Čtenářské okénko - L. Kepler a Svědkyně ohně

Lars Kepler je pseudonym a skrývá se za ním manželský pár Alexandra Coelho Ahndorilová a Alexander Ahndoril. Knihu jsem měla půjčenou od mé kamarádky Kristýny. Přesněji řečeno, měla jsem půjčeny dvě, od stejného autora. A bylo mi řečeno, že knihy na sebe nenavazují, že si můžu vybrat sama, kterou začnu. Podívala jsem se tedy, kterou knihu autor napsal dřív a vyšla mi právě Svědkyně ohně. I když při pátrání jsem zjistila, že už je to třetí díl ze série s detektivem Joonou Linnou. Ano, samotné příběhy - vyšetřování vražd - na sebe nenavazují. Co ale všechny knihy spojuje je právě zmiňovaný detektiv. Během čtení jsem se dozvěděla, co a proč se kolem J. Linny děje, takže mi ani nevadilo, že jsem předchozí dva díly (Hypnotizéra a Paganiniho smlouvu) nečetla.
Samotný detektivní příběh, vyšetřování vraždy dívky a pečovatelky v psychiatrické léčebně, je velmi napínavý. Četla jsem knihu, tak říkajíc, jedním dechem. Ačkoliv má přes 500 stran a já mohu číst jen večer, když děti spí, měla jsem ji přečtenou za tři večery. Kniha je napínavá opravdu do poslední stránky a překvapilo mě, kdo vlastně vrah je. Což vám, samozřejmě, prozrazovat nebudu.
Za mě velká spokojenost a mohu všem jenom doporučit!

Komentáře