Slam Poetry

V loňském roce jsme s manželem navštívili představení Komici s.r.o. v pražské Lucerně. Stand-up komedie nám tehdy připadala velmi vtipná. Nedávno vysílali záznam z tohoto vystoupení a ne, že by mi přišlo méně vtipné, ale spíš takové jednoduše postavené. A možná je to i díky tomu, že mě kamarádka Lucka přivedla na vystoupení zvaná Slam Poetry. Na těchto vystoupeních musí člověk dávat velmi pozor, aby sledoval text. Člověk se hodně a ze srdce zasměje. Všechno je, jak již název napovídá, ve verších. Ale texty mívají větší hloubku a člověk se nad nimi i zamyslí. Zatím jsem měla možnost navštívit 3 taková vystoupení. První i druhé bylo o více slamerech, kteří si vylosují pořadí, ve kterém pak vystupují. Publikum je hodnotí. Když vystoupí všichni připravení, pořadí se otočí. Vymění se hodnotící diváci a jede se další kolečko. První, co jsem viděla byl Best of Slam v Rock Café, kde se sešla špička našich slamerů. V Café V lese to bylo takové komornější, ale určitě to nemělo o nic méně náboje a vtipu. Třetí vystoupení se od těch předešlých hodně lišila, protože šlo pouze o 2 slamery, kteří se střídali. Byl to takový souboj. Ale perfektní.
Někteří slameři vydávají i knihy. Já vlastním zatím jen jednu a to od Anatola Svahilce. Ten mi přijde velmi dobrej. Ale i ostatní, jako Dr. Filipich, Pavel Oškrkaný, Ellen Makumbirofa, Rimmer, BioMasha a další. A nesmím zapomínat na výborného moderátora Martina Vasqueze.
Slam Poetry nenajdete jen v Praze, ale tito amatéři s tím objíždějí celou republiky. Teď dokonce i Slovensko. Slam se neprovozuje jen na našem území. Na nedávném Slam Poetry v Tiskárně na vzduchu vystupovali i aktéři ze zahraničí.
Pokud můžete, najděte si vystoupení nejblíž vám, ať už na internetu nebo Facebooku a vyražte. Určitě nebudete litovat!

Komentáře