Vánoce, Vánoce přicházejí...

Ať chceme nebo nechceme, za týden začíná adventní období. Advent mám ráda, ráda si zapaluji svíčky na adventním věnci. Užívám si rozsvícené ulice, stromky, vyzdobená okna. Mám ráda adventní trhy (i když značně předražené), svařák, grog,... Úžasná tradice Mikuláše a vzpomínání, jak i já jsem chodila převlečená za čerta a strašila děti. Také začíná nákupní šílenství. Nejen dárků, ale i potravin. Jako kdyby měl skončit svět. Krámy narvané k prasknutí, aby někdo neumřel hlady... Já už mám dárky skoro všechny. Až na pár maličkostí... Příští týden začínám s pečením cukroví. Perníčky potřebují řádné odležení. Byly doby, kdy jsem pekla i 14 či 15 druhů cukroví: perníčky, pracny, ořechové rohlíčky, linecké, tatrankové pracny, sušenky s čokoládou, rozinkové zvonečky s mandlovou náplní, plněné rohlíčky, čokoládové košíčky plněné kokosem, čokoládové košíčky plněné ořechy, domácí čokoláda, pařížské kuličky, rumové kuličky, kuličky a la rafaelo a vosí hnízda. Nějaké recepty dědím od své mamky či babičky, např.: rohlíčky, linecké, pracny, vosí hnízda, rumové kuličky. Některé jsem si našla v mých oblíbených časopisech a staly se pravidelnou součástí nabídky: sušenky s čokoládou, kuličky a la rafaelo. Recept na domácí čokoládu mám od mamky bývalého přítele Pavla. Jsou i recepty, které mám z časopisu, ale nepeču je pravidelně, jen občas. To jsou ty zvonečky s rozinkami nebo pařížské kuličky. Když se dvojčata narodila, nepekla jsem vůbec nic. Spoléhala jsem na dodávku od mamky a babičky. Vloni jsem dělala 4 druhy. Takové, aby je mohly i dvojky. Perníčky, linecké,... Letos jich mám naplánováno víc. Ale uvidím, jestli se ke všem dostanu. Každopádně recepty sem budu pravidelně dávat. Na vánočním stole nesmí chybět babiččina vánočka. A také milujeme sušené ovoce a ořechy.
Ozdoby na vánoční stromeček jsme, i díky početné zvířecí komunitě, měli vždy slaměné. Ale už mě to trošičku začíná nudit, tak jsem si letos objednala i klasickou výzdobu. Jen místo skleněných kuliček plastové. Kvůli dětem, samozřejmě. Čekám na jejich dodávku.
Už se začínám těšit. Jen škoda, že podobně nadšený není i můj muž. Ale říká, že díky dětem ho letos přece jen nebudou tolik štvát... To je síla dětí!
Tak už jen ten adventní věnec a budu spokojená...
Taky se těšíte na Vánoce? Pečete cukroví? Nebo by jste celé Vánoce zrušili jako můj muž?

Komentáře

  1. Vanoce u nas byvaly ne zrovna vesele. Samozrejme se nasla vyjimka, ale clovek si bohuzel pamatuje kolikrat vice to horsi a smutne. Ale vzdycky jsme napekli cukrovi, nastrojili stromek a udelali jednoduchou vyzdobu. Ja s tou vyzdobou zacinam v dusi bojovat s megalomanstvim sobe vlastnima nemt omezeny rozpocet. Byl by nas dum mega vanocni. Ale hlavne mam radost, jak vidim , jak se to holkam uz libi (napr. Dnes dva koueni sobi). I letos ty Vanoce nebuddou asi uplne kline, ale snad trochu- hlavne pro holky- vesele!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat