Vánoční cukroví - Pracny

Recept na pracny, někdy též medvědí tlapky, mám od své mamky.


Jak je vidno, i tento předávaný poklad, v podobě receptů, je docela zapatlaný. Ale to už tak je, když je něco oblíbené a každý rok používané.
Mamka peče vždycky klasiku. Pracny, rohlíčky, linecké a z nepečených vosí hnízda. Občas zkouší i nějakou novinku, ale experimentů je málo.

Recept:
250g hladké mouky
140g másla
140g moučkového cukru
140g mletých vlašských ořechů
30g kakaa
1 vejce



Já dělám poloviční dávku. Všechny ingredience se dají dobře napůlit. Jen u vajíčka je problém, tak dávám jedno, ale menší. Jirka pracny moc nemusí a jelikož obsahují ořechy, vloni jsem je nedělala kvůli malým dětem. Ořechy jsou přeci jen dost silný alergen. Domča je letos na cukroví ještě maličký, tak to tentokrát neřeším.
Zpracované těsto nechávám do druhého dne v lednici, zabalené do potravinářské folie.
Formičky na pracny si půjčuji od mamky. Jsou skvělé a časem prověřené. Nemusí se vymazávat, krásně se z nich vyklápí.
Těsto rukama "ulupuji" a vmačkávám do formiček. Tím, že pracuju s poloviční dávkou, měla jsem letos 1 a půl plechu.



Peču zhruba na 180°C a cca 10 minut. Záleží na troubě. Prostě prostředek už se nesmí lesknout. Chviličku počkám, aby formičky nebyly úplně horké a vyklápím.
Běžně se toto cukroví obaluje v moučkovém cukru. Stejně tak, jako rohlíčky. Ale já to nedělám. Myslím, že už je to sladké dost. Uchovávám opět v krabičce s alobalem.
Pracny by se měly péct asi 3 týdny před svátky, aby se pěkně uležely :)


Komentáře

Okomentovat