Vánoční cukroví - Cookies

Recept na cookies jsem v roce 2009 objevila v časopisu Katka Speciál. Před Vánoci vždycky nakoupím velké množství ČASOPISŮ a docela s úspěchem zkouším.


Recept:
250g změklého másla
250g hnědého cukru
1 vanilkový cukr
špetka soli
2 vejce
360g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1/4 lžičky jedlé sody
300g nahrubo nasekané hořké čokolády

Máslo vyšleháme s cukry na pěnu. Přidáme vejce, jedno po druhém. Přidáme mouku smíchanou s prdopečem, solí a jedlou sodou. Postupně a opatrně promícháváme. V původním receptu je, že se má do těsta vmíchat 2/3 čokolády. A tou 1/3 posypávat připravené cookies na plechu. Ale já tam rovnou přidávám celé množství.


Z připraveného těsta rukou tvořím kuličky, lehce je zploštím a dávám na plech. Nezapomínejte nechávat větší rozestupy. Prdopeč a soda dělá své a docela cookies nabývají na objemu. Běžně vykládám plech pečícím papírem, ale došel mi, tak jsem to zvládla i bez něj. A to na nevymazaných pleších. Peče se na zhruba 175°C, cca 10 minut.


V původním receptu je, že se hotové a vychladlé cookies polévají bílou čokoládovou polevou (50g). Ale já to nedělám. Je to čokoládové až až...


Opět jsem napekla poloviční dávku. Množství viz obrázek výše. Je dobré je péct s dostatečným časovým předstihem, aby proležely. Můj muž na cukroví, respektive na sladké, příliš není. Ale cookies mu velmi chutnají!

DOBROU CHUŤ

Komentáře