Iron Maiden

Pražský koncert Iron Maiden, britské heavymetalové skupiny, jsem netrpělivě vyhlížela již od prosince. K Ježíšku jsem totiž dostala lístky na jejich koncert. Poprvé jsem viděla Iron Maiden v srpnu 2008 a byl to veliký zážitek. Podruhé to bylo vystoupení v rámci festivalu Sonisphere v pražských Holešovicích v roce 2011. Tam bych řekla, že je trošku zastínila jiná kapela, KoRn. Ale pořád to byl nevšední zážitek. Letos jsem si nebyla úplně jistá, jak to bude probíhat. V loňském roce totiž zpěvák kapely, Bruce Dickinson, prodělal rakovinu jazyku. Jelikož byla rakovina podchycena v raném stadiu, byl úspěšně vyléčen. A tak nic nebránilo v tom, aby kapela vyrazila na letošní turné, The Book of Souls. Skoro celé jej absolvovala krásným letounem Ed Force One - Boeing 747. Jen po Evropě si to popojížděli autobusy. To mě trošku zklamalo. Těšila jsem se na spojení mých dvou oblíbených záležitostí - letectví a muziku. No, nebudu chodit kolem horké kaše. Koncert byl moc fajn. Jsem ráda, že jsem tyto staříky (jejich věk se pohybuje od 58 do 64 let) mohla opět vidět naživo. 6 členů kapely (Bruce Dickinson, Dave Murray, Adrian Smith, Janick Gers, Steve Harris a Nicko McBrain) a maskot Eddie vydali hodně sil a svého umění. Jen zvukaři mohli trošku lépe zapracovat. V tomhle jediném jsem se s mužem shodli, že mohlo být lépe zvládnuto. Nevím, kolik příležitostí bude, abych je ještě mohla vidět, ale určitě si je nenechám ujít. A budu tak pořád tajně doufat, že alespoň jednou uslyším naživo mojí oblíbenou Brave New World, která v těch předešlých třech koncertech nezazněla. A ještě jedna věc, se mi na koncertech takovýchto legend líbí. Jak vedle sebe dokáže poslouchat stejnou muziku několik generací. Od malých dětí po lidi věku našich rodičů. Po celém světě.



A pro neznalce pár slov o Iron Maiden. Kapela byla založena v roce 1975 baskytaristou Stevem Harrisem. Kapela je držitelkou ceny Grammy, Juno Award, Brit Awards a mnoho dalších. Prodali přes 95 milionů alb po celém světě. V současné sestavě, jak už bylo řečeno, účinkují: Bruce Dickinson (zpěvák. Přišel ke kapele až v roce 1981 a mezi roky 1993-1999, kdy si dal sólo pauzu, je stálým členem. Kromě působení v kapele Iron Maiden se věnuje i dalším činnostem. Je spisovatel, napsal dva romány. Herec a režisér. Byl moderátorem na BBC 6 Music, Byl reprezentantem Anglie v šermu. Je pilotem Boeing 757, který měli v předešlých letech k dispozici pro svá světová turné. A také se zúčastnil, jako pilot, několika letů za British RAF. Byl nasazen na lety do Afghanistánu v roce 2008, do Libanonu v roce 2006,... pilotoval i letoun s fotbalovým FC Liverpoolem a Rangers F.C. na zápasy do Izraele a Itálie v letech 2007 a 2010.), Steve Harris (baskytarista. Zakladatel kapely. V roce 2008 hrál i na albu své dcery), Dave Murray (kytarista. Členem kapely se stal pouze dva měsíce po zahájení jejího působení. Je považován za jednoho z nejlepších kytaristů světa), Adrian Smith (kytarista. I on kapelu na jeden čas opustil a byl členem sólové skupiny Bruce Dickinsona), Janick Gers (kytarista. Ačkoliv je levák, hraje na kytaru pravou rukou) a Nicko McBrain (bicí. Nejstarší člen kapely). Vydali 16 studiových alb. Několik alb živých koncertů,..., a natočili film Iron Maiden: Flight 666, který vznikl během turné Somewhere Back In Time.

Komentáře