Food & culture aneb Festival ambasád

Velice zajímavá akce, která se konala 4. června. A ne poprvé. Vloni jsem tuto akci zaznamenala čistě náhodou. Šla jsem na klasické farmářské trhy a ejhle, vítala nás brána z vlajek zúčastněných ambasád. Tehdy jsem šla s mamkou a jí na exotická jídla moc neutáhnu. Takže jsme jen nakoupily klasické potraviny z trhů a šly domu. Letos už jsem tuto akci sledovala s dostatečným předstihem. Abych mohla dát vědět manželovi, aby si naplánoval volno. Dvojčata jsme nechali u babičky, Domču jsme vzali s sebou. Takové to klasické - jedno dítě, žádné dítě. Samozřejmě proplétat se mezi davem lidí s kočárkem, nic moc. Ale akce za to rozhodně stála. Kromě vystavených stánků s jídlem, bylo na Vítězném náměstí v Praze 6, postaveno i pódium, na kterém se předváděla kultura jednotlivých zemí. Většinou v podobě nějaké hudby. V rámci klasických trhů na Kulaťáku se setkáváme i se stánky zahraničními. Běžně Řecko - olivy, Španělsko - olej,... Tohle ale bylo jiné pošušňáníčko. Ze všech směrů se linula krásná vůně, člověk nevěděl, kam dřív koukat či co ochutnat. Nakonec jsme si většinu jídel nechali zabalit do mističek s sebou. Rychle jsme tak zavítali do stánků, které jsme chtěli ochutnat a hurá s nákupem do auta a domu. Spousta lidí si však přinesla deky či seděla jen tak na trávníku a piknikovala přímo v dějišti.



Kdyby jste to nevěděli, tak vpravo vidíte Kamu, známou kuchařku!







Jsem ráda, že můj muž se nebojí experimentovat a jde do všeho se mnou. My zavítali do zemí: Maroko, Libye, Palestina, Vietnam, Thajsko, Jihoafrická republika.

Falafel v placce, Bastilla, šátečky plněné masem a oříšky, sladké arabské pečivo, Pad Thai, zázvorové pečivo, sušené hovězí maso.

Smažené krevety a jarní závitky.

Kdo budete moct a máte tyto akce rádi, rozhodně doporučuji. Příští rok se snad opět dočkáme tohoto božského zážitku!

DOBROU CHUŤ!

Komentáře