Čtení dětem - J. Zeman a Dobrodružství veverky Zrzečky

Číst dětem před spaním. To je činnost, na kterou jsem se moc těšila. A až letos v létě jsme se k tomu dostali. Holky už krásně poslouchají, na Domčovi je znát, že je ještě malý a pozornost neudrží. S manželem se snažíme střídat. Ale je jasné, že když má noční, střídání vynecháme a čtu já. Oni si jej na oplátku vyžádají tehdy, když mám číst já. A je také rozdíl v chování dětí, když čtu já nebo taťka. Když čte taťka, většinou dělají u poslechu blbosti. Když čtu já, dokáží i usnout! 
Jelikož mám mezi čtenáři blogu i maminky s dětmi, přišlo mi fajn zavést tento typ článků. Knížek je v dnešní době na trhu opravdu nepřeberné množství. Taková ta dětská leporela a podobné "jednoduché" knížky nakupuji v Levných knihách. Abych si nervala vlasy zlostí, když se jim podaří nějakou knížku zničit. A pak jsou tu knížky, které uchovávám v knihovně, mezi knížkami pro dospěláky. A vytahují se, jen když se čte před spaním. A pak se zase na své místo uklidí.
A právě jednou takovouto krásnou knížkou, která pochází už z mého dětství, začínám novou rubriku.
Kdo by neznal veverku Zrzečku a její dobrodružství, jako by nebyl. Pěkná knížka, slušné obrázky. Přiblížení života veverky. Knížka není rozdělena do jednotlivých kapitol, takže jsem se vyprávění snažila ukončit v okamžiku, kdy to bylo nejméně napínavé. Jelikož máme tuto krásnou knížku na chalupě, nebyl to problém. Děti večer usnuli hodně rychle, takže jim nevadilo, že pohádku neslyší celou. Nevím, jestli je ještě knížka k mání v běžných knihkupectvích. Ale máme ji schovanou po mě a jsem přesvědčena, že u spousty prarodičů budou podobné poklady stále uschovány. Já rozhodně doporučuji!


Komentáře