Detox - 1. týden

V příspěvku o předsevzetí jsem psala, že moje vůle je všechno, jenom ne pevná. Bohužel, podle toho také moje tělo vypadá. Po dětech mám stále spoustu kil nahoře. Pohybu mám kolem dětí dost. Ale nějaké pravidelné aktivitě se nevěnuji. S partou holek teď občas zajdeme na skleničku a jednou z nich je i cvičitelka oblíbené zumby. Myslím, že přesně tenhle typ pohybu by mi vyhovoval (asi i díky tancování, kterému jsem se kdysi věnovala). Ale díky nepravidelným dvanáctihodinovým službám mého manžela by to bylo dost náročné. Kvůli hlídání dětí.
Kdysi dávno jsem od své kolegyně z Holidays získala recepty a pár slov k detoxu od Antónie Mačingové. Sama Nikol detox 2x držela a vždy se jí podařilo nějaké to kilčo shodit. Přiznávám, že jsem se o to už jednou pokusila. Ale pokus skončil po pár dnech. Bylo léto, hodně se grilovalo a mě to přišlo líto...
Teď, po svátcích a před jarem, jsem si řekla, že to zkusím znovu. Poslední hřebíček do rakve přišel ve středu, kdy jsem absolvovala neurologické vyšetření. Pan doktor mi skutečně potvrdil migrénu, ale jelikož chtějí mít jistotu, posílají mě na vyšetření magnetická rezonance. No a jelikož musí snubní prstýnek dolu a já ho z prstu nedostanu, musím tomu pomoct jinak. Střihat ho určitě nenechám.
Tento detox není o tom, co se nemá jíst a co se může. Ale je to přesně daný jídelníček.
Dneska jsem tedy začala a protože nad sebou potřebuji nějaký pevný dozor, rozhodla jsem se o tom podělit se i s vámi. Příspěvků na téma detox bude víc. Vždy po týdnu. A také Vám  zprostředkuji jídelníček. Kdo by měl zájem... :)

1. týden

1. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice (mrkev, jablko a ořechy v poměru 1:1:1, mrkev a jablko nastrouhat)
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů (nemusí být. Přesnídávky jsou celých 28 dní stejné. Buď švestky či ořechy, ale pokud nebudete mít hlad, můžou se vynechat)
oběd - brokolice s česnekem a strouhaným sýrem (brokolici uvařit v osolené vodě. Na pánvičce, na olivovém oleji, osmahnout nakrájené 3 stroužky česneku, přidat brokolici, promíchat. Na talíři zasypat strouhaným nízkotučným sýrem)
svačina - bílý jogurt s ořechy, medem a skořicí (opět jako u přesnídávky. Celých 28 dní je svačina stejná. Opět nemusí být, pokud nebudete mít hlad)
večeře - salát z červené řepy a sýrem (uvařená červená řepa + směs mrkev hrášek + kyselá okurka + sůl, pepř, olej. Udělala jsem ze 3 mega řep, sáčku zeleniny a 4 kys. okurek - mám na 3 porce. Dnešní je zasypaná sýrem)

2. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů
oběd - fazolové lusky s česnekem a sýrem (400g lusků a další postup jako v případě brokolice)
svačina - bílý jogurt s ořechy, medem a skořicí
večeře - salát z červené řepy s vajíčkem (u večeře 1. den jsem uváděla množství na více dní. Dnešní večeři tedy mám připravenou ze včerejška, místo sýru se podává s vařeným vajíčkem)

3. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice (vypadá to, že bude pořád stejná snídaně. Je tomu tak v prvním týdnu, pak už to bude lepší)
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů
oběd - salát z řepy se sýrem (recept viz 1. den večeře, tohle je ta moje třetí porce)
svačina - bílý jogurt s ořechy, medem a skořicí
večeře - mrkvový perkelt se sýrem (na pánvičce s olivovým olejem osmahneme cibulku, přidáme nakrájenou mrkev, pepř, rozmarýn, koriandr, 3 lžíce sojovky a zalijeme 2dl vody. Dusíme do změknutí cibule. Zasypeme sýrem)

4. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů
oběd - mrkvový perkelt (recept viz 3. den večeře)
svačina - bílý jogurt s ořechy, medem a skořicí
večeře - prokládaná cuketa (cuketu nakrájíme na kolečka a smícháme s olejem, pepřem, solí, bazalkou, sojovkou, česnekem. Vyskládáme na pekáček a pečeme v troubě. Zasypeme sýrem. Musím se přiznat, že tento recept jsem si natolik osvojila, že občas uvařím i k plátku masa, aniž bych detox držela. Je to mňamka)

5. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů
oběd - prokládaná cuketa (recept viz 4. den večeře)
svačina - jogurt s ořechy, medem a skořicí
večeře - fazolové lusky s česnekem a sýrem

6. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů
oběd - fazolové lusky se zázvorem (recept jako v případě s česnekem, jen česnek nahradit nasekaným zázvorem)
svačina - jogurt s ořechy, medem a skořicí
večeře - brokolice s česnekem a vajíčkem (recept jako se sýrem, jen sýr nahradíme vajíčkem natvrdo)

7. den
snídaně - mrkev + jablko + ořechy + med + hrozinky + skořice
přesnídávka - sušené švestky či směs ořechů
oběd - salát z červené řepy s vajíčkem
svačina - jogurt s ořechy, medem a skořicí
večeře - mrkvový perkelt se sýrem (recept viz 3. den)

Tak takto vypadá první týden. Je dost monotonní, ale to se v dalším týdnu změní. Na internetu jsem našla různé variace, ale tohle je přímo od paní Mačingové, z knihy. Jak už jsem psala u receptů, přesnídávky a svačiny se mohou vynechávat. Ale po zkušenosti z dnešního dne, kdy jsem měla mezi hlavními jídly hlad, jsem je do jídelníčku zařadila. Když ale koukám na recepty další týden, asi už je tolik potřebovat nebudu...
K pití se podává voda s citronem, někde jsem četla že převařená voda s citronem a medem. Ale já používám jen vodu s citronem. A v té mé příručce byla povolená i Vincentka. Ale tu já osobně asi nepozřu... Co vím 100%, že mi bude moooc chybět kafe!

Tak detoxu zdar, za týden jsem tu s dalším týdnem + zhodnocením toho týdne prvního :)

DRŽTE MI PALCE!

Komentáře

  1. Teda, držím palce a obdivuji. Takovou vůli fakt nemam (promin, to asi neni moc podpora :-) ) Bez kafe bych to asi nedala (i když svých pět hrnku denne ted vicemene z donuceni omezuji) a asi bych prvni den kvuli cesneku lehla se zlucnikem - ten mam uz jako jednu z mala veci odzkouseny, ze fakt nee:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji. Sama jsem překvapená, že už je první týden za mnou a já stále dodržuji přesně podle plánu a nešvindluju. A už si můžeš přečíst i Detox - 2. týden ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat