Shrnutí posledních dnů

Tak jsem si krásně naplánovala, jak si každou adventní neděli napíšu nový příspěvek a závěr shrnu v článku s názvem "Týden do Vánoc". Ale bohužel, všechno dopadlo jinak. Po třetí adventní neděli a stejnojmenném příspěvku, došlo k tolika událostem, že na blog nebylo ani pomyšlení. Ale hezky postupně! Tak Vám to tedy napíšu takto zpětně a v podobném stylu, jako ty tři předešlé články.

Čtvrtá adventní neděle

V týdnu před čtvrtou adventní nedělí jsem opět nezahálela a trošku jsem něco napekla. Ale ten týden nebyl jen o pečení.



V pondělí jsem odpočívala, protože mi nějak došel elán k Vánocům. Ale vzala jsem děti a jeli jsme naproti taťkovi do práce. Vánočně nazdobené letiště je pro děti zážitek. V úterý jsem si udělala Den pro sebe. Vím, že Vám dlužím článek za listopad, tak teď se k tomu přidává i prosinec. Ale všeho se dočkáte. Ve středu jsme byli s manželem v bance a pak si udělali radost kávou v Kafematu. Ve čtvrtek jsem ale přeci jen připravila jedno vánoční cukroví a na dvě další si zadělala.

Domácí čokoláda
Recept mám od maminky mého bývalého přítele Pavla. Nepřipravuji ji každé svátky, ale letos jsem si poprvé pořídila silikonou formičku, tak jsem jí potřebovala vyzkoušet. Dřív jsem používala formičky na pracny a dostávat jí z toho, byl opravdu náročný počin.

250g moučkového cukru
120g kakaa
200g 100% tuku

Tuk rozpustíme ve vodní lázni, přidáme cukr a kakao a mícháme dohladka. Plníme formičky. Pokud budete mít formičky kovové, na pracny, je dobré je předtím vymýt ledovou vodou. Silikonové nemusíte.






Dále jsem si připravila těsto na mrkvové tyčinky a dukátky s čokoládou. Obě těsta musí uležet přes noc. Takže jsem se na jejich přípravu vrhla v pátek dopoledne.

Tyčinky z mrkvového těsta
Recept mám z časopisu.

125g hladké mouky
125g ztuženého tuku
125g jemně nastrouhané mrkve

Ze všech ingrediencí vypracujeme těsto, které necháme přes noc odležet. Druhý den těsto vyválíme, nakrájíme na proužky, které stočíme do spirálek. Upečeme na 180°C. Ještě teplé obalujeme v moučkovém cukru ochuceném skořicí nebo vanilkou. Já použila skořici.







Dukátky s čokoládou
Recept mám opět z časopisu. Uvádím plný recept, já opět půlila.

180g hladké mouky
1 prášek do pečiva
140g Hery
2 žloutky
70g moučkového cukru
2 lžíce kakaa
50g nasekaných ořechů

Z ingrediencí vypracujeme těsto a necháme odležet v lednici. Nejlépe přes noc. Druhý den vytvarujeme z těsta váleček, který nakrájíme na stejný počet dílků. Nasekáme si 80g vlašských ořechů v nich kuličky obalíme. Dáme na plech a opačným koncem vařečky vytvoříme uprostřed důlek. Upečeme na 180°C. Mně důlek trošku vyskočil, díky prášku do pečiva, takže jsme ho během pečení musela "upravovat".

Náplň:
100g bílé čokolády
100g hořké čokolády
30g másla
4 lžíce smetany

Z půlky másla a smetany + celou bílou čokoládu rozpustíme v kastrůlku ve vodní lázni. To samé provedeme se zbytkem másla a smetany + hořkou čokoládou. Připravenými náplněmi plníme důlky vychladlých dukátků. Já použila pouze bílou čokoládu.







Během týdne jsem si nezapomněla koupit typickou adventní kytičku. A vykvetla nám barborka.



V pátek po obědě jsme vyjeli směr k manželovým rodičům. Plán byl takový, že tam všichni společně přespíme, ráno se s manželem vytratíme. Děti zůstanou na víkend u babičky s dědou. A já měla s manželem zamluvený hotel v polském městě Wroclaw. Těšili jsme se na společný víkend, poprvé bez dětí na celý víkend!! Adventní k tomu. Bohužel, než jsme šli v pátek večer spát, Domča začal doslova hořet. Během noci bylo jasno, výlet bude zrušený. Domča měl vysoko přes 39. Takže jsme si dali u tchýňáků oběd a jeli domu. Domča měl nejvíc 39,9. V sobotu večer jsem cítila, jak mi začínají pálit plíce mezi lopatkami a ulehla jsem já. V neděli padla Anička. Anetka s manželem drželi. Jirka se o nás všechny moc hezky staral. Ve dne v noci. V pondělí ráno vyrazil s Domčou a Aničkou k pediatričce. Naštěstí podle CRP nic vážného, takže dál užívali běžné léky. I Aničce se vyšplhala teplota přes 38. Když se manžel s dětmi vrátil, vyjela jsem k doktorce já. U mě bylo CRP hodně vysoké a tak jsem si vysloužila silná antibiotika. Než jsem se vrátila, padla Anetka. Stejný scénář. Manžel odolal do úterý večer. Dal si Paralen a čaj se zázvorem, ráno musel do práce. Ani včera, ani dnes, neměl možnost se vyležet, protože má noční.
Proto jsem nepsala nedělní příspěvek a píši Vám to zpětně. V neděli jsem nebyla schopna vstát z postele, natož psát blog.

Děti jsou bez teplot, manžel už má jen rýmu. A mě antibiotika docela zabrala. Takže dneska jsem sebrala poslední síly a utvořila tři poslední cukroví. Ta, pro mě, nejlepší.

Kokosové kuličky
Recept mám z časopisu. Ale tyto kuličky připravuji tak dlouho, že zdomácněla.

1 bílek vyšleháme s 80g moučkového cukru na tuhý sníh. Přimícháme 100g strouhaného kokosu, 1 lžíci rozehřátého másla a 40g bílé čokolády rozpuštěné ve vodní lázni. Vše promícháme. Z hmoty tvoříme kuličky a obalujeme v kokosu.




Rumové kuličky
Recept mám od své babičky. Já opět připravovala poloviční dávku. Vám uvádím plnou verzi.

150g rozinek namočíme na 24 hodin do 2cl rumu
200g mletých vlašských ořechů
150g moučkového cukru
150g strouhané čokolády
50g mletých piškot

Rozinky nasekáme, smícháme s ostatními ingrediencemi a tvoříme kuličky. Já v poslední době dělám to, že všechno naskládám do mixéru a nechám jej pracovat. Je to rychlejší. Kuličky můžeme nechat jen tak nebo je obalit v kokosu, kakau či mletých oříšcích. Já letos volila kakao a kokos.




Vosí hnízda
Recept mám od své mamky. A i kdybych měla padnout, vosí hnízda prostě musí na stole být!

150g másla
150g moučkového cukru
6 lžic rumu
60g kakaa
160g piškot

Piškoty nastrouháme (rozmixujeme), smícháme se zbytkem ingrediencí.

Náplň:
150g moučkového cukru
150g másla
troška rumu

Těsto plníme do formiček, uprostřed utvoříme důlek, dáme náplň a "zavíčkujeme" piškotou. Vyklopíme z formičky a máme hotovo.




Kamarádka mi dneska k fotce vosích hnízd na IG psala, že praskneme. No, to možná jo. Ale jak už jsem několikrát psala, většinu cukroví jsem tvořila z poloviční dávky. Takže například vosích hnízd mám jen 13 kousků. Kokosových kuliček 22. Opravdu toho na kusy není mnoho. A jsme pětičlenná rodina. Takže si myslím, že to není tak hrozné.


Všechno cukroví mám v krabičkách, krabičky zabaleny do igelitových sáčků a jsou na balkoně v mezipatře stolku. Takže krásně v chladu - mrazu. Můžou odpočívat a určitě se nezkazí.
V plánu bylo ještě pár druhů, ale nemoc mi překazila plány. Myslím, že 19 druhů cukroví je docela slušná záležitost. Určitě jsem tím překonala svůj rekord. Ten byl myslím 13 druhů, ale jistá si tím nejsem.

Dneska ještě den nekončí. Chci připravit sváteční stůl a hlavně ozdobit stromeček. Aby až ráno děti vstali, bylo vše připraveno. Ač mám dnes narozeniny, pracovat se musí. Jsem ráda, že je mi lépe. Doufám, že děti vydrží bez teplot a my si ten zítřek užijeme.

Všem Vám přeji šťastné a veselé Vánoce plné pohody, klidu a radosti a bohatého Ježíška!!

Do Silvestra se ještě ozvu.

Komentáře

  1. Teta, jsi nezmar! a nevím jak u vás, ale u nás už je 3 dny cukroví totálně snědeno. takže zítra to vidím na novoroční lívancovou snídani a přes den nějaký koláč :-D

    OdpovědětVymazat
  2. My ještě nějaké cukroví máme, ale už ho taky není moc.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat