Dení(č)ky

"Můj milý deníčku,..."
Takto začínají deníčky spousty holek. Já se přiznám, že jsem si nikdy takový ten klasický deníček nevedla. Ale ráda jsem si shromažďovala různé informace, abych na něco nezapomněla. Svůj "deník" jsem si začala psát někdy kolem roku 2010. Není to žádný elaborát, jen excelová tabulka, do které si zapisuji různá hesla. Kdy jsem komu byla na svatbě, kde jsme byli na školách v přírodě, kdy a kde jsme byli na výletě apod. Takže konkrétně to například vypadá takto:
1997 - červenec - Fort Lauderdale (poslední Florida s dědou a babičkou)
         - červenec - týden na chalupě u spolužačky Julie
         - srpen - kamarádka Julie u nás ve Vlkovci + výlety do Sázavy a Českého Šternberku

nebo

2007 - leden - Špejbls Helprs v Berouně s Jirkou a Pastou + moje první zastavení od policie při řízení
         - leden - kočička Růženka, v Tuchlo, přišla o život :(
         - únor - Barcelona (letenky od Gábi Plu)
         - duben - Hurghada (výlety Giftun, Luxor, čtyřkolky)
         - duben - ZOO v Praze
         - květen - koncert Tři Sestry v Rakovníku
         - květen - výlet do Sázavy
         - červen - výlet na zříceninu hradu Týřov + pobyt ve Višňové
         - červenec - moje první Master's of Rock s velkou skupinou Jirkových kamarádů (hlavně z vojny + výlety do Luhačovic a Zlína)
         - září - Berounské letorosty vlakem
         - Paříž
         - říjen - výlet do Mšených Lázní a na Hazmburk
         - prosinec - Tři Sestry na hokejovém stadionu Sparty s Jirkou a Pižlou

A takto bych mohla pokračovat... Když jsem tento seznam začala tvořit, pomáhaly mi schované vstupenky, fotky, vyprávění,... Ovšem některé události jsem opravdu nedokázala zařadit, takže je mám ve speciálním sloupečku. Jako například: dovolená s našima v Kolodějích, pochod Šáreckým údolím se zoologickým kroužkem, s babičkou na představení v divadle Laterna Magica,...

Když jsem začala s druhým pokusem o IVF - s užíváním léků, začala jsem si psát trošku podrobnější deníček. Ale i v tomto případě žádný papírový deníček, ale opět Excel tabulka. Zapisovala jsem si, kdy jsem užívala jaké léky. Když jsem si lehla na rizikové oddělení, deníček jsem si psala stále, i když podrobněji. Jaká vyšetření nás čekala, co nám říkali doktoři, jaká měla dvojčata hodnoty (váhy apod.). Dneska si to docela ráda pročítám, protože si stále oživuji vzpomínky na toto těžké období a jsem ráda, že jsme už o dva roky dál.

Podobné deníčky, jako jsem psala v první případě, jsem začala psát i dětem. Kdy si sedli, kdy si stoupli, kdy udělali první krok. Už tam mají záznam o výletu do ZOO, o výletu na Lánskou oboru a další. Doufám, že v tom jednou budou samy pokračovat a nebudou říkat, že se jim máma zbláznila. Je mi jasný, že v pubertě o to stát nebudou. Ale třeba jednou, až budou mít své děti, budou mít jiný názor...

A ještě jeden deníček si vedu. Cestovatelský. Během jednotlivých cest jsem si do sešítku zapisovala - kde jsme, co tam děláme, kam jdeme/jedeme,... Doma jsem si to pak vždycky přepisovala a to na elaboráty kolikrát bylo. Však si Cestovatelské okénka také můžete číst. Už jich ale zbývá jenom pár. Od té doby, co máme děti, byli jsme jen na "otáčku", na jednodenním výletě. Bez dětí. Jsem zvědavá, jestli se budeme moct někdy, tak velká rodina, také dostat na nějakou větší dovolenou. Moc tomu nevěřím. A muž zatím zastává názor, že bez rodiny na dovolenou nejede. Takže mám smůlu.

Komentáře