Čtenářské okénko - G. Orwell a 1984

Tahle knížka spadá do klasické kategorie povinné četby na škole. Já jsem tedy před maturitou četla Farmu zvířat, ale jsem ráda, že jsem si přečetla i tuto knížku. Totalitní režim, strach a hrůza, když si člověk uvědomí, v jakém prostředí žije. Následky, které to může mít nebo rovnou má. A v tom všem pokus o jakýs takýs vztah. Myslím, že by si tuto knížku měl přečíst každý. Hlavně ti, kdo nadává, v jaké době, zemi, žije. Protože můžeme být rádi za to, co máme a jak si dobře žijeme. Při čtení této knížky mě hned napadlo, jak moc je to asi podobné životu v Severní Korei. Knížka je psána v roce 1948, ale je hodně nadčasová. Jak by naše společnost fungovala, kdyby 2. světová válka dopadla úplně jinak? Další a podobné otázky na zamyšlení musí vytanout na mysli každému, kdo si ji přečte. A vy si jí určitě přečtěte!

Komentáře