Cestovatelské okénko - Drážďany 2011

17. ledna 2011
V noci z 16. na 17. jsem na noční. Takže jsem si věci musela připravit den předem a vzít si je raději do práce. Jirka má sice volno, ale občas bývá zapomnětlivější... On má na starosti technickou stránku výletu - auto a navigaci. Já zase finance a foťák. Bohužel, díky oblevě stouply hladiny některých řek a budeme muset hledat vhodnou trasu, abychom se nedostali do povodňových míst. Tudíž musíme Ústí nad Labem vynechat. Naše naplánovaná cesta je:
Slaný - Zlonice - Budyně n. Ohří - Lovosice - Teplice - Klínovec -...
Abych vydržela celý den na nohou, porušila jsem své zásady nechodit spát o nočních, protože když si jdu lehnout na hoďku či dvě, nebývá mi ráno dobře.
Ráno mě Jirka nabral před budovou APC na letišti a vyjeli jsme. Ve vší snaže jsme se dostali za Slaný. Všude neuvěřitelná ledovka a mlha, sotva vidět. Místy i sněžilo, sypači nikde. Cestou jsme minuli několik aut v příkopu, jedno dokonce převrácené na střeše. Rozhodli jsme se tedy, že cestu necháme na jindy. Ve Zlonicích jsme se otočili a doklouzali jsme se domu.

6. prosince 2011
Po docela dlouhé době se vracím k rozepsanému reportu, protože až dnes jsme uskutečnili výlet do Drážďan. Navíc nám v červenci ukradli auto, takže ani nebylo čím nějakou cestu uskutečnit...
Od včerejšího dne máme dovolenou a tak jsme se rozhodli, že dnes vyjedeme na výlet. I podle předpovědi počasí má být nejlépe z celého týdne. O tom, že opravdu pojedeme, jsme ale definitivně rozhodli až dnes ráno v 8. Tentokrát trasa vede:
Smečno - Slaný - Mšené Lázně - Budyně n. Ohří... Dále směr Lovosice. Před Ústím na kruhovém objezdu byla objížďka směr Drážďany a tak nás to svedlo na cestu kolem Milešovky. Pak už jen pár tunelů a hurá hranice. Cestou jsme si udělali pauzu na benzínce, pro kafe.
Přejezd do Německa nám oznamuje jen malá cedulka a u sinice stojící celníci v německých uniformách.
Do Drážďan jsme dojeli bez obtíží. Zaparkovali jsme v obchodním centru Centrum Galeria. Na mapě před Centrem jsme si našli infocentrum a vyšli jsme k němu po Prager Strase a Seestrase až na Altmarkt. Zde probíhají krásné adventní trhy a je zde i ono infocentrum.

Paní v infocentru nám radí, jak se dostat k válečnému muzeu a dala nám i mapku. Vybíráme si z bankomatu a jdeme po Wilsdruffer Strase až na křižovatku se St. Petersburger Strase, kde jsme nakoupili v automatu jízdenky.
Tramvají č. 7, která jede směr Weixdorf, jsme dojeli na stanici Stauffenbergallee. Bohužel, vojenské muzeum není nijak značené. Takže jdeme chviličku po hlavní, po které jsme přijeli. Zpoza budovy vidíme špičku exponátu muzea a tak se vracíme a konečně jdeme správně.

Muzeum je nově otevřené a do konce roku je vstup zdarma. Prošli jsme všechny 4 patra. Výstava je ovšem hodně náročná, tak jsme nemohli detailně prostudovat všechno.

Z muzea směřujeme na tramvaj a vystupujeme o zastávku dříve, než jsme vyjížděli k muzeu, tedy na zastávce Synagoge.
Už je tma a tak je vše krásně osvětleno. Šli jsme podél nábřeží a ulicí Sophien Strase a došli až k Zwingerteich.
Tma my ovšem nedovolila vyfotit kvalitnější fotky. Od Zwingeru jsme došli opět k Altmartu, kde jsou krásně osvětlené trhy plné úžasné vůně navozující správnou vánoční atmosféru. Kam se hrabou ty pražské...

Celí uchození jsme se doplazili k autu. Zaplatili jsme 3,50€ za celodenní parkování a po 18 hodině vyjíždíme zpět do ČR.
Přejezd na naše území oznamuje opět jen cedulka a nápisy na cedulích v češtině. Cesta byla bez problémová. Navigace nás tentokrát zavedla až do centra Ústí n. Labem. Jeli jsme dlouho podél řeky až k Lovosicům a následně k tomu kruhovému objezdu, kde začínala objízdná trasa cestou do Drážďan.
Až mezi Slaným a Smečnem nás překvapila sněhová přeháňka. Do Tuchlo jsme dojeli po 20, vyzvedli Elišku (našeho psa) a jeli domu.