Vánoční cukroví - Tatrankové pracny

Recept na tatrankové pracny kdysi získala moje mamka od bývalé kolegyně z práce. Tak jsem je hned zkusila a musím říct, že jsou výborné. Nepeču je každý rok, ale letos jsem se do nich vrhla s chutí.

Recept: 
4 tatranky
100g kokosu
1 omega
300g polohrubé mouky
100g moučkového cukru
1 vejce
špetka prášku do pečiva


Tatranky nastrouháme nebo umeleme (jak kdo chce, já strouhám) a zpracujeme s ostatními ingrediencemi do pěkného těsta. Se 100% tukem se mi pracuje trošku hůř, než s máslem. Ale není to tak hrozné. Člověk si procvičí svaly na rukou...



Těsto zabalíme do potravinářské fólie a necháme do druhého dne odležet v lednici. Druhý den si ho vyndáme trošku dřív, než s ním začneme pracovat, aby povolilo a šlo dobře do formiček. Jen pozor, neplnit formička tak plně, jako v případě klasických pracen. I ta špetka prášku do pečiva udělá své. A hodně ve formičkách těsto vyskočí. Tak ať nemáte těsto všude. Jde to pak i hůř vyklápět.



Já měla formičky opět půjčené od mamky. Jak už jsem psala u klasických pracen, jsou léty osvědčené, dobře se z nich vyklápí. Pečou se na 180°C. Hotové jsou, až se přestanou lesknout. Cca 10 minut.


Musím péct, když mám muže doma, aby se mi ratolesti tolik nepletli u horké trouby. Myslím si, že jsou ještě malé nato, aby se patlali v těstě. Nerada bych ho odstraňovala z různých škvírek po celém bytě...


Hotové tatrankové pracny se neobalují v cukru. Uschovávám je v dobře uzavíratelné krabičce, vyložené alobalem.

DOBROU CHUŤ!!

Komentáře

  1. Dneska jsem od rana skoro porad v kuchyni, trouba jede nonstop a jeste jsem se k pracnam nedostala :-( no bud vecer nebo zitra...;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat