Čtenářské okénko - S. Larsson a Muži, kteří nenávidí ženy

Další z mnoha knížek, které mi půjčila kamarádka Kristýna. Vkus na dobré knížky má víc, než výborný a tak jsem věděla, že půjčená knížka od ní nebude žádné "béčko". Knížku již nežijícího autora jsem začala číst a docela mi trvalo, než jsem se prokousala zhruba prvními sto stranami. Musela jsem vynaložit menší úsilí, aby mi to vůbec šlo. Zdlouhavé pasáže, které člověka tak trochu nudily. Když jsem na IG zveřejnila fotku knížky, že tedy "dnesčtu", tak mi pod to kamarádka připsala komentář: "Držím palce na ten začátek... Trvalo mi, než jsem to překousala..." No, měla velkou pravdu. Taky mi trvalo, než jsem to překousala. A možná, že kdyby mi to nenapsala, knihu bych vzdala. A musím říct, že by to byla veliká škoda. Protože se nepředvídatelným způsobem rozjela. Opravdu mě chytla a naráz jsem byla schopná přečíst i sto stran. Jen abych se dozvěděla další část ze složitého odhalování pravdy o zmizení Harriet Vangerové. Když dočtu knížku, jsem zvyklá nechat si pár dní odstup, než rozečtu novou. Tak trošku ve mě doznívá a nechci si ten pocit kazit jinou knížkou. Tentokrát jsem udělala výjimku. A téměř okamžitě jsem rozečetla druhou část z trilogie Milénium, nazvanou Dívka, která si hrála s ohněm. A ve čtečce, kde nyní čtu druhý díl, mám připravenou i trojku, tj. Dívka, která kopla do vosího hnízda. Mikael Blomkvist a Lisbeth Salanderová tak žijí dál v mých představách.
Kniha byla zfilmovaná a to hned dvakrát. V roce 2009 natočil Niels Arden Oplev, v čistě severské koprodukci, film, který je na ČSFD ohodnocena 82% (což mi přijde jako hodně slušné hodnocení). Druhý počin je z rukou režiséra Davida Finchera v hlavní roli s Daniele Craigem (který mi vůbec nesedí) a hodnocení na ČSFD je 79%. Já tedy ani jeden z oněch filmů neviděla, filmy většinou berou iluze z knížky, ale ráda bych se na ten od N. A. Opleva podívala.
Knížka Muži, kteří nenávidí ženy je hodně dobrá. A maximálně doporučuji!!

Komentáře

  1. Už bych se do ni měla pustit, teď dojíždím Madame Chic a ještě mám Blanku Matragi ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat