dva mohla odvézt, to prostě nejde. Děti nevzbudil ani budík, ani telefonát, takže ještě usínám. Anička přišla po 7, zbytek až po půl osmé. Ještě mi zalézají do postele, tak se povalujeme skoro do 8. Pak jdu připravovat snídani. Máme chleba s máslem a medem a k tomu černý čaj s medem. Ačkoliv Anetka s teplotou, svoji snídani snědla. Ostatní také. Anetka dostává Nurofen, Olynth a všichni Stoptusin. Přesouváme se do obýváku. Anetka si lehla pod deku, zbytek si hraje nebo kouká na pohádku. Ke svačině dostávají jablko. Anetce vařím majoránkový čaj. To je babská rada od tchánovy tety. Lžička sušené majoránky, zalít vařící vodou a nechat louhovat asi 5 minut. Přecedit, vychladit a osladit třeba medem. Všem to moc chutná, když je tím léčím a tak Anetka vypije celý hrneček. Já si vařím kávu. Zvoní pošťačka, nese manželovi dopis. Ale je do vlastních rukou, tak mi ho dát nemůže. K obědu je svíčková s houskovým knedlíkem a brusinkami. I tentokrát všichni zdolávají své porce. I nemocná Anetka. I když po vypití majoránkového čaje mi oznámila, že je jí lépe a že už je zdravá. Před poobědovým spaním dostávají další dávku léků + vitamínek Vibovit. Spí asi do půl třetí. Já si v pauze dávám kávu a na internetu se rozhlížím po nabídkách práce. Posílám 4 životopisy. Když dětičky vstanou, dělám jim šťávu z domácího bezinkového sirupu. K odpolední svačince dostávají pudink a další čaj s medem. Anetce je evidentně lépe a mám co dělat, abych jí uhlídala v klidu. Volá mi kamarádka Petra, se kterou jsem strávila část pobytu u Apolináře a obě máme 3 děti, včetně dvojčat. Takže máme hodně společných témat. Je fajn jí zase slyšet. K večeři dělám jen housku s pomazánkou z fety a oliv + šunku a tvrdý sýr + zeleninu a olivy. Jsme totiž jako u vyjedeného krámu. Chtěla jsem jet dneska na nákup, ale vzhledem k Anetky stavu to dost dobře nešlo. Opět dostávají léky, Anetce kapu eukalyptový olej na pyžámko, pomáhá to rýmě, aby se nausazovala v dutinách. V době Večerníčku přijíždí tatínek z práce a dětičky jsou radostí bez sebe. I proto čte pohádku on, i když to je spíš parodie na čtení. Poslouchám já, díky chůvičce. Dětičky lítají po pokoji, řvou, dupou,... Zítra to vypadá, že se do školky půjde.

ÚTERÝ
Domča přichází lehce před budíkem a budík budí všechny, kromě mě. Vůbec se mi nechce vylézat, mám pocit, že na mě něco od Anetky přeskočilo. Bolí mě v krku a mám takový divný pocit po těle. Takže ranní čaj a snídani zajišťuje manžel. Ale do školky vezu děti já. Vracím se, dáváme si kávu. Já celé dopoledne odpočívám, vařím si majoránkový čaj, cucám šalvějové pastylky a doufám, že mě moribundus opustí. Manžel jede k rodičům se zbytkama pro slepičky, přiváží vajíčka, rajčata a brambory. Cestou potkává plynaře, kteří u nás měří únik plynu a musíme vyměnit těsnění na HUP. Pro děti do školky jedu opět já, protože manžel si jede pro kamaráda, který mu bude opravovat auto. Děti dnes měli ke svačině chleba s masovou pomazánkou, k obědu bramborovou polévku a rýžový nákyp. Ukládám děti ke spánku po obědě. Manžel mezitím připravuje brambory do actifry a já kuřecí roládu. Obědvá s námi i manželův kamarád, společně pak odcházejí k autu a já čekám, až se vzbudí děti. Stává se tak kolem půl třetí. Tatínek si bere dětičky ven a já jdu upéct muffinky. Původně jsem chtěla nějaké vykoukané z časopisu, hruškové. Ale došla mi baterka ve váze, takže se uchyluju k oblíbenému receptu od kamarádky Lucky 1-2-3-4. Tedy 1 vejce, 2 lžíce cukru, 3 lžíce oleje, 4 lžíce mouky + 1 prášek do pečiva. Já si recept ztrojnásobuji a přidávám něco navíc, takže nakonec vyšlehávám 3 vejce s 6 lžícemi cukru, přidávám 5 lžic mléka a 4 lžíce oleje, přidávám 1/2 lžičky vanilkového aroma, 1 lžíci rumu. Přidávám smíchaných 12 lžic hladké mouky s prdopečem. Nasekám menší čokoládu a zamíchám do těsta. Pečeme 15-20 minut na 180°C. Po 17 hodině se manžel začíná chystat do práce, dětem ohřívám náš oběd k jejich večeři. Zbaští skoro celé plné talíře. Uklízím, chystám myčku a manžel odchází na noční. Děti se podívají na pohádky - Večerníček, Princezna Sofie a ukládám je. Čtu jim pohádku a čekám, než usnou. Jelikož manželův kamarád stále opravuje jeho auto, připravuji mu večeři. Prý bude minimálně do 22 pracovat, ale určitě to dneska nedodělá. Koukám na Dva a půl chlapa, popíjím cider a docela se těším do postele. Oproti ránu je mi o dost lépe, ale nerada bych to opět zakřikla.

STŘEDA
Budík na 6:25 a vůbec se nám nechce vstávat. Ale nedá se nic dělat. Ke snídani máme včera upečené muffiny. Manžel má po noční ještě poradu a dřív, než v 11 nepřijede. A jelikož má moje auto, čeká nás 15 minutová procházka do školky. Když přijdu zpátky domu, uklízím, vařím si kávu a čtu si zprávy. Po kávě přichází na řadu Magnosolv, prevence proti migréně. Před 10 přijíždí V3Ska s fekálem a jelikož je manžel stále pryč, je jeho asistence na mě... :( Naštěstí stačilo jen otevřít vrata na dvůr, zaplatit a zase vrata zavřít. Pán si vše obstaral sám. Těsně po 11 přijíždí konečně manžel a jelikož je hodně unavený, usíná na pohovce. Pro děti jdu opět pěšky. Je hezky, tak proč ne. Opět se, hlavně Domčovi, ze školky nechce. Cestou potkáváme tchánovu tetu, se kterou si chvilku povídáme. Děti měli k dopolední svačině ovocný jogurt a k obědu zeleninovou polévku s cizrnou a segedínský guláš s knedlíkem. Po příchodu domů jdou spinkat a já si dělám oběd, vaječnou omeletu. Všichni, včetně manžela, se budí před 15 hodinou. Dáváme si kávu a manžel jede opět pro kamaráda, aby dodělali jeho auto. Pak si bere ven děti, ale jen na chvilku, protože potřebujou nějakou součástku předělat a tak jedou ke tchánovi na pořádný svěrák. Děti koukají na pohádku, já peču croissanty ke snídani a připravuji dětem večeři. Chleba s máslem, šunkou a rajče. Manžel přijíždí po 18 hodině a zbytek večera už je v jeho režii. Já si beru auto a vyrážím do Prahy, přesněji řečeno do Café V lese na kvalifikační kolo MČR ve Slam Poetry. Parádní zábava s kamarádkou Luckou, zase si zvedám náladu. Domu přijíždím v půl jedné v noci.

ČTVRTEK
Nevím, proč zrovna dnes, když jsem spala tak krátce, ale děti vstávají o 15 minut dřív, než má zvonit budík. Chce se mi spát... manžel se stará o snídani, ale do školky už je vezu já. Dneska mají děti velkou premiéru. Poprvé budou ve školce spát. K dopolední svačině mají chleba s pomazánkou z červené čočky, k obědu polévka hovězí s nudlemi a zapečené filé s bramborem. K první odpolední svačině mají chleba s máslem a džemem. Já se ze školky vracím domů, dáváme si jednu rychlou kávu. Manžel jde poklidit garáž po včerejší práci do noci na autě. Pak jedeme na Kladno. Vyzvedáváme si nové občanské průkazy a řidičáky. Vyřizujeme i nové technické průkazy na auta. Na finančáku není úřadní den, tak máme smůlu. Děláme větší nákup v Lidlu. Sháníme mikrovlnou troubu, ale v kladenských obchodech nás nic nezaujme. Chci holkám koupit nějaké zateplené kalhoty, ale v Kiku nic nemají. Jedeme do OC Šestka. U vietnamců si kupujeme smažené nudle s kuřecím masem a mini jarní závitky se sweet chilli omáčkou. Tohle jídle prostě milujeme. V Pepcu jsem s kalhotami úspěšnější. Manžel si ale košili v H&M nevybral. Ani zde nejsme s mikrovlnkou úspěšní a tak na ní prdíme. V Hostivicích nabíráme pána, který s námi jede okouknout naší rozkopanou koupelnu. Chviličku se s manželem radí, co koupit a co kdy bude dělat. Pak ho manžel veze zpátky  do Hostivic. Já jdu pro děti do školky. Ale manžel je rychlý a tak se scházíme před školkou. Holky prý po spinkání trošku fňukaly, ale nic vážného. A Domča opět nechce ze školky. Jedeme domu, dětičky jsou trošku zmatené. Nejdřív se domáhají oběda, pak svačiny. Manžel si otvírá konzervu s vepřovým masem, ale rozhodně nejí sám. Pak jede naposledy pro kamaráda, aby dodělali to auto a pak do Baumaxu pro materiál. Já dělám dětem a sobě večeři. Toastový chléb s Florou a šunkou (já s pomazánkou z fety a oliv se šunkou), bílá paprika. Pak jdu ukládat děti do postele a čtu jim pohádky. Usínají rychle. Vařím si čaj, do kterého si dávám štamrdličku rumu, spouští se mi rýma. Přijíždí manžel a konečně nastává klid.

PÁTEK
Dětičky opět vzhůru před 6 hodinu. Mně z toho asi švihne. Hned se nám nakýblujou do postele a začínají zvesela debatovat o všem možném. Manžel to balí a jde dělat kakao. Já to vydržím do budíku a odcházím za ním. Připravuji snídani, oblečení atd. Dneska snídáme makový závin. Manžel se vrátil k dětem a čistí si společně zuby. Snídáme, převlékáme se. Děti se loučí s tatínkem a já je odvážím do školky. Cestou domu se zastavuji v Tescu pro cibuli a šťávu. Když přijíždím domu, manžel akorát odjíždí pro řemeslníka. Uklízím, piju svůj ranní čaj a po příjezdu manžela s řemeslníkem i kávu. Peču hruškové muffiny (nějak na těch muffinech v posledních dnech ujíždím) a dávám prát tmavé prádlo. Pak k nám ještě přijíždí ten manželův kamarád a tak je barák plný pracujících chlapů. Vařím jim oběd, uzené maso s bramborovou kaší a pak jedu pro dětičky do školky. Dneska jdou totiž už po obědě domu. Ke svačině dnes měli krupicovou kaši a k obědu polévku z míchaných luštěnin a vepřové maso na smetaně s těstovinami. Po příjezdu domů jdou dětičky spát. Během dopoledne jsem mimo jiné absolvovala dva telefonáty, během nichž se mi ozvali na zaslané životopisy. Z jedné firmy jsem rovnou pozvaná na pracovní pohovor. Z té druhé, která se mi líbí více, mám na víkend na rozmyšlenou. Kvůli pracovní době, zda bych ji dokázala zkloubit s rodinným životem. Uvidíme, mám nad čím přemýšlet. Když se dětičky vyspali po obědě, beru je k našim. Tady je menší staveniště, tak to bude pro dětičky lepší. Návrat byl až kolem půl osmé. Manžel už byl dávno pryč, jel na noční. Večeři neřeším, protože děti se s jídlem u babičky nezastavili. Takže ukládám děti a čtu jim pohádku sama. Pak tu poklízím a konečně chvilka klidu. Jen půjdu brzo spát, protože jestli budou zase vstávat v 6, bude ze mě zombie.

SOBOTA
Domča přichází v půl sedmé. Jde se vyčurat, rozsvití v koupelně a probouzí tím i holky. Ale jelikož je venku tma, ještě mi "zbaští", že je brzo a mají si jít ještě lehnout. Domča ke mě, holky do svých. A ještě usínají. Ale v půl osmé už jsou Domča s Anetkou opět vzhůru a jelikož už bude na cestě z noční i manžel, vstáváme. Manžel cestou z práce nabírá řemeslníka, který tu dnes opět celý den bude pracovat na koupelně. Manžel také přiváží z noční donuts a tak máme velmi sladkou snídani. Po kávě nakládáme děti do auta a vezeme je ke tchýňatům. Budou tam celý víkend! Dáváme si u nich kávu a jedeme zpátky na barák. Manžel si s řemeslníkem dohaduje, co máme koupit a vyrážíme na Kladno do Baumaxu. Cestou domu se zastavujeme u tchýňat na oběd. Vývar, řízek s bramborem a nakládanými houbami a pár posvícenských koláčků. Oběd bereme i pro řemeslníka, tak alespoň nemusím vařit. Doma vyklízím sušák na prádlo, věším nové vyprané. Manžel hrabe listí. Řemeslník má srovnané zdi a jelikož je to ještě vlhké, nemůže obkládat. Vezeme ho tedy domu. Pak si v obchodě vyzvedáváme objednanou mikrovlnou troubu, v Uněticích si kupujeme víno. Když už jsme tak blízko Prahy, rozhodujeme se, že si dáme někde dobrou kávu. Volba padla na kavárnu Místo. Já si dávám Flat white a manžel filtrovanou kávu. Pak jedeme domu. Uklízíme, popíjíme koupené víno (manžel bílé, já burčák) a užíváme si večer bez dětí. Teda v rámci možností, protože manžel po noční nespal a je to na něm dost znát... :)

NEDĚLE
Budík byl nařízený na 7:20. Ale vstává jen manžel, protože jede pro našeho řemeslníka. Já se ještě chvilku válím, ale jelikož jsou brzo zpátky, musím vylézt taky. Snídáme posvícenské koláčky od tchyně a černý čaj. Pak si dáváme kávu. Opět dávám do pračky, poklízím a jdeme na zahradu. Manžel prořezává keříky a já hrabu listí. V koupelně už se přestaly srovnávat zdi, takže už se začínají pokládat dlaždičky. Hurá! Před dvanáctou se převlíkáme, necháváme zedníka pracovat a jedeme ke tchýňákům. Tento víkend je u nich posvícení, takže nás čeká posvícenské menu k obědu. Vývar, kachna se zelím a knedlíkem a domácí punčový dort. Po obědě jdeme na náměstí, kde jsou kolotoče, houpačky, labutě, koníci, ruské kolo a další atrakce. Manžel tuhle zábavu nemusí a tak musím některé atrakce, třeba ty labutě nebo ruské kolo, absolvovat s dětmi já. Babičce kupujeme mandle v cukru, dětem cukrovou vatu a na domu velká lízátka. Já si kupuju kokosový suk. Pak jdeme zpátky k babičce a dědovi. Babička mezi tím připravila chlebíčky a tak si 2 se šunkou dávám. Pak jedeme domu. Jelikož měl manžel na posvícení pivo, musím zedníka odvézt domu já. On na oplátku ukládá dětičky do postele. Dneska tolik ospalá nejsem, ale jelikož nás od zítřka opět čeká školkový maraton a vůbec celý příští týden bude dost nabitý: řemeslník, plynař, doktor, pohovor, manželova pracovní party, tchánovy narozeniny, volby,... měli bychom jít brzy spát a pořádně se na to vyspat.

Tak takhle teď běží náš život. Zatím jsem ještě doma. Ale jelikož už rozesílám životopisy, všechno tohle se asi brzo změní. Pak to teprve bude fičák.

Komentáře