Čtenářské okénko - T. R. Smith a Dítě č. 44

První kniha ze série tří. Všechny tři spojuje hlavní vyšetřovatel a jeho rodina. Dítě č. 44 je první z oné série.
Detektivka. A velmi drsná. Za prvé proto, že Vás vrátí do 50. let do Sovětského svazu. Tedy velké doby temna. Za druhé proto, že se vyšetřují vraždy malých dětí. A to byl důvod, proč mi šlo čtení této knihy velmi pomalu. Psaná byla velmi dobře. Čtivě. Ale to téma pro mě bylo náročné. Zvlášť, když způsob vražd byl velmi nechutný. Vyšetřování nebylo jednoduché. Vraždy tehdejší doba neuznávala, protože si byli všichni rovni, nikdo si nic nezáviděl a tudíž neměl důvod k něčemu takovému. Hlavní vyšetřovatel se z velmi oblíbeného stal nenáviděný. Od prominenta k někomu, komu hrozí gulagy a podobné "lahůdky" tehdejší doby.
Překvapilo mě, že takovou knížku, z velmi náročného prostředí, nenapsal Rus, ale Angličan. Kniha byla zfilmována, ale její filmovou podobu jsem neviděla. A podle hodnocení na ČSFD mě to ani neláká.

Komentáře