Čtenářské okénko - M. Viewegh a Biomanželka

Spisovatele Michala Viewegha nemusím sáhodlouze představovat. Na svém kontě má nespočet knížek. Ať už úspěšných či méně úspěšných. Od Michala Viewegha jsem četla více knížek a na každou jsem si utvořila rozdílný názor. Četla jsem od něj například Román pro ženy. Film mám velmi ráda. Marek Vašut v roli Pažouta je prostě legenda. Ale knížka se od filmu dost liší. Už jen to, že se v knížce seznámí s Pažoutem v Chorvatsku u moře a ve filmu na horách... Knihu jsem dočetla tak do poloviny a pak jsem to vzdala. Naprosto mě to neoslovilo a chvílemi nudilo. Hodně jsem srovnávala s filmem. Srovnávat už jsem ale nemohla Román pro muže. Ten jsem pouze četla, neviděla jeho filmové zpracování. A tak mi nedělalo potíže knížku dočíst a docela jsem se chvilkami i nahlas smála. Od Michala Viewegha jsem četla ještě jednu knihu, bohužel už si nepamatuji název. Měla jsem ji půjčenou od své bývalé šéfové z recepce posádek, Lucky. Četla jsem ji během dovolené na chalupě, bavila mě hodně a také jsem ji dočetla. A pak tři filmy, které se vidět musí, ale nečetla jsem: Výchova dívek v Čechách, Báječná léta pod psa a Účastníci zájezdu.
Na knihu Biomanželka jsem byla zvědavá. Téma Bio je v poslední době hodně diskutované a tak jsem si pro velké nadšení stáhla i Biomanžela. Abych rovnou navázala... Nastalo však velké zklamání. Donutila jsem se dostat na 50 stránku a dál už opravdu nemůžu. Nezáživné vyprávění o ničem. Knihu jsem vzdala a nadšení do Biomanžela opadlo. Třeba se k ní někdy vrátím a dám ji druhou šanci. Ze čtečky jsem ji zatím nevymazala. Každopádně se potvrdilo, že některé Vieweghovi knihy jsou v pohodě a některé naprosto k nečtení... Za mě propadák a od Viewegha na delší čas zase ruce pryč.

Komentáře