Magnetická rezonance

Dnes jsem absolvovala vyšetření na magnetické rezonanci. Vůbec jsem netušila, do čeho jdu. Sice jsem si o tom, jak vyšetření probíhá, něco četla. Ale měla jsem z něj jisté obavy. Důvod, proč jsem toto vyšetření absolvovala, jsou moje migrény. Neurolog mě  na toto vyšetření poslal, aby zjistil, jestli migrény nevyvolává něco, co v hlavě být nemá.
Ačkoliv je neděle, ve Vojenské nemocnici se pracuje víkend nevíkend. Přišla jsem na vyšetření dřív, abych si byla jistá, že vyšetřovnu najdu správně. Ve Vojenské nemocnici jsou totiž magnetické rezonance dvě. Našla jsem tu správnou. V čekárně byla již jedna paní a uvnitř taky jeden pacient. Ale relativně šlo všechno rychle.
Nejprve jsem dostala k vyplnění dotazník ohledně zdravotního stavu, zda nemám v těle nějaký kovový předmět... Naštěstí ne, takže jsem vyšetření mohla absolvovat. V kabince jsem se pak částečně svlékla, mohlo mi zůstat tričko. Ale kalhoty, boty,... A taky podprsenka. Veškeré kovové předměty - náušnice, prstýnky, brýle... Všechno muselo pryč. Pak mě odvedli k samotnému přístroji. Lehla jsem si, kolem hlavy mi připnuli takový "límec", abych se nemohla moc hýbat. A nesmím zapomenout na špunty do uší. Do ruky mi dali ovladač na možnost přivolání si pomoci, kdyby se mi udělalo nevolno. Byla jsem upozorněna na to, že vyšetření bude trvat 15-20 minut a že přístroj vydává velmi hlasité zvuky. Pak už jsem si to frčela dovnitř tunelu.
Musím uznat, rámus to dělalo neuvěřitelný. Až mi z toho ke konci začalo brnět v rukách. Různá pískání, vrčení. V různých tóninách a hlasitosti. Někdy souvislý dlouhý tón, jindy jen takové ťukání. Stísněné prostory mi problém nedělají, ale věřím, že klaustrofobik rád použije možnost přivolání si obsluhy. A nesmím zapomenout ani na to, že uvnitř byl puštěný větráček, takže se dýchalo dobře.
Uteklo to poměrně rychle. Co jsem si četla, některá vyšetření můžou trvat až 50 minut. To by asi nepříjemné bylo. Dalo se to zvládnout. Když jsem se vrátila do kabinky, abych se oblékla, trošku jsem se roztřásla. Nevím, jestli to byl adrenalin, že už to mám za sebou. Nebo přeci jen nějaký důsledek těch zvuků a záření. Ale netrvalo to dlouho. Jak jsem vyšla ven, na čerstvý vzduch, bylo dobře.
Výsledek jsem se nedozvěděla. Bude zaslán mému ošetřujícímu doktoru. K němu jsem objednaná na konec května. Ale věřím, že kdyby byl nález vážný, kontaktovali by mě dřív. Tak doufám, že to bude v pořádku. Že ty migrény vyvolává "jen" káva, červené víno, stres,... a další záležitosti, které mi doktor vyjmenovával. Já ale tuším, že to má souvislost s takovou tou ženskou záležitostí s názvem menstruace. Držte mi palce!

Komentáře

Okomentovat