Vánoční cukroví - Vosí hnízda

Recept na vosí hnízda mám od své maminky.


A mezi námi, prakticky si nedokážu představit Vánoce bez vosích hnízd. Alespoň pár kousků být musí. Jsou to, po lineckém, moje nejoblíbenější.

Recept:
150g másla
150g moučkového cukru
6 lžic rumu
60g kakaa
160g strouhaných piškotů
 + piškoty na spodní část úlů



Na náplň si připravíme:
150g másla
150g moučkového cukru
trochu rumu


Pokud děláme vosí hnízda i pro děti, rum vynecháváme. V těstu ho lze nahradit mlékem.
Formičky jsem vždycky používala od mamky (na obrázku zelené). Ale po nějaké době mě přestalo bavit to vyklepávání hnízd. A tak jsem si přes internet objednala vyklápěcí. Přišly tři velikost. Nejmenší jsem dala své kamarádce a kolegyně z recepce posádek Markétě. Prostřední velikost má mamka a já si nechala tu největší. Letos jsem dělala jen opravdu menší množství, ne plnou dávku. A tak těch obřích hnízd - úlů, je opravdu málo. Ale zase stojí zato!

Kakaovou hmotu vkládáme do formiček, dobře upěchujeme. Důlek pro náplň jsem vždycky vytlačovala koncem vařečky. Ale letos jsem použila tenkou špičku ze zdobícího sáčku.

Po vyklopení posazujeme úly s náplní na piškoty.



DOBROU CHUŤ!!

Komentáře