Vánoční resty

Poslední příspěvek jsem zde uveřejnila před Vánoci, tj. 22. prosince. Ještě jsem měla schovaný jeden na 23., ale už jsem to prostě nedávala. Moje maličkost má totiž 23. narozeniny. Muž byl v práci. Dopoledne jsem nechávala děti chviličku u babičky a běžela pro nějaké drobnosti do místní samoobsluhy. Naprosto narvané lidmi. Když děti po obědě spali (respektive Domča spal a holky řádily v postýlkách), zdobila jsem stromeček. Když jsem je asi ve 14 vyndavala z pelíšků, "pomohli" mi s kokosovými kuličkami a odpoledne se šlo k našim. Tam se pak konala mini oslavička v kruhu rodinném. Přijela sestra se švagrem a pak i můj muž. Večer už jsem byla tak unavená, že jsem padla do postele a usnula jako neviňátko. O svátcích jsem fungovala se světem jen pomocí mobilu, nechtělo se mi vytahovat notebook. A už jsem dneska.

Rest č. 1 = Vánoční cukroví - Kokosové kuličky
Recept na kokosové kuličky jsem kdysi našla v časopisu.

Rozpis:
100g strouhaného kokosu
80g moučkového cukru
40g bílé čokolády
1 bílek
1 lžíce rozehřátého másla
troška Malibu (nemusí být)
kokos na obalení

Z bílku a cukru ušleháme tuhý sníh. Po částek přidáme kokos, rozehřátou bílou čokoládu a vychladlou lžíci rozehřátého másla a opatrně promícháme.


V receptu je psané Malibu, kokosový likér, ale kvůli trošce se mi opravdu nechce kupovat celou lahev. Navíc pro dospěláky mám udělané rumové kuličky. Takže do kokosových žádný alkohol nepřidávám.
Z připravené hmoty tvarujeme rukama kuličky, které obalujeme v kokosu.




Rest č. 2. - Recept na maminčin bramborový salát
Ať si říká kdo chce co chce, moje máma dělá nejlepší bramborový salát na světě. Když jsme se sestěhovali s Jirkou do jedné domácnosti, pokusila jsem se udělat vlastní bramborový salát, podle receptu mé mamky. Nebyl špatný, ale úplně ono to nebylo. Další asi dva roky jsme si vozili/nosili salát od svých maminek. Moje tchýně nedělá špatný, ale já si ho dám radši na chlebíčcích, než ke štědrovečerní večeři. Po letech to uznal i můj muž. Mojí mamky je prostě k večeři jedinečný. A když si přivezeme nějaký od tchýně, dáme si ho na chlebíčky.
Moje mamka používá brambory, petržel, celer, mrkev, vajíčka natvrdo, kyselé okurky. A pak úžasný poměr okurkového láku, soli, hořčice,... Prostě lahoda. A žádnou šunku, hrášek, sýr nebo podobné pitomosti! Podobně výborný salát, jako dělá moje mamka, jsem nedávno jedla u své kamarádky Lucky.





Zeleninu, brambory apod. připravujeme den předem, tedy na moje narozeniny. Letos "pomáhaly" i holky. Dochucuje mamka na Štědrý den a pak dostáváme krabičku. Mňam!
U nás je na štědrovečerní večeři podávaný tradiční kapr. U dětí ho ale nedáváme, kvůli kostem. První Vánoce dvojčat jsme to neřešili vůbec. Byly kojené a mrňavé. Vloni si daly holky tresku s bramborem. Letos tresku se salátem. My s mužem kapra. A Domča zkoušel rybičku poprvé. A moc mu chutnala. Taky měl tresku.




Rest č. 3 - Narozeniny
Chtěla jsem napsat samostatný článek o mých narozeninách. Pak jsem si to rozmyslela, protože toho 23. jsem toho už opravdu měla "plné zuby". Ale dneska si myslím, že to zase až tak špatný nápad není, takže se o něj asi pokusím třeba zítra... Kulaté jsou přeci jen jednou za deset let.


Rest č. 4 - Přání krásných svátků
Samozřejmě jsem Vám chtěla popřát krásné a pohodové svátky. Nestačila jsem to. Ale věřím, že jste si Vánoce užili i bez mého přání. Teď odpočívejte a čerpejte síly. Bude Silvestr. Já se teď mezi svátky budu snažit o častější články.

Komentáře