První adventní neděle

Tak a je to tu. Rok se s rokem sešel a my opět zapalujeme první svíčky na svých adventních věncích. Letos mi to ještě pořád nedochází, že ten advent je prostě tady. Pořád si říkám, že je času dost. A ono ne. Čas letí, jako splašená kobyla a za čtyři týdny tu jsou...
Jako každý rok adventní věnec kupuji. Nejsem úplně nejšikovnější a tak musím utratit nějakou tu korunu, abychom nebyli ochuzeni o ten čas zapalování a čekání. Ale podporuju místní květinářku, žádné velkoobchody, takže si tím kompenzuji ten pocit utracených peněz.



Já mám tedy svíčky, jako všeobecně, moc ráda. Vloni jsem dostala svoji první Yankee Candle a to je teda božská vůně. Ano, byla to vánoční vůně, takže během roku mě nějak zvlášť nelákalo si ji pálit, ale vydržela alespoň do letošních vánoc. A mám ráda i všelijaké svícínky. Tenhle jsem dostala od tchyně mojí sestry. A parádu dělá stále.


A pozadu nejsem ani s pečením. Na řadu, jako první, přišly perníčky. Recept už jsem tu dávala vloni, ale rozhodla jsem se, že ty recepty budu opakovat. 1. je mi jasný, že spousta z vás nechce otáček xy stránek, aby se dostali na ten recept, který chtějí. 2. budu uvádět nejen ty nově vyzkoušené, ale i ty ověřené a osvědčené. A právě perníčky jsou ty ověřené lety. Počítala jsem to a peču je už... Držte mě! 19 let!! Jsem stará rachejtle. Recept jsem poprvé vyzkoušela v rámci pracovních činností, což byl předmět na základce. A od té doby jsem je snad nevynechala. Ba ne, vynechala. Když se narodily holky, tak ten první rok jsem nepekla nic. Takže asi jednou? Dodneška si vzpomínám, jak jsme je pekli a zdobili s Pavlem, mým bývalým přítelem. Byla sranda. Myslela jsem, že bych letos už ty dvě treperendy zapojila, do tvoření a pečení. Ale koukaly na mě asi tři vteřiny a pak šly řádit za bráchou. Takže jsem v tom i letos zůstala sama.




Takže recept:
750g hladké mouky
250g moučkového cukru
250g medu
2 vejce
50g kakaa
1 prášek do perníku
1/4 prášku do pečiva
200g másla

Tohle množství je na perníkovou chaloupku, perníčky i jako perníčkové ozdoby na stromeček. Je z toho opravdu veeelikáááánskéééé množství. Já peču třetinovou dávku. Takže úkol zněl jasně, spočítat všechno děleno 3. A máte krásné "normální" množství. Chci vás vidět dělit ten prášek do pečiva. Docela jsem se u toho zapotila... :) Letos jsem koketovala s myšlenkou, že bych udělala i tu perníkovou chaloupku, ale relativně rychle jsem jí zase zavrhla. Třeba za rok... :) Kdo chce zdobit, čemuž já už se několikatery svátky vyhýbám, ale snad až budou děti větší a budou schopny zdobit samy..., recept je jednoduchý. Moučkový cukr a bílek. Uchováváme je v dobře uzavřené krabičce. A super fígl, aby opravdu dobře změkly, je stroužek jablíčka. Tak po týdnu měnit. Nejen, že perníčky změknou, ale i nachytají pěknou vůni z ovoce.

S ozdobou bytu zatím nijak moc nepospíchám. Je teprve první adventní, takže máme adventní věnec, spoustu svíček. Zapálila jsem si i prvního františka. A v oknech mám nové nalepovací folie.




Ten františek hořel normálně, jeho fialové zbarvení na fotografii trochu nechápu. No, to je jedno.

A jako správným mlsalům už nesmí chybět ani sušené ovoce. Datle a fíky. Miluju je.



Komentáře

  1. Tak ti mam pocit, že ty nálepky s domecky (ty prvni) mame stejne - dneska jsem je nahodou koupila :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat