Ještě se třikrát vyspinkáte...

Ještě se třikrát vyspinkáte a přijde Ježíšek. Těmito slovy jsme dneska ukládali dvojčata ke spánku. Domča tomu, naštěstí, ještě nerozumí. Dva kurýři dneska doručili poslední dárky. Ty ještě musím zabalit. Zbytek už je připravený pod dekou v krabici v komoře. Jak já to balení dárků nesnáším. Je to pro mě nucené zlo. Kapr koupený a "klepe zubama" v mrazáku. Bramborový salát připravuje mamka. Vánočku peče babička. CD s koledami vyzkoušené a připravené. Cukroví je odležené. Nemám letos žádné nepečené. Jirka tvrdí, že žádné nepotřebuje. Ale nějak si neumím představit Vánoce bez vosích hnízd a rumových kuliček. Tak pokud mě zítra děti nechají, asi se do toho ještě vrhnu. Babička mi v sobotu přinesla ořechové pusinky. Takže zatím mám 7 druhů. Ořechy a sušené ovoce koupené. Manžel je teď dva dny v práci, takže dneska musel koupit stromeček a zasadit do stojánku, aby ho tu nemusel ořezávat po nocích. Zdobit ho budu asi 23., i když z domova jsem zvyklá na zdobení 24. To byla naše oblíbená činnost se sestrou a ráno jsme kvůli tomu ani nemohly dospat. Přemýšlím, co nám ještě chybí...
Vánoce si neumím představit bez pohádek. Nesmí mi jich ujít hned několik. A tak jsem ráda, že některé kanály druhý den opakují svůj program. Protože dost často se stává, že se pohádky překrývají. Mám ráda ty klasické, staré pohádky. Ale v poslední době jsem si oblíbila i pár nových. Včera jsme začali s Pyšnou princeznou. Dneska pokračujeme s Peklo s princeznou, zítra Dvanáct měsíčků a na moje narozeniny nesmí chybět Anděl Páně. A pak už to jede: Láska rohatá, O princezně, která ráčkovala, Hrátky s čertem, S čerty nejsou žerty (ta je vůbec NEJ), Dařbuján a Pandrhola, Tajemství staré bambitky... Ale i filmy typu Pelíšky, Dobrý voják Švejk, Poslušně hlásím či Mrazík. Prostě taková ta klasika! Jakou máte vánoční nejoblíbenější?
Dodržujete nějaké zvyky, spojené s Vánocemi? Každý rok si 4. obstarávám 'Barborku'. Letos jsem na ní zapomněla, ale je pravda, že jí nepotřebuju. Pantoflem už také neházím. Zvykem se u nás stal adventní věnec. Líbání pod jmelím. Ráda krájím jablíčka a hledám hvězdičku. Olovo jsme nikdy nelili. Ani lodičky ze skořápek ořechů jsme nepouštěli. Snažím se nevstávat od štědrovečerní večeře. A na Nový rok nesmí viset vyprané prádlo.
Já se těším!!!

Komentáře

  1. Ja nejak zacinam ztracet vanocni energii. Ake snazim se jeste. I kdyz cukrovi uz dalsi delat nebudu, tak uvazuji nad vanockou a zitra se bude delat bejliiiz. Stromek take az 24 rano ( pry muz s hokkama sam, ehmmmm :-) ) a darky asi bud balit v noci 23 :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat