Čtenářské okénko - I. McEwan a Pokání

Pokání byla po dlouhé řadě detektivek a trošičku i hororů, kniha z úplně jiného prostředí a žánru. Příběh se totiž odehrává na sklonku a během druhé světové války. Jde částečně o milostný román, ale není to jednoznačné zařazení. Kniha je rozdělena do tří částí. Ta první mi přišla dost nudná a četla jsem ji z těch tří částí nejdéle. Zbylé dvě části už ze četly tzv. jedním dechem. V té první části jsou totiž jednotlivé události popisovány z pohledu různých aktérů té situace. Jak ji vidí třináctiletá dívka z ona, jak to ve skutečnosti prožívají ti, které ta dívka vidí.
Osud zamilované dvojice ovlivní křivé obvinění sestry, třináctileté dívky. Nastupující válka. Nakonec pohled staré ženy, té třináctileté holčičky, která vypráví onen příběh. A konec? Neprozradím, samozřejmě.
Kniha Pokání má i stejnojmenné filmové zpracování. V hlavních rolích s James McAvoy a Keira Knightley. Většinou to bývá tak, že filmy se mi po přečtení knížky nelíbí. Ale tohle vůbec nebylo špatné. Trošku mě zklamalo, že válka tam není tolik do detailu rozvedená, jako v knížce. Ale to vůbec nevadí. A u konce jsem si dokonce zaplakala.
Rozhodně doporučuji knihu i film.

Komentáře

  1. To fimové zpracování je hodně dobré. Já od tohoto autora můžu doporučit ještě Betonovou zahradu, to je hodně zajímavé téma....

    OdpovědětVymazat

Okomentovat